Er mogen op dit forum GEEN verzoekjes of requests gevraagd worden, dit staat ook in de regels die je accepteert bij het registreren op dit forum, hiervoor krijg je direct een permanente ban.

Geen updates meer

Moderator: Moderator Team


Topicstarter
Merc240
Berichten: 5
Lid geworden op: 01 apr 2011, 19:49
Reputation: 0
Usenet: usenetxtreme
Internet: Ziggo

Geen updates meer

#1

Bericht door Merc240 »

Mijn database is een kleine 200 MB groot momenteel en heeft ruim 422.000 spots.
Vandaag heb ik de nieuwe spots binnengehaald, maar die worden niet getoond. Het lijkt net alsof de laatste spots van gisteravond 20:00 uur zijn.

Iedere keer als ik update dan wordt er 1 spot verwijderd.

Ik heb mijn database verwijderd en daarna Spotnet weer geupdate en dan worden er wel een kleine 500 nieuwe spots getoond. Ik heb Spotnet verwijderd en opnieuw geïnstalleerd, maar ook dat is geen oplossing.

Meer mensen problemen met binnenhalen van nieuwe spots...:?:
tag toegevoegd
- MariaK
Neem je online privacy serieus en gebruik een VPN verbinding!

Met een VPN verbinding van IPVanish wordt uw gehele internet verbinding versleuteld

U kunt dus veilig browsen, Torrents downloaden, Usenet downloaden en onderling versleutelde verbindingen opzetten.


Gebruikersavatar

Lampjes
Berichten: 20
Lid geworden op: 05 jul 2011, 17:06
Reputation: 0
Usenet: XLUsenet
Internet: -

Re: Geen updates meer

#2

Bericht door Lampjes »

Heb je toevallig al bij je provider geinformeerd of er storingen zijn?

Topicstarter
Merc240
Berichten: 5
Lid geworden op: 01 apr 2011, 19:49
Reputation: 0
Usenet: usenetxtreme
Internet: Ziggo

Re: Geen updates meer

#3

Bericht door Merc240 »

Nee, daar had ik nog niet aan gedacht. Zou wel vreemd zijn als dat de oorzaak is, gezien ik wel updates krijg als ik de database verwijder en Spotnet die zelf dus weer aanmaakt... Ga ik checken.
Gebruikersavatar

Lampjes
Berichten: 20
Lid geworden op: 05 jul 2011, 17:06
Reputation: 0
Usenet: XLUsenet
Internet: -

Re: Geen updates meer

#4

Bericht door Lampjes »

Dus als de de DB weggooit, komen er nieuwe spots binnen, ook de nieuwste?
In dat geval, kan de oude database beschadigt zijn, waardoor de nieuwe updates geweigerd worden.
Wat is de reden dat je de oude database wilt behouden, als je provider deze retentie niet ondersteund?

Topicstarter
Merc240
Berichten: 5
Lid geworden op: 01 apr 2011, 19:49
Reputation: 0
Usenet: usenetxtreme
Internet: Ziggo

Re: Geen updates meer

#5

Bericht door Merc240 »

Na weggooien worden de nieuwste spots inderdaad opgehaald.

Heb DB al opgeschoond en alle spots ouder dan een jaar verwijderd, maar ook geen oplossing. Dan heb ik wel ruim 200.000 spots i.p.v. 422.000, dus opruimen heeft wel geholpen. DB wordt dan echter niet kleiner (blijft ook met 200.000 spots zo'n 200 MB).

