Er mogen op dit forum GEEN verzoekjes of requests gevraagd worden, dit staat ook in de regels die je accepteert bij het registreren op dit forum, hiervoor krijg je direct een permanente ban.

HDD blijft op toeren draaien

Bespreek hier Hardware (Onderdelen, PCs, Mobieltjes, enz.)

Moderator: Moderator Team

Gebruikersavatar

Topicstarter
Gup
Algemeen Manager
Berichten: 1722
Lid geworden op: 18 feb 2011, 12:09
Reputation: 3
Usenet: 8 diverse
Internet: ???
Locatie: Deep Ocean
Leeftijd: 48

HDD blijft op toeren draaien

#1

Bericht door Gup »

Hoewel mijn pc volledig onbelast staat te wachten op invoer/uitvoer..

1 HDD blijft volledig op de 7200 toeren draaien en word daardoor erg warm, in der mate dat mijn systemp van een nette 34 gr naar 52gr is gestegen.

De schijftemp van de betrokken hdd hangt nu zo rond de 68-71 graden, zodat deze ook de rest van de schijven mee verwarmt, deze temp lag voorheen gelijk aan de rest (51-56 graden)

De andere 4 schijven slaan wel in sleepmode na een minuut of 30, heeft iemand een idee wat dit veroorzaakt?
Need Support? click this link for the search engine or start a new subject

D3r @nt1 R00tk17 M31st3r :ssst:
Neem je online privacy serieus en gebruik een VPN verbinding!

Met een VPN verbinding van IPVanish wordt uw gehele internet verbinding versleuteld

U kunt dus veilig browsen, Torrents downloaden, Usenet downloaden en onderling versleutelde verbindingen opzetten.


Gebruikersavatar

asenegawa
Berichten: 213
Lid geworden op: 13 feb 2011, 18:07
Reputation: 0
Usenet: Astraweb
Internet: Phoenix NAP
Locatie: Valley of the Sun

Re: HDD blijft op toeren draaien

#2

Bericht door asenegawa »

Dat is een vervelend probleem Gup, het kan namelijk enorm veel oorzaken hebben.
Meestal maken mensen zich er van af met, de harddisk is versleten, defect en weet ik wat nog meer. Maar dat is zelden echt het geval.
De temperatuur van de schijf is inderdaad wat aan de hoge kant, maar zolang die niet boven de 80graden uitkomt valt het nog mee.
Dat temperaturen in de 50 graden normaal zijn en niet iets is om je zorgen over te maken wist je waarschijnlijk zelf ook al. Uiteraard is minder altijd beter

Een pasklaar antwoord kan ik je niet geven, wel een paar mogelijke oorzaken.
Vermoedelijk weet je het onderstaande zelf ook al wel, maar misschien mocht je er eentje vergeten zijn.

Uiteraard eerst een virus en malware scan om die problemen uit te sluiten.
Het is ook mogelijk dat het virus of anti malware programma zelf niet goed is of verkeerd ingesteld staat zodat deze in de achtergrond constant vol aan het werk blijft.

Ook drivers kunnen dit probleem veroorzaken, check eens of er drivers aan een update toe zijn.
Soms kun je in taakbeheer er achter komen welk proces of processen dit probleem veroorzaken.

Controleer uiteraard de schijf op fouten en/of andere problemen.
Je disk kan (ook al is die misschien recent) toch gaar of versleten zijn, dus daar moet je dan even een diagnose programma op los laten.

Ben je misschien bezig geweest met het installeren van USB 3 aansluitingen?.
USB 3 is nog lang niet perfect en kan veel problemen veroorzaken. Waaronder dus dit probleem.

Teveel software kan de oorzaak zijn en kan je registry corrumperen.
Teveel programma’s bij de startup kan ervoor zorgen dat de disk blijft draaien.

De data transfer snelheid kan niet goed staan.
Maar pas goed op, wanneer je hier iets aan wil veranderen kan het helemaal mis gaan.

Gup ik kan nog wel even doorgaan, maar het is een vervelend probleem wat zoals ik al schreef veel, zelfs heel veel oorzaken kan hebben.
Dat er iets niet goed is lijkt me duidelijk maar ik ben bang dat je door de vele mogelijke oorzaken nu een flinke zoektocht voor de boeg hebt.

Succes en hopelijk is het snel weer opgelost.
I'm trying to be...who I really am...the true me...
Gebruikersavatar

Topicstarter
Gup
Algemeen Manager
Berichten: 1722
Lid geworden op: 18 feb 2011, 12:09
Reputation: 3
Usenet: 8 diverse
Internet: ???
Locatie: Deep Ocean
Leeftijd: 48

Re: HDD blijft op toeren draaien

#3

Bericht door Gup »

asenegawa schreef: De data transfer snelheid kan niet goed staan.
Maar pas goed op, wanneer je hier iets aan wil veranderen kan het helemaal mis gaan.
Succes en hopelijk is het snel weer opgelost.
Ik vermoed bovenstaande...

Ik kom er zojuist achter dat mijn mobo/bios staat ingesteld op het booten van WD3200TS(320gb), echter staat mijn windows geinstalled op WD10005DE (1TB).

