Er mogen op dit forum GEEN verzoekjes of requests gevraagd worden, dit staat ook in de regels die je accepteert bij het registreren op dit forum, hiervoor krijg je direct een permanente ban.

DMCA, 'Notice and Takedown' etc.: het begin van het einde?

Moderator: Moderator Team

Gebruikersavatar

Gup
Algemeen Manager
Berichten: 1722
Lid geworden op: 18 feb 2011, 12:09
Reputation: 3
Usenet: 8 diverse
Internet: ???
Locatie: Deep Ocean
Leeftijd: 48

Re: DMCA, 'Notice and Takedown' etc.: het begin van het eind

#11

Bericht door Gup »

=========== Aan Stg. Brein (gewone lezers: overslaan) ==========
Overigens, als Stg. Brein meeleest: zo'n abonnement als Ximon (film EN TV) voor een tientje per maand zou ideaal zijn i.p.v. een abo van 10 Euro op een Newsserver! Nederlandse instanties: doe daar iets mee!!!!!! Dan hoeven de liefhebbers van goede TV niet te wachten tot het seizoen van wansmaak prime-time stront voor "het hele gezin" (braak!) als 'Sterren springen op het ijs' afgelopen is voordat '<KNIP>' eindelijk eens uitgezonden wordt (terwijl je het al een jaar kunt downen van Usenet)! En gewoon films kijken die net uit zijn (niet 2 jaar wachten tot ze op TV zijn). Waarom 10 Euro betalen om tussen klierende pubers in de bioscoop te zitten als je het voor 5 Euro ook gewoon met DD5.1 geluid op je HD TV van 80 inch kunt kijken met je beste vrienden thuis?
Of dat ge-etter zoals het nu is op zondag: tegelijkertijd 'Lieve Liza', 'Divorce' EN 'Undercover in Nederland' om 21:30 uitzenden. Imbecielen. ALLE kijcijferkanonnen tegelijkertijd en de rest v/d week niks op prime-time! En aan één videorecorder heb je nog niet genoeg! Kun je zo'n nodeloos "HDTV" abo met bijbehorende decoder gaan kopen om "Uitzending gemist" te mogen kijken via de decoder. Zijn jullie helemaal van de ratten bezeken en van de pot gepleurd ofzo?! Ik ga NIET extra betalen om iets te kijken dat op de reguliere TV wordt uitgezonden!
========== <einde bericht> ===================

voor contact met stg brein : http://www.anti-piracy.nl/contact.php
Need Support? click this link for the search engine or start a new subject

D3r @nt1 R00tk17 M31st3r :ssst:
Neem je online privacy serieus en gebruik een VPN verbinding!

Met een VPN verbinding van IPVanish wordt uw gehele internet verbinding versleuteld

U kunt dus veilig browsen, Torrents downloaden, Usenet downloaden en onderling versleutelde verbindingen opzetten.



hjvbft
Berichten: 2079
Lid geworden op: 13 feb 2011, 21:02
Reputation: 0

Re: DMCA, 'Notice and Takedown' etc.: het begin van het eind

#12

Bericht door hjvbft »

