Er mogen op dit forum GEEN verzoekjes of requests gevraagd worden, dit staat ook in de regels die je accepteert bij het registreren op dit forum, hiervoor krijg je direct een permanente ban.

Films downloaden naar een NAS werkt niet

Bespreek hier Applicaties

Moderator: Moderator Team


Topicstarter
nicorutten
Berichten: 3
Lid geworden op: 23 aug 2011, 00:12
Reputation: 0

Films downloaden naar een NAS werkt niet

#1

Bericht door nicorutten »

Op zich ben ik heel tevreden over Spotnet en tot voor kort ook over de mogelijkheden om content te downloaden naar netwerklocaties. Op onze begane grond hebben wij een desktop computer en een laptop, beide aangesloten op een NAS. Spotnet had ik geïnstalleerd op de desktop computer, zo ingesteld dat via Spotnet gedownloade films rechtstreeks op de NAS terechtkwamen.

Wegens een rondkruipende dreumes hebben we besloten om de desktop computer naar zolder te verhuizen. Het via Spotnet naar de NAS downloaden van films probeerde ik daarom over te zetten naar de laptop. Helaas blijkt ik dit niet voor elkaar te krijgen. Sterker nog, ik had Spotnet al ge-deïnstalleerd op de desktop computer, omdat ik dacht dat ik het op de laptop wel voor elkaar zou krijgen, maar, nadat ik erachter kwam dit op de laptop niet voor elkaar te krijgen, lukt het me zelfs niet meer om het downloaden van films naar de NAS vanaf de desktop computer ingesteld te krijgen.

Wat ik wil, is het volgende: d.m.v. Spotnet wil ik graag downloaden naar een netwerklocatie genaamd \\RUTTENNAS\nico\Spotnet downloads.

Volgens mij is de toegankelijkheid van deze locatie goed geregeld binnen Windows Referentiebeheer: doordat mijn inloggegevens daar geregistreerd staan, kan ik deze locaties via de Windows Verkenner rechtstreeks benaderen zonder daar telkens apart mijn inloggegevens voor in te hoeven voeren.

Het vreemde is dat dit tot voor kort uitstekend gewerkt heeft vanaf mijn desktop computer. Omdat ik wilde overstappen naar downloaden vanaf de laptop, heb ik Spotnet ge-deïnstalleerd vanaf de desktop computer en geïnstalleerd op de laptop. Op de laptop kreeg ik dit echter niet voor elkaar. Na herinstallatie op de desktop computer krijg ik het zelfs daar niet meer voor elkaar.

Wat er gebeurt, is het volgende:
• Ik installeer Spotnet.
• Ik start Spotnet op en vul de provider-gegevens in.
• Ik ga naar Bewerken > Downloadmap en kies daar voor mijn gewenste map op mijn NAS, namelijk \\RUTTENNAS\nico\Spotnet downloads.
• Ik zoek een film op en kies voor Downloaden.
• Wat blijkt: Spotnet gaat niet downloaden naar de door mij gekozen netwerklocatie, maar naar de standaardmap Downloads.
• Het vreemde is: wanneer ik de film die gedownload wordt, cancel en check hoe de Download-map ingesteld staat, zie ik toch echt staan dat die ingesteld staat als \\RUTTENNAS\nico\Spotnet downloads. Spotnet doet daar echter blijkbaar niets mee, want de film wordt daar niet naar gedownload.

Op verschillende fora heb ik geprobeerd voor dit probleem een oplossing te vinden.
• De Downloadmap zou handmatig ingesteld kunnen worden in het bestand C:\ProgramData\Spotnet\sabnzbd.ini. Dit heb ik geprobeerd, maar blijkt niet te werken.
• Het bestand C:\ProgramData\Spotnet\settings.ini zou hiertoe ook mogelijkheden bieden. Echter, ik zie dat de Downloadmap al ingesteld staat als <DownloadFolder>\\RUTTENNAS\nico\Spotnet downloads</DownloadFolder> dus daar hoef ik blijkbaar niets meer aan te veranderen.

Ik dacht, misschien ligt mijn probleem aan de nieuwste versie van Spotnet dus ik heb geprobeerd een en ander in te stellen met de versies 1.7, 1.7.1, 1.7.2, 1.7.3 en 1.7.4, maar niets wil baten: telkens onthoudt Spotnet mijn ingestelde Downloadmap als \\RUTTENNAS\nico\Spotnet downloads, maar gaat daar –bij een daadwerkelijke opdracht tot dowloaden– niet naar dowloaden, maar kies in plaats daarvan de standaardmap Downloads.

Hoe Spotnet zich hier gedraagt, is mij echt een raadsel. Uit eigen ervaring weet ik namelijk dat Spotnet er prima toe in staat is om rechtstreeks naar een netwerklocatie te downloaden. Wat ik nu echter ook probeer, is krijg het niet meer voor elkaar. Graag hoor ik suggesties over waar dit aan zou kunnen liggen.
Neem je online privacy serieus en gebruik een VPN verbinding!