Wijzig ik dit naar de WD10005DE dan heb ik geen bootsector :cry: geen idee hoe dit gekomen is, en al helemaal niet hoe dit te herstellen :problem:

Ooit wel eens eerder gehoord van zoiets wazigs?
Need Support? click this link for the search engine or start a new subject

D3r @nt1 R00tk17 M31st3r :ssst:
Gebruikersavatar

asenegawa
Berichten: 213
Lid geworden op: 13 feb 2011, 18:07
Reputation: 0
Usenet: Astraweb
Internet: Phoenix NAP
Locatie: Valley of the Sun

Re: HDD blijft op toeren draaien

#4

Bericht door asenegawa »

Heb je misschien een update van de bios gedaan en is daar ergens iets niet goed gegaan?
Dat kan wanneer het niet goed gegaan ook vreemde storingen veroorzaken.
I'm trying to be...who I really am...the true me...
Gebruikersavatar

asenegawa
Berichten: 213
Lid geworden op: 13 feb 2011, 18:07
Reputation: 0
Usenet: Astraweb
Internet: Phoenix NAP
Locatie: Valley of the Sun

Re: HDD blijft op toeren draaien

#5

Bericht door asenegawa »

Is je probleem al opgelost, zo ja wat was er dan mis?
Is het nog niet opgelost controleer dan eventueel de hardware die je het laatst aangesloten of ingebouwd hebt.
Heb je bijvoorbeeld een extra fan, nieuwe voeding of iets dergelijks ingebouwd?
Ook dat kan bij een verkeerde aansluiting dit soort storingen veroorzaken.
Zelf al werkt eventuele nieuwe hardware prima toch kan het elders -zelfs op een later tijdstip- storingen veroorzaken.
I'm trying to be...who I really am...the true me...
Gebruikersavatar

Topicstarter
Gup
Algemeen Manager
Berichten: 1722
Lid geworden op: 18 feb 2011, 12:09
Reputation: 3
Usenet: 8 diverse
Internet: ???
Locatie: Deep Ocean
Leeftijd: 48

Re: HDD blijft op toeren draaien

#6

Bericht door Gup »

Ik ben er nog steeds niet achter eerlijk gezegd.

Na een test via occt kreeg ik deze melding :
Spoiler: show
Unexpected error running tests.
Workload Single init returned error message: D3DX11CompileFromMemory() fft_cs50 failed: An undetermined error occurred (E_FAIL):
fft_cs50.hlsl(21,21-34): error X4585: maximum cs_4_1 UAV register index (1) exceeded
Aan de hand van deze error ben ik het onderstaande gaan wijzigen;

Ik heb mijn CPU config gewijzigd (van compatible naar opti (performance = bootfail) ), NB voltage(van 1.30) op auto gezet, en loadline heb ik nu op enabled staan.
spread-spectrum voor alle PCIE slots staan disabled.
spread-spectrum CPU : Disabled
RAM voltage heb ik daarentegen weer wat verhoogt van 2.10 naar 2.12, het systeem lijkt stabieler hierdoor :goed:
RAM transactionbooster : Enabled
RAM Clocktimings aangepast naar : 5-5-5-15-22 (2T)

Sinds ik een netwerkkaart heb toegevoegd DWA-556 Xtreme N PCI Express Desktop Adapter zijn deze problemen begonnen.

Trek ik de kaart eruit dan is helaas het probleem niet opgelost, ik wacht even een paar dagen af of na deze wijzigingen de boel inderdaad stabieler gaat worden.

Ik laat voor de aankomende 4 uur occt nogmaals een test doen, kijken wat hieruit komt.
Need Support? click this link for the search engine or start a new subject

D3r @nt1 R00tk17 M31st3r :ssst:
Gebruikersavatar

Topicstarter
Gup
Algemeen Manager
Berichten: 1722
Lid geworden op: 18 feb 2011, 12:09
Reputation: 3
Usenet: 8 diverse
Internet: ???
Locatie: Deep Ocean
Leeftijd: 48

Re: HDD blijft op toeren draaien

#7

Bericht door Gup »

Zo, nu een paar weken verder is mn hele systeem gecrashed en is Win7 "History" op deze pc.

Helaas is Windows7 x64 niet meer te installen wegens foutmeldingen die erop wijzen dat mijn cpu niet langer x64 ondersteund.

Dus nadat gelezen te hebben kwam ik op het geniale idee om x86 te installen, dit is gelukt!

Maar omdat ik 8gb Ram erin heb zitten vond ik het nogal zonde om het hierbij te laten, en ben win8 x64 gaan proberen, dit lukte wel :goed:

Echter krijg ik een foutmelding na het installeren van drivers
Afbeelding

Deze foutmelding komt zodra ik de pc wil afsluiten, bij reboot blijft hij achterwege.

Ati drivers verwijderd, en weer opnieuw geinstalled, maar krijg deze melding net zo hard weer terug... iemand nog ideeën?

Spoiler: show
Leesmij-bestand voor Microsoft .NET Framework 4

Klik hier voor de meest recente versie van het Leesmij-bestand.