Wat bedoel je precies met een DMCA verzoek aan een site m.b.t. de versleutelde NZB's? Want die sites waar je naar toe wordt verwezen - die mij direct het NZB bestand laten downloaden - zijn volgens mij niet gehost in Nederland of een ander land waar je makkelijk een DMCA verzoekje neerlegt...
De gecontroleerde sites (welke hier niet genoemd mogen worden) vermelden de mogelijkheid voor een "notice-and-takedown" of DMCA. Verschil "DMCA" en "Notice and Takedown"
Overigens snap ik ook niet precies waarom dat versleutelen überhaupt werkt... Als Stg. Brein middels Spotnet zo'n "versleuteld" NZB van een een site download, dan hebben ze de "echte" naam van de post op Usenet toch gewoon te pakken? En dan kunnen ze middels die naam weer een DMCA (dan wel NaT) verzoekje doen?
Klopt, waarschijnlijk word er een script gebruikt die de nzb bestanden ophaalt. Vervolgens worden de NZB bestanden verzonden aan een x-aantal usenet providers met een dmca verzoek. Als het script aangepast word zodat ook de NZB bestanden opgehaald word via de weblink worden deze ook meegenomen in de dmca verzoeken. Met als resultaat dezelfde problemen als voor de "encrypted NZB". Als het script aangepast is kan het in één keer hard gaan. Vervolgens kan er weer een andere oplossing door de spotters bedacht worden. Bijvoorbeeld het versleutelen van de message-id's en zo min mogelijk echte informatie in de NZB. Nadeel is dat newsreaders deze waarschijnlijk ook niet kunnen lezen. Maar heb dit verder niet getest.
Ten tweede begrijp ik niet helemaal hoe de door jou genoemde Usenet providers (zoals SnelNL, waar ik ook gewraakte posts niet vanaf kreeg...) zet zelfde zou zijn als gebruik maken van "meerdere" Usenet servers.... Zijn providers als SnelNL gewoon verbonden met Eweka en tegelijk met Newszilla van SX4All bijvoorbeeld? Alle newsservers copieren de info die ze hebben toch van elkaar? Dat noemen ze toch "fill threads"? Sorry, maar ik weet er echt niet zo veel van. Ik heb alleen de klok horen luiden, maar weet niet waar de klepel hangt!
Bedoel meerdere servers combineren. Dus niet één specifieke usenet provider. Usenet bestaat uit een netwerk van servers die onderling berichten uitwisselen. Een bericht geplaatst via usenet server x staat binnen een paar minuten tot een paar uur op de andere usenet servers op voorwaarden dat er onderling geplaatste berichten worden uitgewisseld. Dit is het geval bij de grote usenet providers en de isp servers (zoals kpn, ziggo, xs4all). Hierdoor is het nodig een dmca verzoek te verzenden aan meerdere usenet providers. Doordat de ene usenet provider sneller reageert als de ander of geen verzoek krijgt zijn de berichten (die de bestanden vormen) via de ene server (nog) wel beschikbaar en via een andere server niet.
Gebruikersavatar

Zombymario
Berichten: 320
Lid geworden op: 14 feb 2011, 14:18
Reputation: 0
Usenet: IPv6 & Tele2
Internet: Tele2 @ 20Mb/s
Locatie: Nieuw-Vennep
Leeftijd: 30
Contacteer:

Re: DMCA, 'Notice and Takedown' etc.: het begin van het eind

#13

Bericht door Zombymario »

Ik vraag mij af, zijn de IPv6 test-servers van XS News/XS4All ook net zo kwetsbaar voor dit?
"Press any key to continue, where's the any key?" - Homer Simpson

R.I.P. † 30-01-2010: news.ipv6.eweka.nl
R.I.P. † 01-03-2011: FTD
Gebruikersavatar

BitsOfSkin
Berichten: 78
Lid geworden op: 17 jul 2011, 03:15
Reputation: 0
Usenet: SuperUsenet
Internet: XS4ALL/Ziggo
Locatie: Ergens in het zuidwesten
Leeftijd: 41

Re: DMCA, 'Notice and Takedown' etc.: het begin van het eind

#14

Bericht door BitsOfSkin »

Zombymario schreef:Ik vraag mij af, zijn de IPv6 test-servers van XS News/XS4All ook net zo kwetsbaar voor dit?
XS4ALL niet, want zij gaan niet in op DMCA/Notice and Takedown.
XSNews durf ik niet met zekerheid te zeggen, maar ik weet wel dat zij op de reguliere servers bestanden verwijderen, dus ik neem aan dat dat ook op hun IPV6 servers gebeurd.
-----BEGIN GEEK CODE BLOCK-----
Version: 3.1
GCS/S d+pu s+: a C++ UBL++++@ P-- L++@ !E--- W++$ N++++>$ o-- K++@ w O- M-- V+ PS? PE>$ Y++@ PGP---- t 5 X- R++ tv-- b+++>$ DI++ D+++ G+ e+++(-)>$ h r y++**@
------END GEEK CODE BLOCK------
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp
Spot-net.nl Forums : Disclaimer