Er mogen op dit forum GEEN verzoekjes of requests gevraagd worden, dit staat ook in de regels die je accepteert bij het registreren op dit forum, hiervoor krijg je direct een permanente ban.

✓ ANSWERED Spotnet Classic 1.9.0.8

Stel hier je vragen of discussiëer over Spotnet.

Moderators: Supporters, Moderator Team

Forumregels
LEES: Forum Regels!

theowesdorp
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 mei 2021, 13:30
Reputation: 0
Usenet: extreme
Internet: online

Re: Spotnet Classic 1.9.0.6

#661

Bericht door theowesdorp »

Goedemiddag,
Jouw adviezen heb ik uitgeprobeerd, maar het wordt voor mij steeds onduidelijker. Sinds kort zit ik op Extreme usenet en heb de handleiding van Spotnet bestudeerd. Het downloaden lukt, maar niet bij alle spots. De handleiding van Spotnet geeft niet aan wat ik moet doen als er haperingen zijn. Wilt u mij verder helpen met de onderdelen bestand en bewerken van Spotnet? Hoe maak ik een nzb en hoe importeer ik die in spotnet? Wanneer is een spot te oud? Misschien staan de oplossingen in het forum, maar ik kan ze tot op heden niet vinden. Tot slot het gaat om de spot:Er mogen op dit forum GEEN verzoekjes of requests gevraagd worden /// Is dit weer een nieuwe omweg? MVG Gup [ https://spot-net.nl/forums/viewtopic.php?f=9&t=8407 ]
Met vriendelijke groeten,
Theo Wesdorp
Neem je online privacy serieus en gebruik een VPN verbinding!

Met een VPN verbinding van IPVanish wordt uw gehele internet verbinding versleuteld

U kunt dus veilig browsen, Torrents downloaden, Usenet downloaden en onderling versleutelde verbindingen opzetten.


Gebruikersavatar

Topicstarter
mesa57
Moderator Team Lid
Berichten: 1800
Lid geworden op: 13 feb 2011, 19:03
Topics answered: 2
Reputation: 15

Re: Spotnet Classic 1.9.0.6

#662

Bericht door mesa57 »

Die spot kan ik nergens vinden. De laatste spot van de genoemde gebruiker is van 31-5-2013
Dat is meer dan 8 jaar geleden, dus de kans dat die nog bij je USP Extreme usenet staat is nihil.

jphuib
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 mei 2021, 10:21
Reputation: 0
Usenet: eweka
Internet: Tmobile

vraag: Spotnet Classic 1.9.0.6

#663

Bericht door jphuib »

Downloads Blijven stil staan op wachten en downloaden niet in spotnet classic 19.06
Afbeelding
Ik heb spotnet opnieuw geinstaleerd maar krijg hetzelfde probleem. De nzb bestanden worden wel door nzbget en grabitt gedownload

snwul
Berichten: 59
Lid geworden op: 13 mar 2011, 13:38
Reputation: 0

Re: Spotnet Classic 1.9.0.6

#664

Bericht door snwul »

Omdat mijn virusscanner de volgende melding gaf:
"
06/06/2021 16:06:22
Scanner detected Malware "Trojan.GenericKD.45177291 (B)" in "C:\Program Files (x86)\Spotnet\Spotnet Classic-SST.exe" (SHA1: 842a54c294abeac2d8e7c5d5386072600c0fa97f
)
"

Maakte mij hierover ongerust dus heb ik v1.9.0.6 verwijderd en 1.9.0.5 opnieuw geïnstalleerd.
Ook omdat ik bij 1.9.0.6 zag ik dat deze afkomstig was van 'github.com/spotnet/spotnet/wiki'.
Huh? Niet van sportnet..? Hoe ben ik dáár nu aan gekomen. Kon mij dat op dát moment niet meer herinneren.
(pas later zag de URL hier, in het 1e bericht vermeld worden)


Enfin, tijdens de installatie kreeg ik

-
Spotnet-vraag om te updaten naar 1.9.0.6-2021-06-07_10-01-30.png
-

Dit maar even niet gedaan.

Op Internet gezocht naar 'Trojan.GenericKD' en zag de nodige berichten staan.
v1.9.0.5 gaf geen malware aan, noch op Virustotal, noch door mijn AV software.
Die 'Trojan' is er kennelijk in 1.9.0.6 ingeslopen?

Ik schrijf dit niet om kwaad te spreken, mijn bericht is ook beslist -niet- lelijk bedoeld, begrijp mij goed...
maar ik schrijf dit gewoon als ongeruste gebruiker.

