Er mogen op dit forum GEEN verzoekjes of requests gevraagd worden, dit staat ook in de regels die je accepteert bij het registreren op dit forum, hiervoor krijg je direct een permanente ban.

stichting Brein

Moderator: Moderator Team

Gebruikersavatar

Carnifex
Berichten: 926
Lid geworden op: 19 feb 2011, 12:01
Reputation: 0
Usenet: Supernews
Internet: Ziggo Z3
Locatie: The Big Bang

Re: stichting Brein

#141

Bericht door Carnifex »

Vooral het "wij zijn niet de oorzaak" deel is erg grappig.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Neem je online privacy serieus en gebruik een VPN verbinding!

Met een VPN verbinding van IPVanish wordt uw gehele internet verbinding versleuteld

U kunt dus veilig browsen, Torrents downloaden, Usenet downloaden en onderling versleutelde verbindingen opzetten.


Gebruikersavatar

Gup
Algemeen Manager
Berichten: 1722
Lid geworden op: 18 feb 2011, 12:09
Reputation: 3
Usenet: 8 diverse
Internet: ???
Locatie: Deep Ocean
Leeftijd: 48

Re: stichting Brein

#142

Bericht door Gup »

Carnifex schreef:Vooral het "wij zijn niet de oorzaak" deel is erg grappig.
Ja, kan je nagaan wat een stelletje huigelaars het zijn :yuck:
Gebruikersavatar

asenegawa
Berichten: 213
Lid geworden op: 13 feb 2011, 18:07
Reputation: 0
Usenet: Astraweb
Internet: Phoenix NAP
Locatie: Valley of the Sun

Re: stichting Brein

#143

Bericht door asenegawa »

Overigens... de blokkade van The Pirate Bay is gewoon een farce. :slecht:
In Belgie is deze site al jaren geblokkeerd, maar er is al evenveel jaren een heel eenvoudig foefje om de blokkade te omzeilen.
Namelijk:
Wie url van The Pirate Bay of een andere geblokkeerde website door Google Translate jaagt, krijgt de pagina direct en volledig ongecensureerd te zien.
Dit werkt het beste wanneer je als brontaal een afwijkende taal kiest, bijvoorbeeld Japans.
De doeltaal stel je in op de taal van de site, bijvoorbeeld Engels of Nederlands.

Het is in zelfs mogelijk om opzoekingen te doen op de torrentsite.
Je krijgt dan wel eerst een foutmelding omdat het resultaat wordt geblokkeerd, maar door de link van die zoekactie opnieuw door Google Translate te jagen en daar aan te klikken, krijg je de resultaten via de vertaalsite gewoon op je scherm te zien.

Ben benieuwd of Brein nu ook gaat proberen om Google in Nederland te laten verbieden. :lol:
Nee zal wel niet, want die is een nummertje of wat te groot voor dat stelletje amateurs.
I'm trying to be...who I really am...the true me...
Gebruikersavatar

Blauwbek
Moderator Team Leider
Berichten: 2761
Lid geworden op: 04 mar 2011, 17:29
Reputation: 0
Usenet: UNS
Internet: UPC
Locatie: Blauwbek-PC
Contacteer:

Re: stichting Brein

#144

Bericht door Blauwbek »

op twitter is volgensmij wel een keer gezegt dat ze het google wouden verbieden...
Regels/Rules | pySabRename

Er zijn weer spotnet updates, klik hier!

API's kijken doe je maar in de dierentuin!
Gebruikersavatar

Mickroz
Website Team Leider
Berichten: 1795
Lid geworden op: 13 feb 2011, 19:56
Reputation: 8
Usenet: Tweaknews
Internet: Ziggo
Locatie: Netherlands
Gender:
Leeftijd: 46
Contacteer:

Re: stichting Brein

#145

Bericht door Mickroz »

Afbeelding
Support via PB wordt niet gegeven tenzij ik je vraag om mij een PB te sturen!
Q: Whats a hash and a root password?
A: hash gets you high, root password gives you god powers, combine the 2 and you are invincible.
Gebruikersavatar

Carnifex
Berichten: 926
Lid geworden op: 19 feb 2011, 12:01
Reputation: 0
Usenet: Supernews
Internet: Ziggo Z3
Locatie: The Big Bang

Re: stichting Brein

#146

Bericht door Carnifex »

Oh brein wil "zwaar geschut" in gaan zetten? Ik geloof dat ze dan het verkeerde tapkraantje open gaan zetten.
Ik zie het nog wel gebeuren dat de avonturen van brein enorm gaan "backfiren".