1. Systeemvereisten
1.1. Ondersteunde architecturen
1.2. Ondersteunde besturingssystemen
1.3. Hardwarevereisten
1.4. Overige systeemvereisten
2. Bekende problemen
2.1. Installatie
2.1.1. Volledige versie van Framework (installatie)
2.1.2. Client Profile (installatie)
2.2. Installatie ongedaan maken
2.2.1. Volledige versie van Framework (verwijderen)
2.2.2. Client Profile (verwijderen)
2.3. Productproblemen
2.3.1. Algemene problemen
2.3.2. ASP.NET
2.3.3. Winforms
2.3.4. Parallelle programmering
2.3.5. Managed Extensibility Framework
2.3.6. Entity Framework
2.3.7. LINQ to SQL
2.3.8. Windows Communication Foundation (WCF)
2.3.9. Windows Presentation Foundation (WPF)
2.3.10. Windows Workflow Foundation (WF)
2.3.11. Client Profile (product)
3. Verwante koppelingen
1. Systeemvereisten

1.1 Ondersteunde architecturen

x86
x64
ia64 (bepaalde functies worden niet ondersteund voor ia64, zoals WPF (Windows Presentation Foundation))
1.2 Ondersteunde besturingssystemen

Windows XP SP3
Windows Server 2003 SP2
Windows Vista SP1
Windows 7
Windows Server 2008 (niet ondersteund voor Server Core-functie)
Windows Server 2008 R2 (niet ondersteund voor Server Core-functie)
1.3 Hardwarevereisten

Minimale beschikbare hardeschijfruimte:
x86: 850 MB
x64: 2 GB
Processor en RAM:
Minimum: Pentium 1 GHz-processor met 512 MB RAM
1.4 Overige systeemvereisten

Windows Installer 3.1
Internet Explorer 5.01
2. Bekende problemen

2.1 Installatie

2.1.1 Volledige versie van Framework (installatie)

2.1.1.1 Kan het type System.ServiceModel.Activation.HttpModule niet laden nadat .NET Framework 3.5 is gewijzigd met de installatie van .NET Framework 4

Dit probleem kan worden veroorzaakt door de volgende scenario's.

.NET Framework 3.5 wordt verwijderd in Windows 2003 Server en Windows XP nadat .NET Framework 4 is geïnstalleerd.
HTTP-activering voor WCF wordt ingeschakeld in .NET Framework 3.0 nadat .NET Framework 4 is geïnstalleerd.
.NET Framework 3.5 wordt geïnstalleerd of hersteld nadat .NET Framework 4 is geïnstalleerd.
De huidige versie van .NET Framework 4 wordt geïnstalleerd terwijl er al een pre-releaseversie is geïnstalleerd.
De volledige tekst van de fout is als volgt:

Kan type System.ServiceModel.Activation.HttpModule niet laden vanuit assembly System.ServiceModel, Version=3.0.0.0, Culture=neutral, PublicKeyToken=b77a5c561934e089.

Beschrijving: Er is een onverwerkte uitzondering opgetreden tijdens het uitvoeren van de huidige webaanvraag. Raadpleeg de stacktracering voor meer informatie over deze fout en de oorsprong ervan in de code.

Het probleem verhelpen:

Navigeer in de opdrachtprompt naar %windows%\Microsoft.Net\Framework\<nieuwste versie>\
Voer de volgende opdracht uit: aspnet_regiis.exe /iru
2.1.1.2 Wanneer .NET Framework 4 Beta 2 wordt verwijderd, blijven er ongebruikte isapiCgiRestriction-vermeldingen achter in het bestand applicationHost.config in Windows Vista, Windows Server 2008 en Windows 7

Op computers waarop IIS 7 of IIS 7.5 is ingeschakeld en waarop .NET Framework 4 is geïnstalleerd, blijven ongebruikte isapiCgiRestriction-vermeldingen achter in het bestand applicationHost.config wanneer Beta 2 wordt verwijderd. Dit probleem treedt op in Windows Vista, Windows Server 2008 en Windows 7. De ongebruikte vermeldingen zijn niet van invloed op de webserverfunctionaliteit. Latere releases van .NET Framework 4 kunnen veilig worden geïnstalleerd op dezelfde computer, aangezien de isapiCgiRestriction-vermeldingen worden bijgewerkt met volgende installaties.

Het probleem verhelpen:

Verwijder de ongebruikte isapiCgiRestriction-vermeldingen uit het bestand applicationHost.config. Deze stap is echter niet vereist omdat de na het verwijderen achtergebleven vermeldingen niet van invloed zijn op de functionaliteit van het product of de mogelijkheid om latere releases te installeren.

2.1.1.3 .NET Framework 1.0 kan niet worden geïnstalleerd nadat .NET Framework 4 is geïnstalleerd

.NET Framework 1.0 kan niet worden geïnstalleerd nadat .NET Framework 4 is geïnstalleerd. .NET Framework 1.0 moet worden geïnstalleerd voordat .NET Framework 4 wordt geïnstalleerd.

Het probleem verhelpen:

Ga naar Configuratiescherm en open Programma's en onderdelen.
Verwijder .NET Framework 4 Extended.
Verwijder .NET Framework 4 Client Profile.
Installeer .NET Framework 1.0.
Installeer .NET Framework 4.
2.1.1.4 De installatie mislukt in Setup voor .NET Framework 4

De installatie mislukt in Setup voor .NET Framework 4.