Met een VPN verbinding van IPVanish wordt uw gehele internet verbinding versleuteld

U kunt dus veilig browsen, Torrents downloaden, Usenet downloaden en onderling versleutelde verbindingen opzetten.


Gebruikersavatar

Carnifex
Berichten: 926
Lid geworden op: 19 feb 2011, 12:01
Reputation: 0
Usenet: Supernews
Internet: Ziggo Z3
Locatie: The Big Bang

Re: Films downloaden naar een NAS werkt niet

#2

Bericht door Carnifex »

Hallo nicorutten,

ten eerste, bedankt voor je uitgebreide uitleg! Dat zie je niet vaak op fora. Hier kunnen we tenminste wat mee.

In eerste opzicht lijken je instellingen gewoon juist en toch gaat het mis. Wat mij als eerste opvalt is het netwerkpad: "\\RUTTENNAS\nico\Spotnet downloads"
Zou je eens kunnen proberen de map "Spotnet downloads" te hernoemen naar iets zonder speciale tekens, dwz zonder spaties, komma's, punten, etc.
Dus bijvoorbeeld gewoon "Spotnet".

Dit zou opzich geen probleem moeten kunnen veroorzaken, maar laten we dat gelijk uitsluiten als veroorzaker.

Zou je kunnen vertellen welk type NAS je hebt staan?
Uit je verhaal begrijp ik dat je eerst de instellingen vanaf je desktop goed ingesteld hebt gehad. Ook zeg je dat je zonder inloggen kon navigeren naar de NAS. Is dit nu nog steeds het geval? Of zijn die instellingen niet goed?
Als je namelijk nog steeds moet inloggen bij je NAS (in verkenner) dan kan Spotnet ook geen bestanden wegschrijven en zal naar de standaard map terugkeren om toch te kunnen downloaden.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar

Ep Woody
Berichten: 933
Lid geworden op: 17 feb 2011, 14:36
Reputation: 0
Locatie: Omgeving Apeldoorn
Leeftijd: 39

Re: Films downloaden naar een NAS werkt niet

#3

Bericht door Ep Woody »

Wat gebeurt er als je in een internet browser naar : http://127.0.0.1:8081 gaat, de link Mappen en dan kijkt wat daar ingesteld staat?
Voor ondersteuning: klik hier. Probleem niet opgelost, maak dan een nieuw topic aan.

Topicstarter
nicorutten
Berichten: 3
Lid geworden op: 23 aug 2011, 00:12
Reputation: 0

Re: Films downloaden naar een NAS werkt niet

#4

Bericht door nicorutten »

@ Carnifex) Het downloaden naar de netwerkmap ‘Spotnet’ heb ik vandaag geprobeerd (zoals je voorstelde om uit te proberen of het een verschil maakt om te downloaden naar een map met een naam waarin geen spatie zit). Dit is niet gelukt. Ik probeerde een film te downloaden, maar tijdens het downloaden kon ik ook nergens vinden waar de map ‘Incompleet’ aangemaakt was: niet in ‘Downloads’ op de harde schijf, niet in de als Downloadmap ingestelde NAS-map ‘Spotnet’ en ook niet in de NAS-map ‘Spotnet downloads’, die ik hier voorheen voor gebruikte. Nadat Spotnet het downloaden en uitpakken van deze film had afgerond, was die film nergens te vinden. Alleen in de map ‘Spotnet downloads’ stond een map met een titel die begon met ‘UNPACK’ (terwijl dus ‘Spotnet’ als Downloadmap staat ingesteld).

De NAS die ik gebruik, is een ‘Verbatim 2TB HDD Gigabit NAS 2TB’.

Ik begrijp inderdaad dat Spotnet niets weg kan wegschrijven naar een NAS, wanneer daarvoor voor Spotnet onbekende inloggegevens nodig zijn. Volgens mij staat dit wel goed ingesteld: de enige keer dat ik inloggegevens hoef in te voeren, is direct na het opstarten van de laptop, wanneer ik voor mijn eigen account kies. Als ik daarna Verkenner opstart, kan ik doorklikken naar \\RUTTENNAS\nico\Spotnet downloads, zonder dat ik inloggegevens hoef in te voeren. Die heb ik namelijk geregistreerd binnen de Windows Credential Manager.


@ Ep Woody) Bedankt voor je suggestie. Het benaderen van http://127.0.0.1:8081 leidt bij mij echter telkens tot de melding ‘unable to connect’.
Gebruikersavatar

Carnifex
Berichten: 926
Lid geworden op: 19 feb 2011, 12:01
Reputation: 0
Usenet: Supernews
Internet: Ziggo Z3
Locatie: The Big Bang

Re: Films downloaden naar een NAS werkt niet

#5

Bericht door Carnifex »

Ep Woody bedoeld denk ik dat je naar de SABnzb pagina moet gaan welke op je NAS staat ingesteld.
Dus dan is het http://<NAS IP>:8081. <NAS IP> moet het interne IP adres van de NAS zijn.