Nu moet ik dus weer van scratch de DB opbouwen. Heb nu ruim 460 spots. Ook al geprobeerd om andere DB te gebruiken (gedownload van Spotnet), maar zelfde probleem.
verplaatst naar spotnet vragen en problemen
- MariaK

ManiaK
Berichten: 2396
Lid geworden op: 13 feb 2011, 20:51
Reputation: 0

Re: Geen updates meer

#6

Bericht door ManiaK »

Hallo Merc240,
Even voor mijn duidelijkheid: als je je database hernoemt en je laat spotnet een nieuwe database opbouwen, dan krijg je maar 460 spots binnen?
Weet je wat de headerretentie van Usenet Xtreme is? Op de site kan ik wel vinden dat de retentie (op binaire bestanden 290+ is, maar niets over de headers) De header retentie bepaalt hoe groot je database wordt.
Er bestaat nog geen topic in de providersectie over Usenet Xtreme. viewforum.php?f=16 Als je zin en tijd hebt, zou het fijn zijn als jij je bevindingen met deze provider met ons zou willen delen.! :thanks:
"Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan."

Afbeelding
===============================
Ik beantwoord geen ondersteuningsvragen via PB
===============================

Topicstarter
Merc240
Berichten: 5
Lid geworden op: 01 apr 2011, 19:49
Reputation: 0
Usenet: usenetxtreme
Internet: Ziggo

kan mijn spots niet bijwerken

#7

Bericht door Merc240 »

Support Request Template

Welk spotX programma gebruik je?: Spotnet
Wat is de versie van het spotX programma?: 1.7.4
Wat is je besturingssysteem?: Windows 7
Wat is de versie van het besturingssysteem?: 64bits
Welke Usenet Provider heb je?: Usenet Xtreme
Welke Internet Provider heb je?: Ziggo
Welk Anti-Virus/Firewall programma gebruik je?: Sophos Antivirus+ Windows Firewall
Met welk programma download je?: Spotnet
Wanneer begon je probleem?: Niets vreemds gedaan. Zo van het ene op het andere moment begon het probleem.
Geef een beschrijving van je probleem.: Database (hierna DB) bijwerken werkt niet meer. Na bijwerken worden er wel nieuwe spots gevonden (blijkt uit de voortgangsbalk), maar de spots worden niet getoond. Iedere keer als ik bijwerk wordt er 1 spot minder getoond. DB heeft 422.000 spots (ca. 190 MB groot) en is niet beschadigd.
Als ik de DB verwijder en Spotnet zelf een nieuwe laat aanmaken, dan worden de nieuwe spots wel getoond.

Ik heb al een DB via Spotnet gedownload, maar het probleem blijft hetzelfde. Provider is UsenetXtreme. Retentie 290+ dagen (retentie headers is niet bekend).

Spotnet geheel verwijderd en opnieuw geinstalleerd. Geen oplossing. Nu ik met lege DB ben begonnen heb ik slechts een kleine 500 spots en moet dus alles opnieuw opbouwen.

OPLOSSING: In servers.xml heb ik de instellingen van de server die de headers ophaalt veranderd van UsenetXtreme naar Eweka en nu werkt het weer als vanouds. Moet dus een probleem zijn met het ophalen van de headers via UsenetXtreme...

Generated by Support Toolkit SRT Generator.
gesplitst uit ander topic
- MariaK

Topicstarter
Merc240
Berichten: 5
Lid geworden op: 01 apr 2011, 19:49
Reputation: 0
Usenet: usenetxtreme
Internet: Ziggo

Re: Geen updates meer

#8

Bericht door Merc240 »

Ik heb het opgelost:
Ik heb ook een aantal accounts bij Eweka en ik haal de headers nu via Eweka op.
Moet dus inderdaad een probleem zijn met het ophalen van de headers via UsenetXtreme...
Dank voor de tip!

ManiaK
Berichten: 2396
Lid geworden op: 13 feb 2011, 20:51
Reputation: 0

Re: Geen updates meer

#9

Bericht door ManiaK »

Graag gedaan!
Jij bedankt voor het melden dat je het probleem hebt weten op te lossen!
Topic gaat op opgelost :goed:
"Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan."

Afbeelding
===============================
Ik beantwoord geen ondersteuningsvragen via PB
===============================
Gesloten Vorig onderwerpVolgend onderwerp
Spot-net.nl Forums : Disclaimer