Het probleem verhelpen:

Raadpleeg de probleemoplossingshandleiding voor Setup voor .NET Framework 4 (http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=186690) (Engelstalig)

2.1.1.5 De Windows Presentation Foundation (WPF) 4 Font Cache-service is niet volledig verwijderd nadat .NET Framework 4 is verwijderd (volledige versie van Framework)

De Windows Presentation Foundation (WPF) 4 Font Cache-service is niet volledig verwijderd nadat .NET Framework 4 is verwijderd (volledige versie van Framework).

Opmerking: Dit probleem treedt op voor zowel de volledige versie als de Client Profile-versie van .NET Framework.

Het probleem verhelpen:

Open het venster Opdrachtprompt in de Administrator-modus.
Typ 'sc delete WPFFontCache_v0400'
'[SC] DeleteService SUCCESS' moet worden weergegeven.

Als u de console Services vernieuwt, moet de Font Cache-service niet meer worden weergegeven. Als het probleem niet wordt verholpen door de console te vernieuwen, start u de computer opnieuw op.

2.1.2 Client Profile (installatie)

2.1.2.1 .NET Framework 1.0 kan niet worden geïnstalleerd nadat .NET Framework 4 Client Profile is geïnstalleerd

.NET Framework 1.0 kan niet worden geïnstalleerd nadat .NET Framework 4 Client Profile is geïnstalleerd. .NET Framework 1.0 moet worden geïnstalleerd voordat .NET Framework 4 Client Profile wordt geïnstalleerd.

Het probleem verhelpen:

Ga naar Configuratiescherm en open Programma's en onderdelen.
Verwijder .NET Framework 4 Client Profile.
Installeer .NET Framework 1.0.
Installeer .NET Framework 4 Client Profile.
2.1.2.2 De Windows Presentation Foundation (WPF) 4 Font Cache-service is niet volledig verwijderd nadat .NET Framework 4 is verwijderd (Client Profile)

Wanneer .NET Framework 4 wordt verwijderd, wordt de WPF Font Cache-service mogelijk niet volledig verwijderd.

Hoewel de WPF Font Cache-service niet meer kan worden gebruikt nadat .NET Framework is verwijderd, wordt de servicevermelding 'Windows Presentation Foundation Font Cache 4.0.0.0' nog steeds weergegeven in de console Services.

In Windows Vista en Windows Server 2008 wordt in het veld Beschrijving van de console Services het volgende weergegeven: '<Kan beschrijving niet lezen. Foutcode: 2 >'. In Windows XP en Windows Server 2003 wordt in het veld Beschrijving de juiste tekenreeks weergegeven.

U kunt dit probleem verhelpen door .NET Framework opnieuw te installeren. Er zijn geen andere effecten bekend.

Opmerking: Dit probleem treedt op voor zowel de Client Profile-versie als de volledige versie van .NET Framework.

Het probleem verhelpen:

Open het venster Opdrachtprompt in de Administrator-modus.
Typ 'sc delete WPFFontCache_v0400'
'[SC] DeleteService SUCCESS' moet worden weergegeven.

Als u de console Services vernieuwt, moet de Font Cache-service niet meer worden weergegeven. Als het probleem niet wordt verholpen door de console te vernieuwen, start u de computer opnieuw op.

2.1.2.3 De installatie mislukt in Setup voor .NET Framework 4 Client Profile

De installatie mislukt in Setup voor .NET Framework 4 Client Profile.

Het probleem verhelpen:

Raadpleeg de probleemoplossingshandleiding voor Setup voor .NET Framework 4 (http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=186690) (Engelstalig)

2.2 Installatie ongedaan maken

2.2.1 Volledige versie van Framework (verwijderen)

2.2.1.1 Wanneer .NET Framework 4 Beta 2 wordt verwijderd, blijven er ongebruikte isapiCgiRestriction-vermeldingen achter in het bestand applicationHost.config in Windows Vista, Windows Server 2008 en Windows 7

Op computers waarop IIS 7 of IIS 7.5 is ingeschakeld en waarop .NET Framework 4 is geïnstalleerd, blijven ongebruikte isapiCgiRestriction-vermeldingen achter in het bestand applicationHost.config wanneer Beta 2 wordt verwijderd. Dit probleem treedt op in Windows Vista, Windows Server 2008 en Windows 7. De ongebruikte vermeldingen zijn niet van invloed op de webserverfunctionaliteit. Latere releases van .NET Framework 4 kunnen veilig worden geïnstalleerd op dezelfde computer, aangezien de isapiCgiRestriction-vermeldingen worden bijgewerkt met volgende installaties.

Het probleem verhelpen:

Verwijder de ongebruikte isapiCgiRestriction-vermeldingen uit het bestand applicationHost.config. Deze stap is echter niet vereist omdat de na het verwijderen achtergebleven vermeldingen niet van invloed zijn op de functionaliteit van het product of de mogelijkheid om latere releases te installeren.