Mocht je het interne ip niet weten, kun je het volgende doen.
Open CMD op je PC/laptop. (Start>Uitvoeren>type cmd en druk op enter)
Vervolgens typ je: ping ruttennas
Dan zou hij het interne IP moeten weergeven naast de netwerknaam.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar

Thisegzz
Moderator Team Lid
Berichten: 703
Lid geworden op: 11 mar 2011, 18:10
Reputation: 0
Usenet: I-Telligent
Internet: Ziggo

Re: Films downloaden naar een NAS werkt niet

#6

Bericht door Thisegzz »

Ga eens naar C:\ProgramData\Spotnet en open settings.xml met Kladblok. Wat staat er daar bij <DownloadFolder>? Als daar niet de locatie naar de NAS staat, vul dat daar in (zorg wel dat Spotnet gesloten is).

@Carnifex;
Volgens mij draait de TS geen SABnzbd op zijn NAS, maar wil alleen de downloads daar hebben.
Afbeelding
Maker van: Spotnet Improver, SpotGrit moviemeter addon, SpotTrailer, Spotnet ColorUpdate, Spotnet OutOfMemory Patch

Topicstarter
nicorutten
Berichten: 3
Lid geworden op: 23 aug 2011, 00:12
Reputation: 0

Re: Films downloaden naar een NAS werkt niet

#7

Bericht door nicorutten »

@ Carnifex & Thisegzz) Het werkt gelukkig weer: het rechtstreeks downloaden van films naar de NAS gaat weer prima. Daar ben ik natuurlijk blij mee, maar het is mij nu niet duidelijk waarom dit eerst haperde en nu weer goed werkt, want ik heb vrij weinig instellingen gewijzigd, alleen de Spotnet Downloadmap weer gewijzigd in ‘\\RUTTENNAS\nico\Spotnet downloads’.

Wanneer ik nu kijk in het bestand C:\ProgramData\Spotnet\settings.xml staat er in de derde regel: ‘ <DownloadFolder>\\RUTTENNAS\nico\Spotnet downloads</DownloadFolder>’. En in het bestand C:\ProgramData\Spotnet\sabnzbd.ini staan daarin de regels ‘download_dir = [ROOT]\Incompleet’ en ‘complete_dir = [ROOT]’. Wat ik dan echter niet begrijp, is dat ik de ‘Incompleet’-map nergens kan vinden, niet in ‘C:\Users\RuttenNPG\Downloads\’ of in ‘\\RUTTENNAS\nico\Spotnet downloads\’. Maar ja, de afgeronde downloads komen nu in ieder geval uiteindelijk op de juiste plek terecht.

Ik had inderdaad ook gedacht dat Ep Woody met ‘http://127.0.0.1:8081’ wel zou bedoelen dat ik daar mijn eigen ip-adres moest invullen. Bij mij is dat ‘http://192.168.2.1:8081’. Dat had ik ook geprobeerd, maar dit leidt tot dezelfde foutmelding, ook nu nog, nu het weer werkt.

Gelukkig werkt het rechtstreeks downloaden naar de NAS nu weer uitstekend. Hartelijk dank voor het meedenken!
Gebruikersavatar

Carnifex
Berichten: 926
Lid geworden op: 19 feb 2011, 12:01
Reputation: 0
Usenet: Supernews
Internet: Ziggo Z3
Locatie: The Big Bang

Re: Films downloaden naar een NAS werkt niet

#8

Bericht door Carnifex »

Mooi, fijn dat het weer werkt naar behoren :).

[OPGELOST]
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Tantrum1701
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 dec 2013, 12:48
Reputation: 0

Re: Films downloaden naar een NAS werkt niet

#9

Bericht door Tantrum1701 »

Ter aanvulling nog het volgende:

Ook ik had problemen met de opslag naar NAS.

Ik heb een map op de NAS aangemaakt om in te kunnen opslaan vanuit Spotnet en die map als netwerkverbinding in Deze Computer toegevoegd. Daarna in Spotnet deze map gekozen als Downloadmap en het resultaat was bedroevend.
Na heel veel tips te hebben uitgeprobeerd, wilde ik de moed opgeven.
Met dit topic ben ik er achter gekomen wat er mis ging.

Ik heb een HP Mediasmart die op Windows Home Server draait. Als je dan op je desktop dezelfde inloggegevens gebruikt als op de NAS, wordt de verbinding naar de NAS automatisch correct gemaakt bij het kiezen van een share op de NAS.
Als je nu de Downloadmap kiest via Netwerk> <NASnaam>/map werkt het wel, in tegenstelling tot het kiezen van de netwerkverbinding in Deze Computer.
Ik geef dus dezelfde map op, maar via een andere weg en nu snapt Spotnet het wel.

Er zullen vast mensen zijn, die precies kunnen uitleggen waarom, maar ik ben blij dat het werkt.
Ik hoop, dat anderen hiermee ook succes hebben en mijn dank aan de tipgevers.

T.
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp
Spot-net.nl Forums : Disclaimer