Zeker, men kan de AV software uitschakelen om het programma te installeren. Het installeren is op zich geen probleem, dat lukt ook met ingeschakelde AV software, maar ik maak mij gewoon ongerust wanneer er iets is op mijn pc dat als 'trojan' wordt aangeduid.

Vraag: Is dat niet te voorkomen?

Nogmaals, niet onvriendelijk bedoeld!
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar

Topicstarter
mesa57
Moderator Team Lid
Berichten: 1800
Lid geworden op: 13 feb 2011, 19:03
Topics answered: 2
Reputation: 15

Re: Spotnet Classic 1.9.0.6

#665

Bericht door mesa57 »

Helaas slaan sommige AV scanners aan op het installatiescript. Dat is door ons niet te voorkomen. Alleen als AV gebruikers dit zelf melden als 'false positive' zijn soms AV leveranciers bereid om dat te veranderen.
Gebruikersavatar

Harper
Moderator Team Lid
Berichten: 370
Lid geworden op: 16 dec 2011, 10:18
Topics answered: 4
Reputation: 25

Re: Spotnet Classic 1.9.0.6

#666

Bericht door Harper »

Je kan voor je gemoedsrust ook het bestand "C:\Program Files (x86)\Spotnet\Spotnet Classic-SST.exe" verwijderen. Het is niet noodzakelijk voor een goede werking van Spotnet.
Maar een trojan is het zeker niet.
Spotnet Classic 1.9.0.8 traag met opstarten?
Als je bij Bewerken => Instellingen => Externe black/whitelist onderstaande url's ingeeft werkt het weer goed!

http://spotlist.tk/spotnet/whitelist.xml
http://spotlist.tk/spotnet/blacklist.xml

snwul
Berichten: 59
Lid geworden op: 13 mar 2011, 13:38
Reputation: 0

Re: Spotnet Classic 1.9.0.6

#667

Bericht door snwul »

Hartelijk dank voor de reacties. Ik heb 't gemeld bij de ontwikkelaars van de AV software die -ik- gebruik. Hopelijk doen ze er wat mee.

Voor wat betreft de Spotnet Classic-SST.exe (Spotnet Support Toolkit) betreft: eerlijk gezegd heb ik geen idee wat het doet.
Gisteren 1.9.0.6 middels Revo Uninstaller verwijderd, incl. registry entries, folders, etc. en toen 1.9.0.5 geïnstalleerd.
In Start > Programs > Spotnet staat weliswaar een link naar een 'SST' bestand (1.9.0.5), maar de bijbehorende .exe staat niet op mijn schijf.

Enfin, ik ga 1.9.0.6 weer installeren.

Nogmaals dank!
Gebruikersavatar

Harper
Moderator Team Lid
Berichten: 370
Lid geworden op: 16 dec 2011, 10:18
Topics answered: 4
Reputation: 25

Re: Spotnet Classic 1.9.0.6

#668

Bericht door Harper »

@snwul Bij Spotnet Classic zit een zeer uitgebreid Help-bestand (Spotnet menu: Help => Help ...)

Zoek daarin op het woord "Toolkit" en je krijgt info over het onderwerp ondersteuning waarin de SST wordt beschreven.
Spotnet Classic 1.9.0.8 traag met opstarten?
Als je bij Bewerken => Instellingen => Externe black/whitelist onderstaande url's ingeeft werkt het weer goed!

http://spotlist.tk/spotnet/whitelist.xml
http://spotlist.tk/spotnet/blacklist.xml

snwul
Berichten: 59
Lid geworden op: 13 mar 2011, 13:38
Reputation: 0

Re: Spotnet Classic 1.9.0.6

#669

Bericht door snwul »

Ahum ... :oops: :oops:

Hartelijk dank.
Ik moet helaas bekennen ( = compliment aan Spotnet) : ik kan mij niet herinneren wanneer ik in de help file gekeken heb.
Mogelijk nooit. Spotnet is een programma dat gewoon perfect werkt. Niets aan veranderen :-)

JanDoedel
Berichten: 10
Lid geworden op: 27 jul 2016, 06:55
Reputation: 0
Usenet: Tweaknews
Internet: KPN

Re: Spotnet Classic 1.9.0.6

#670

Bericht door JanDoedel »

Mogge,

waarom is spotnet op dit moment zo traag, vooral het ophalen van berichten, las in een topic (op spotnet) dat het waarschijnlijk te maken heeft met de laatste update van windows, is dit zo?

Edit: Zelf nu geen last meer van en lees er ook niets meer over.
Laatst gewijzigd door JanDoedel op 07 sep 2021, 15:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Liefde is net zo ingewikkeld als dat het makkelijk is..
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp
Spot-net.nl Forums : Disclaimer