2.2.1.2 De WPF 4.0 Font Cache-service is niet volledig verwijderd nadat .NET Framework 4 is verwijderd (volledige versie van Framework)

De tijdelijke oplossing om deze Font Cache-service zonder bovenliggende items te verwijderen, is als volgt:

Open het venster Opdrachtprompt in de Administrator-modus
Voer het volgende in: 'sc delete WPFFontCache_v0400'
Het volgende moet worden weergegeven: '[SC] DeleteService SUCCESS'.

Als u de console Services vernieuwt, moet de Font Cache-service niet meer worden weergegeven. Als het probleem niet wordt verholpen door de console Services te vernieuwen, moet u de computer mogelijk opnieuw opstarten.

(Opmerking: Dit probleem treedt op voor de volledige versie van Framework en is een kopie van het probleem 877240 in het Leesmij-bestand, dat optreedt voor Client Profile)

Het probleem verhelpen:

De tijdelijke oplossing om deze Font Cache-service zonder bovenliggende items te verwijderen, is als volgt:

Open het venster Opdrachtprompt in de Administrator-modus
Voer het volgende in: 'sc delete WPFFontCache_v0400'
Het volgende moet worden weergegeven: '[SC] DeleteService SUCCESS'.

Als u de console Services vernieuwt, moet de Font Cache-service niet meer worden weergegeven. Als het probleem niet wordt verholpen door de console Services te vernieuwen, moet u de computer mogelijk opnieuw opstarten.

2.2.2 Client Profile (verwijderen)

2.2.2.1 De WPF 4.0 Font Cache-service is niet volledig verwijderd nadat .NET Framework 4 is verwijderd (Client Profile)

Wanneer u .NET 4.0 verwijdert van Vista/XP/w2k3/W2k8, wordt de WPF Font Cache-service niet volledig verwijderd.

Hoewel de WPF Font Cache-service niet meer kan worden gebruikt nadat .NET Framework is verwijderd, blijft de servicevermelding 'Windows Presentation Foundation Font Cache 4.0.0.0' achter en wordt deze nog steeds weergegeven in de console Services.

In Vista en W2k8 wordt in het veld Beschrijving van de console Services het volgende weergegeven: '<Kan beschrijving niet lezen. Foutcode: 2 >'. In XP/w2k3 wordt in het veld Beschrijving de juiste tekenreeks weergegeven.

U kunt dit probleem verhelpen door .NET Framework opnieuw te installeren. Er zijn geen andere effecten bekend.

Opmerking: Dit probleem treedt op voor zowel de Client Profile-versie als de volledige versie van .NET Framework 4

Het probleem verhelpen:

De tijdelijke oplossing om deze Font Cache-service zonder bovenliggende items te verwijderen, is als volgt:

Open het venster Opdrachtprompt in de Administrator-modus
Voer het volgende in: 'sc delete WPFFontCache_v0400'
Het volgende moet worden weergegeven: '[SC] DeleteService SUCCESS'.

Als u de console Services vernieuwt, moet de Font Cache-service niet meer worden weergegeven. Als het probleem niet wordt verholpen door de console Services te vernieuwen, moet u de computer mogelijk opnieuw opstarten.

(Opmerking: Dit probleem treedt op voor de Client Profile-versie van Framework en is een kopie van het probleem in het Leesmij-bestand 888322 dat optreedt voor de volledige versie van .NET Framework).

2.3 Productproblemen

2.3.1 Algemene problemen

2.3.1.1 ClickOnce-publicatie mislukt als gevolg van een onjuiste locatie voor de herdistribueerbare taalpakketten

Er kan een opbouwfout optreden als u vereenvoudigd Chinese of traditioneel Chinese versies van Visual Studio 2010 gebruikt om een toepassing te publiceren, de optie 'Download prerequisites from the same location as my application' (Vereiste onderdelen van dezelfde locatie downloaden als mijn toepassing) hebt ingeschakeld in het dialoogvenster Prequisites (Vereiste onderdelen) en een van de volgende onderdelen als vereiste onderdelen selecteert:

Microsoft .NET Framework 4 (x86 en x64)
Microsoft .NET Framework 4 Client Profile (x86 en x64)
Microsoft Visual F# Runtime for .NET 2.0
Microsoft Visual F# Runtime for .NET 4.0
Dit is de opbouwfout die kan worden weergegeven voor Microsoft .NET Framework 4 Client Profile (x86 en x64):

'MSB3152: de installatielocatie voor vereisten is niet ingesteld op 'website van onderdeelleverancier' en het bestand 'DotNetFX40Client\dotNetFx40LP_Client_x86_x64cs.exe' in item 'Microsoft .NET Framework 4 Client Profile (x86 en x64)' kan niet worden gevonden op schijf. Raadpleeg de Help voor meer informatie.'