Volgens mij gaat brein een kant op waar ze de "echte" criminelen mee wakker gaan maken en dan zijn de poppen aan het dansen. :o
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar

kokkie20
Berichten: 139
Lid geworden op: 17 feb 2011, 23:33
Reputation: 0
Usenet: eweka
Internet: telfort
Leeftijd: 35

Re: stichting Brein

#147

Bericht door kokkie20 »

De rechtbank in Den Haag heeft bepaald dat ook UPC, KPN, Tele2, T-Mobile en Telfort torrentsite The Pirate Bay moeten blokkeren. Ziggo en Xs4all werden daar eerder al toe gedwongen. De blokkade gaat vermoedelijk in rond eind mei.

Piratebay pirate bayDe providers moeten er nu voor zorgen dat hun klanten niet meer bij de torrentsite kunnen komen. Stichting Brein spande een kort geding aan waarin het dat eiste en de rechter heeft de copyrightwaakhond nu gelijk gegeven.

De providers moeten tien dagen na betekening van het vonnis een tweetal ip-adressen en een twintigtal hostnames blokkeren, waaronder ThePirateBay.org, maar ook PirateBay.se en DePiraatBaai.be. Waarschijnlijk gaat de blokkade eind mei in.

Geven de isp's geen gehoor aan het vonnis, dan moeten ze een boete van 10.000 euro per dag betalen, met een maximum van 250.000 euro. De providers moeten sowieso de proceskosten van Brein betalen; een bedrag van tegen de 2000 euro.

Brein eiste een blokkade van drie ip-adressen, maar volgens de rechtbank is niet bewezen dat een van de ip-adressen inbreuk maakt: er wordt enkel statische content voor de layout van The Pirate Bay gehost, zoals css-bestanden en afbeeldingen.

Stichting Brein krijgt niet het recht om nieuwe ip-adressen en hostnames aan de lijst toe te voegen. In de zaak tegen Ziggo en Xs4all kreeg de stichting dat wel: het mocht nieuwe ip-adressen en domeinnamen die naar The Pirate Bay verwezen op de lijst zetten, waarna Ziggo en Xs4all die moesten blokkeren. Volgens de nu aangeklaagde providers is dat problematisch en daar gaat de rechter in mee.

Tim Kuik van Stichting Brein is blij met de uitspraak "Het is een goed vonnis. We zijn het nog aan het lezen, later komen we met een uitgebreide reactie", zegt hij tegenover Tweakers.net.

De providers kunnen nog in beroep tegen de beslissing en zullen dat vermoedelijk ook doen; de providers hebben zich altijd fel verzet tegen een blokkade. Deze heeft volgens hen nadelige gevolgen, omdat de infrastructuur niet zou zijn ontworpen om ip-adressen en domeinnamen te blokkeren.

Bovendien is een blokkade volgens de providers eenvoudig te omzeilen; advocaat Remy Chavannes van Tele2 demonstreerde in de rechtbank hoe bijvoorbeeld een vpn-verbinding, de Wordpress-plug-in Repress of Opera Turbo kan worden gebruikt om ondanks een blokkade de torrentsite te bereiken.

De pas aangenomen wettelijke netneutraliteit heeft overigens geen gevolgen voor het blokkeren van websites door de rechtbank; er is een uitzondering gemaakt voor gerechtelijke bevelen.

