Er mogen op dit forum GEEN verzoekjes of requests gevraagd worden, dit staat ook in de regels die je accepteert bij het registreren op dit forum, hiervoor krijg je direct een permanente ban.

beter alternatief voor Sitecom WL-342 modem/router?

Bespreek hier routers, modems, switches, accespoints, zelfbouw enz

Moderator: Moderator Team


Topicstarter
Fred Bond
Berichten: 18
Lid geworden op: 22 apr 2011, 11:18
Reputation: 0

beter alternatief voor Sitecom WL-342 modem/router?

#1

Bericht door Fred Bond »

Schakel binnenkort over naar andere provider. Internet komt dan binnen via kabel (100Mbit/s - 10Mbit/s). Kabelmaatschappij levert deze internetaansluiting met Sitecom WL-342 modem/router. Is volgens mij niet van deze tijd. Wil vanuit deze modem/router minimaal één telefoon kunnen aansluiten, ’n draadloos netwerk kunnen opzetten met enkele pc’s met ‘n draadloze LAN 802.11n Network Adapter en ál deze pc’s draadloos ’n snelle verbinding kunnen laten maken met internet. De printer zou draadloos aangestuurd kúnnen worden via ‘n 802.11 of ‘n 802.11g mode.
Waar vind ik een test/vergelijkend onderzoek van N300 wireless N routers? Wie kan me iets beters dan ‘n Sitecom WL-342 aanbevelen voor deze snelle verbinding?
Alle tips welkom.
Neem je online privacy serieus en gebruik een VPN verbinding!

Met een VPN verbinding van IPVanish wordt uw gehele internet verbinding versleuteld

U kunt dus veilig browsen, Torrents downloaden, Usenet downloaden en onderling versleutelde verbindingen opzetten.


Gebruikersavatar

Blauwbek
Moderator Team Leider
Berichten: 2761
Lid geworden op: 04 mar 2011, 17:29
Reputation: 0
Usenet: UNS
Internet: UPC
Locatie: Blauwbek-PC
Contacteer:

Re: beter alternatief voor Sitecom WL-342 modem/router?

#2

Bericht door Blauwbek »

Regels/Rules | pySabRename

Er zijn weer spotnet updates, klik hier!

API's kijken doe je maar in de dierentuin!

aenar
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 apr 2011, 13:01
Reputation: 0
Usenet: Eweka
Internet: Ziggo

Re: beter alternatief voor Sitecom WL-342 modem/router?

#3

Bericht door aenar »

Voor kabel is een router voldoende, modem is alleen voor ADSL...
http://tweakers.net/pricewatch/cat/662/ ... uters.html

Voor deze snelheid heb ik me een E4200 aangeschaft van linksys..Ben er zeer tevreden over.
Gebruikersavatar

Blauwbek
Moderator Team Leider
Berichten: 2761
Lid geworden op: 04 mar 2011, 17:29
Reputation: 0
Usenet: UNS
Internet: UPC
Locatie: Blauwbek-PC
Contacteer:

Re: beter alternatief voor Sitecom WL-342 modem/router?

#4

Bericht door Blauwbek »

er wordt gezegt dat hij een modemrouter krijgt, ik neem aan dat een provider niet meer uit geeft dan nodig
Regels/Rules | pySabRename

Er zijn weer spotnet updates, klik hier!

API's kijken doe je maar in de dierentuin!

Topicstarter
Fred Bond
Berichten: 18
Lid geworden op: 22 apr 2011, 11:18
Reputation: 0

Re: beter alternatief voor Sitecom WL-342 modem/router?

#5

Bericht door Fred Bond »

Hallo Blauwbek, hallo aenar,
Provider is érg onduidelijk op z'n website. Spreekt ergens over 'n Sitecom N300 als modem en heeft het over de Sitecom WL-342 als router. Volgens internet is deze WL-342 al wat ouder en deze wordt tegen lage prijzen aangeboden. Niettemin lijkt deze provider nog steeds de hoofdprijs te willen vangen.
Aenar, U zegt dat voor een binnenkomst via de kabel een router voldoende is. Is dat zo? Dat zou een hoop van m'n problemen verklaren en ook duidelijk maken waarom deze provider alleen spreekt over de Sitecom WL-342 als router.
Voor mij is het nog allemaal onduidelijk. Altijd ADSL gehad en als ik dan zo'n dure kabelaansluiting neem wil ik wel zeker weten dat ik, kwa snelheid, er uit haal wat er in zit.....
Alle info welkom.
Gebruikersavatar

Blauwbek
Moderator Team Leider
Berichten: 2761
Lid geworden op: 04 mar 2011, 17:29
Reputation: 0
Usenet: UNS
Internet: UPC
Locatie: Blauwbek-PC
Contacteer:

Re: beter alternatief voor Sitecom WL-342 modem/router?