Tijdelijke oplossing voor het probleem:

Ga als volgt te werk om het probleem tijdelijk te verhelpen voor vereenvoudigd Chinees:

Ga naar de map '%ProgramFiles%\Microsoft SDKs\Windows\v7.0A\Bootstrapper\Packages\DotNetFX40Client'. Voor x64-besturingssystemen bevindt het pad zich in plaats hiervan onder %ProgramFiles(x86)%.
Kopieer de map zh-Hans naar een nieuwe map met de naam zh-chs.
Ga naar de map zh-chs.
Open Package.xml in de Administrator-modus.
Wijzig de waarde van >Culture< als volgt in zh-chs:
<String Name=”Culture”>zh-chs</String>

Ga als volgt te werk om het probleem tijdelijk te verhelpen voor traditioneel Chinees:

Ga naar de map '%ProgramFiles%\Microsoft SDKs\Windows\v7.0A\Bootstrapper\Packages\DotNetFX40Client'. Voor x64-besturingssystemen bevindt het pad zich in plaats hiervan onder %ProgramFiles(x86)%.
Kopieer de map zh-Hant naar een nieuwe map met de naam zh-cht.
Ga naar de map zh-cht.
Open Package.xml in de Administrator-modus.
Wijzig de waarde van >Culture< als volgt in zh-cht:
<String Name=”Culture”>zh-cht</String>

2.3.1.2 De onjuiste herdistribueerbare taalpakketten worden geïnstalleerd met de ClickOnce-toepassing

Mogelijk kunt u niet de taalpakketten voor vereenvoudigd Chinees of traditioneel Chinees installeren als u vereenvoudigd Chinese of traditioneel Chinese versies van Visual Studio 2010 gebruikt om een toepassing te publiceren, de optie 'Download prerequisites from the component vendor’s web site' (Vereiste onderdelen downloaden van website van onderdeelleverancier) hebt ingeschakeld in het dialoogvenster Prequisites (Vereiste onderdelen) en een van de volgende onderdelen als vereiste onderdelen selecteert:

Microsoft .NET Framework 4 (x86 en x64)
Microsoft .NET Framework 4 Client Profile (x86 en x64)
Microsoft Visual F# Runtime for .NET 2.0
Microsoft Visual F# Runtime for .NET 4.0
Tijdelijke oplossing voor het probleem:

Ga als volgt te werk om het probleem tijdelijk te verhelpen voor vereenvoudigd Chinees:

Ga naar de map '%ProgramFiles%\Microsoft SDKs\Windows\v7.0A\Bootstrapper\Packages\DotNetFX40Client'. Voor x64-besturingssystemen bevindt het pad zich in plaats hiervan onder %ProgramFiles(x86)%.
Kopieer de map zh-Hans naar een nieuwe map met de naam zh-chs.
Ga naar de map zh-chs.
Open Package.xml in de Administrator-modus.
Wijzig de waarde van >Culture< als volgt in zh-chs:
<String Name=”Culture”>zh-chs</String>

Ga als volgt te werk om het probleem tijdelijk te verhelpen voor traditoneel Chinees:

Ga naar de map '%ProgramFiles%\Microsoft SDKs\Windows\v7.0A\Bootstrapper\Packages\DotNetFX40Client'. Voor x64-besturingssystemen bevindt het pad zich in plaats hiervan onder %ProgramFiles(x86)%.
Kopieer de map zh-Hant naar een nieuwe map met de naam zh-cht.
Ga naar de map zh-cht.
Open Package.xml in de Administrator-modus.
Wijzig de waarde van >Culture< als volgt in zh-cht:
<String Name=”Culture”>zh-cht</String>

2.3.2 ASP.NET

2.3.2.1 Na installatie van .NET Framework 4 in Windows 7 kunnen aspnet.config-bestanden voor afzonderlijke toepassingsgroepen in IIS 7.5 niet meer worden geconfigureerd

Nadat u .NET Framework 4 hebt geïnstalleerd op een client- of servercomputer waarop Windows 7 wordt uitgevoerd en waarop IIS 7.5 is ingeschakeld, is de optie om ASP.NET-configuratiebestanden voor verschillende toepassingsgroepen te configureren, niet meer beschikbaar. Dit probleem treedt op omdat het standaardgedrag voor CLR-initialisatie (Common Language Runtime) enigszins verandert nadat .NET Framework 4 is geïnstalleerd. Wanneer .NET Framework 4 wordt geïnstalleerd, wordt in IIS 7.5 in Windows 7 een systeemeigen DLL-bestand voor ASP.NET 4 aangeroepen om CLR-initialisatie uit te voeren. Het gebruik van verschillende configuratiebestanden is niet mogelijk voor deze initialisiatielogica.

Het probleem verhelpen:

Omdat de CLR-initialisatielogica fundamenteel hetzelfde is voor .NET Framework 4 en IIS 7.5 (met uitzondering van het neveneffect voor configuratiebestanden), kunt u IIS 7.5 zo configureren dat CLR-initialisatie niet meer wordt overgedragen naar ASP.NET 4. Dit kunt u op twee manieren doen.