De auteursrechtorganisatie Brein voert al jaren namens de entertainmentindustrie een juridische strijd tegen platforms waarop muziek en films worden uitgewisseld. Eerder probeerde het The Pirate Bay aan te pakken in een rechtstreekse rechtszaak. Hoewel die zaak werd gewonnen, bleef The Pirate Bay in de lucht. Daarop besloot Brein het te proberen via de internetproviders.

bron: http://tweakers.net/nieuws/81883/ook-an ... keren.html
I rehabilitate spotnet, I train filters. I am the FILTERMAN !!
Lees de Regels!
Probleem? Gebruik de zoekfunctie eerst!
Gebruikersavatar

Carnifex
Berichten: 926
Lid geworden op: 19 feb 2011, 12:01
Reputation: 0
Usenet: Supernews
Internet: Ziggo Z3
Locatie: The Big Bang

Re: stichting Brein

#148

Bericht door Carnifex »

Ik snap niet dat ze dan dezelfde rechter laten gebruiken en de wraking gewoon afslaan. Lijkt mij omkoperij of op z'n minst een andere vorm van corruptie. Lijkt er wel heel erg sterk op dat brein deze rechter in de pocket heeft. Ik zou een diepgaand onderzoek laten instellen naar deze rechter.

Afgezien van de nutteloosheid van deze "blokkade" waar brein waarschijnlijk gewoon weer geld voor krijgt (lol @ onwetendheid van de entertainmentindustrie) maak ik mij ernstig zorgen over de zware schending van netneutraliteit en burgerlijke rechten welke zich hier doen ontstaan.
Waar trekken we de lijn medeburgers?
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar

Usenetwatcher
Supporter
Berichten: 101
Lid geworden op: 10 dec 2011, 11:52
Reputation: 0

Re: stichting Brein

#149

Bericht door Usenetwatcher »

Gebruikersavatar

Carnifex
Berichten: 926
Lid geworden op: 19 feb 2011, 12:01
Reputation: 0
Usenet: Supernews
Internet: Ziggo Z3
Locatie: The Big Bang

Re: stichting Brein

#150

Bericht door Carnifex »

Vind het wel een goed stuk, maar ik geef hem deels geen gelijk. Hij beweert hier wel heel leuk
Te vaak zie ik daarbij dat mensen graag wíllen dat iets legaal is en dus de wet gaan oprekken en zoeken naar argumenten waarom het legaal ís. Maar er is nogal een verschil tussen iets dat zou moeten (het kunnen krijgen van licenties, tegen vergoeding) en iets dat is (een absoluut verbodsrecht dat de industrie het recht geeft internet kapodt te maken). Die twee door elkaar halen is iets waar rechters niets mee kunnen, en conservatieve pro-auteursrechtrechters als Hensen al helemaal niet.

Maar goed, het gaat allang niet meer over de inhoud. Bij elke nieuwe actie van Brein wordt alleen nog geschuimbekt over puberproxies en doe-toch-normaal-je-moet-filteren-en-wat-zeik-je-nou. En omgekeerd is de reactie van internet minstens zo voorspelbaar en op de man: Fuck Tim Kuik (punt org), de rechter zal wel corrupt zijn, TPB schendt geen auteursrechten en we hebben netneutraliteit. Of nog lekker ouderwets, de auteurswet geldt niet op internet.
Dit stuk is dus pertinent niet waar. Ik vind niet dat TPB "legaal" moet zijn. Ik vind dat een stichting als brein NOOIT de macht mag krijgen om ISPs (waar wij gvd zelf aan betalen om ons toegang tot het internet te verschaffen) op te leggen bepaalde delen van het internet te blokkeren.
Want ja, nu is het nog voor schending van de auteursrechten. Straks omdat iemand het niet eens is met het dan huidige kabinet. Daarom moet er nú al een lijn worden getrokken.
Want als A kan, kan B ook. En zo varen de eendjes voorbij.

Leuk dat nu TPB als voorbeeld wordt gebruikt. Maar dit gaat zeer zeker ernstig uit de hand lopen als het zo door gaat.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp
Spot-net.nl Forums : Disclaimer