#6

Bericht door Blauwbek »

ik denk dat het dan het handigst is als je vertelt welk abbo je hebt besteld in dat geval. Misschien weten we nog iets meer te weten te komen.
Regels/Rules | pySabRename

Er zijn weer spotnet updates, klik hier!

API's kijken doe je maar in de dierentuin!

Topicstarter
Fred Bond
Berichten: 18
Lid geworden op: 22 apr 2011, 11:18
Reputation: 0

Re: beter alternatief voor Sitecom WL-342 modem/router?

#7

Bericht door Fred Bond »

http://www.kabelmedia.nl/internet ; extreme pakket als onderdeel van "alles-in-1-pakket". Internet via kabel werd voorheen hier altijd verzorgd door (heette) Caiway. Radio- en TV door KBG. Nu heet de internetverstrekker ook KBG (=Kabelmedia). Informatie via website vind ik hopeloos;
- e-mailadressen zijn erbij kopen, géén aliassen mogelijk (blijkt uit navraag),
- gekochte e-mailadressen zélf te kiezen? "Ongeveer 10 a 14 werkdagen voor uw abonnement in gaat wordt u email adres bekend gemaakt."
-"Over de router stellen wij geen eisen voor dit houdt in dat u willekeurige router er op aan kan sluiten."
-"Installatie kosten houdt in dat de monteur telefoon tv en internet werkend achterlaat."; alleen hún modem/router of élk modem/router? Het lijkt er nl. op dat installatiekosten tóch betaald moeten worden.
-postcode check op site van Caiway geeft aan dat Caiway hier het internet verzorgt!
-beveiligingspakket leverbaar? "In het abonnement van KBG zit gratis spamfilter inbegrepen." (leert navraag)
-nieuwsgroepen? geen antwoord....
-eigenlijk Caiway-pakket maar nu onder andere naam? geen antwoord..... (klasgenootjes van onze kinderen hebben e-mailadressen met @caiway.nl)
Helemaal geen antwoorden meer..... De beantwoording van de vragen is, in alle opzichten, nog slechter dan de website.
Met Caiway hebben we nooit te maken gehad en als Radio- en TV-leverancier hebben we ook over KBG weinig klachten maar dít................ (nieuwigheid??)
Heb nog niets aangevraagd. Alleen Telfort-account opgezegd.
Gebruikersavatar

Blauwbek
Moderator Team Leider
Berichten: 2761
Lid geworden op: 04 mar 2011, 17:29
Reputation: 0
Usenet: UNS
Internet: UPC
Locatie: Blauwbek-PC
Contacteer:

Re: beter alternatief voor Sitecom WL-342 modem/router?

#8

Bericht door Blauwbek »

ik denk dat je niet aan het KGB eeeh KBG modemgeval moet gaan zitten maar gewoon een leuke router moet kopen, welke je wil is dan aan jou, kies een leuke bij die link van tweakers ;)
Regels/Rules | pySabRename

Er zijn weer spotnet updates, klik hier!

API's kijken doe je maar in de dierentuin!

Topicstarter
Fred Bond
Berichten: 18
Lid geworden op: 22 apr 2011, 11:18
Reputation: 0

Re: beter alternatief voor Sitecom WL-342 modem/router?

#9

Bericht door Fred Bond »

Hallo Blauwbek,
ben blij dat je mijn mening deelt want in diezelfde wetenschap heb ik de vraag ook op dit forum neergelegd. "Welke router kan ik beter kiezen als alternatief voor...........". KBG sluit de mail, zonder de vragen beantwoord te hebben, af met "Al u mij door geeft wat voor snelheid internet wilt. Dan kan ik voor u een berekening maken." en zelfs dát doen ze niet.
Gebruikersavatar

Blauwbek
Moderator Team Leider
Berichten: 2761
Lid geworden op: 04 mar 2011, 17:29
Reputation: 0
Usenet: UNS
Internet: UPC
Locatie: Blauwbek-PC
Contacteer:

Re: beter alternatief voor Sitecom WL-342 modem/router?

#10

Bericht door Blauwbek »

bovenaan in de lijst staat http://tweakers.net/pricewatch/251996/t ... 043nd.html en deze ziet er niet verkeerd uit, hoewel er geen telefoon op aan gesloten kan worden...
Regels/Rules | pySabRename

Er zijn weer spotnet updates, klik hier!

API's kijken doe je maar in de dierentuin!
Gesloten Vorig onderwerpVolgend onderwerp
Spot-net.nl Forums : Disclaimer