Optie 1
----------
Stel in het bestand applicationHost.config van IIS 7.5 de standaardwaarde van het kenmerk managedRuntimeLoader in op een lege tekenreeks, zoals in het onderstaande voorbeeld:

<applicationPools>
<applicationPoolDefaults managedRuntimeLoader="" />
</applicationPools>

Optie 2
----------
Stel in het bestand IIS_Schema.xml van IIS 7.5 de waarde defaultValue in het kenmerk managedRuntimeLoader in op een lege tekenreeks. Het kenmerk kan oorspronkelijk bijvoorbeeld als volgt worden weergegeven:

<attribute name="managedRuntimeLoader" type="string" defaultValue="webengine4.dll" />

Wijzig de opmaak als volgt:

<attribute name="managedRuntimeLoader" type="string" defaultValue="" />

2.3.2.2 Het afmelden en opnieuw registeren van ASP.NET 4 in Windows XP en Windows Server 2003 zorgt voor een lege waarde voor de ASP.NET-versie op het tabblad met ASP.NET-eigenschappen in de MMC van IIS

Als u ASP.NET 4 afmeldt en vervolgens opnieuw registreert voor IIS in Windows XP en Windows Server 2003 (alle versies), wordt in de MMC van IIS een lege waarde weergegeven voor de ASP.NET-versielijst op het tabblad ASP.NET. De volgende stappenreeks veroorzaakt dit probleem:

De ASP.NET 4-versie van aspnet_regiis wordt gebruikt ('aspnet_regiis -u' wordt uitgevoerd)
De ASP.NET 4-versie van aspnet_regiis wordt gebruikt ('aspnet_regiis -i -enable' wordt uitgevoerd)
Het probleem verhelpen:

Selecteer in de MMC van IIS in de ASP.NET-versielijst de gewenste versie van ASP.NET en klik op de knop Toepassen.

2.3.2.3 ASP.NET-compilatietaken in Windows Vista, Windows Server 2008 en Windows 7 kunnen mislukken omdat het IIS-werkproces geen schrijfmachtigingen heeft voor de tijdelijke map van Windows

Bepaalde ASP.NET-compilatietaken in Windows Vista, Windows Server 2008 en Windows 7 kunnen mislukken omdat het IIS-werkproces geen schrijfmachtigingen heeft voor de tijdelijke map van Windows (%WINDOWS%\Temp). Wanneer u items (zoals webserviceverwijzingen) die afhankelijk zijn van WSDL-items probeert te compileren, kunnen er fouten worden weergegeven, zoals 'Parser-foutbericht: Kan geen tijdelijke klasse genereren.'

Deze fout treedt op wanneer IIS is ingeschakeld op de computer en .NET Framework 4 is geïnstalleerd, maar de onderdelen ASP.NET en .NET-uitbreidbaarheid nog niet zijn ingeschakeld.

Het probleem verhelpen:

Optie 1
----------
Verleen expliciet schrijfmachtigingen tot de tijdelijke map van Windows (%WINDOWS%\Temp) voor het IIS-werkprocesaccount. U kunt dit doen door schrijftoegang te verlenen aan een groep waar het werkprocesaccount toe behoort, zoals de groep IIS_IUSRS.

Optie 2
---------
Schakel de onderdelen ASP.NET en .NET-uitbreidbaarheid in. Ga naar het Configuratiescherm van Windows en open Programma's. Klik onder Programma's en onderdelen op Windows-onderdelen in- of uitschakelen. Open in het dialoogvenster Windows-onderdelen het knooppunt Internet Information Services, en vervolgens World Wide Web-services en Toepassingsontwikkelingsfuncties. Schakel de volgende onderdelen in:

.NET-uitbreidbaarheid
ASP.NET

2.3.2.4 Het laden van vooraf gecompileerde webassembly's die zijn geïmplementeerd in de GAC, mislukt en veroorzaakt een SecurityException-uitzondering wanneer de website wordt uitgevoerd met gedeeltelijk vertrouwen

U kunt ASP.NET-websites vooraf compileren met het opdrachtregelprogramma aspnet_compiler.exe. Als u de resulterende assembly's ondertekent met een sleutel, kunt u assembly's implementeren in de GAC in plaats van de map Bin van de website.

Als er vanaf een website die in ASP.NET 4 wordt uitgevoerd met gedeeltelijk vertrouwen, wordt geprobeerd de assembly's te laden vanuit de GAC, treedt een System.Security.SecurityException-uitzondering op. Dit gebeurt omdat in ASP.NET 4 standaard een nieuwere CAS-implementatie (Code Access Security) wordt gebruikt dan in eerdere versies van ASP.NET. Vooraf gecompileerde en ondertekende assembly's die in de GAC worden geïmplementeerd, moeten in de nieuwe CAS-implementatie expliciet worden gemarkeerd met het kenmerk SecurityTransparent.

Het probleem verhelpen:

Optie 1
--------
Markeer de assembly vóór compilatie met het kenmerk SecurityTransparent, zoals wordt weergegeven in het onderstaande voorbeeld:

[assembly:System.Security.SecurityTransparentAttribute]

Optie 2
--------
Voeg de instelling compilerOptions toe aan het Web.config-bestand voor de site, zoals wordt beschreven in het Engelstalige artikel 'How to: Create Versioned Assemblies for Precompiled Web Sites' (Procedure: Assemblyversies maken voor vooraf gecompileerde websites) (http://msdn.microsoft.com/en-us/library/ms228042.aspx). Voeg als onderdeel van dit proces de volgende regel toe aan het bestand AssemblyInfo.vb of AssemblyInfo.cs waarnaar wordt verwezen in de instelling compilerOptions:

[assembly:System.Security.SecurityTransparentAttribute]

Optie 3
--------
Maak een dummy-klassenbibliotheek die het volgende kenmerk bevat:

[assembly:System.Security.SecurityTransparentAttribute]

Compileer de klassenbibliotheek naar een assembly en voer het opdrachtregelprogramma aspnet_merge.exe met de optie copyattrs uit voor de vooraf gecompileerde website-uitvoer, zoals wordt weergegeven in het onderstaande voorbeeld:

aspnet_merge c:\MyApplicationRootDirectory -copyattrs assemblyfile.dll

Gebruik voor de DLL-bestandsnaam de naam van de dummy-klassenbibliotheek die is gemarkeerd met het kenmerk SecurityTransparent.

Optie 4
--------
Schakel tijdelijk terug naar de oudere CAS-modus door het kenmerk legacyCasModel van het element 'trust' in te stellen op true in het Web.config-bestand voor de site, zoals wordt weergegeven in het onderstaande voorbeeld:

<trust level="Medium" legacyCasModel="true"/>

Nadat u deze wijziging hebt toegepast, wordt u aanbevolen een van de andere opties te gebruiken om het kenmerk SecurityTransparent toe te voegen aan vooraf gecompileerde assembly's. Vervolgens kunt u het kenmerk legacyCasModel verwijderen en de website uitvoeren in de nieuwe CAS-modus.

2.3.2.5 ASP.NET- en WCF-toepassingen starten niet in de geïntegreerde modus van IIS 7

Als er nieuwe configuratiesecties worden toegevoegd aan het Web.config-bestand van een ASP.NET- of WCF-toepassing (Windows Communication Foundation), wordt de toepassing niet gestart wanneer deze wordt uitgevoerd in de geïntegreerde modus van IIS 7.

Als er bijvoorbeeld een configuratiesectie <standardEndpoints> wordt toegevoegd aan het Web.config-bestand van een WCF-toepassing, wordt de toepassing niet gestart wanneer deze wordt uitgevoerd in de geïntegreerde modus van IIS 7. In plaats daarvan wordt in IIS 7 een validatiefout voor de configuratie geretourneerd omdat de nieuwe configuratiesectie niet wordt herkend in het IIS 7-configuratiesysteem.

Het probleem verhelpen:

Download en installeer een algemeen beschikbare hotfix voor dit probleem. De hotfix is beschikbaar op http://support.microsoft.com/kb/958854. U kunt ook Windows Vista SP 2 installeren. De fix is opgenomen in dit servicepack. Dit probleem treedt niet op in Windows 7 en Windows Server 2008 R2 omdat de vereiste fix al is opgenomen in deze besturingssystemen.

2.3.2.6 U moet ASP.NET 4 opnieuw registreren in Windows Vista, Windows Server 2008, Windows 7 en Windows Server 2008 R2

ASP.NET 4 moet opnieuw worden geregistreerd als IIS 7/7.5 of het IIS7/7.5-onderdeel .NET-uitbreidbaarheid is ingeschakeld *nadat* .NET Framework 4 is geïnstalleerd op de computer. ASP.NET 4 moet ook opnieuw worden geregistreerd wanneer het onderdeel .NET-uitbreidbaarheid wordt uitgeschakeld nadat .NET Framework 4 op de computer is geïnstalleerd.

ASP.NET 4 moet in beide gevallen opnieuw worden geregistreerd omdat de installatie- en verwijderingsprocessen voor besturingssystemen voor IIS7 en IIS 7.5 en voor het onderdeel .NET-uitbreidbaarheid niet zijn ontworpen voor het scenario waarbij een nieuwere versie van .NET Framework reeds bestaat op de computer.

Het probleem verhelpen:

Als u ASP.NET 4 opnieuw wilt registreren, voert u de volgende opdracht uit:

aspnet_regiis -iru -enable

Zorg dat u de versie van aspnet_regiis.exe gebruikt die in de installatiemap van .NET Framework 4 is geïnstalleerd.

2.3.2.7 Het tabblad ASP.NET voor de MMC (management console) wordt niet weergegeven wanneer u een externe webserver beheert

Het tabblad ASP.NET wordt niet weergegeven wanneer u de MMC (management console) op een lokale computer uitvoert om een externe webserver te beheren. Dit probleem treedt op wanneer u het IIS 6-beheerprogramma gebruikt om een webserver waarop ASP.NET is geïnstalleerd, extern te beheren en Windows Server 2008 x64, Windows 7 of Windows Server 2008 R2 (x86 of x64) wordt uitgevoerd op de lokale computer.

Het probleem verhelpen:

Er is geen tijdelijke oplossing.

2.3.2.8 Andere versies van ASP.NET (waaronder ASP.NET 4) worden niet afgemeld door de ASP.NET 2.0-versie van 'aspnet_regiis -ua' uit te voeren

Wanneer u de ASP.NET 2.0-versie van de opdracht 'aspnet_regiis -ua' uitvoert in Windows Vista, Windows Server 2008, Windows 7 of Windows Server 2008 R2, treedt de volgende fout op:

De aanvraag wordt niet ondersteund.

Dit probleem treedt op omdat met de ASP.NET 2.0-versie van de opdracht aspnet_regiis niet kan worden vastgesteld dat er een latere versie van ASP.NET op de computer bestaat.

Het probleem verhelpen:

Voer de ASP.NET 4-versie van de opdracht 'aspnet_regiis -ua' uit om alle versies van ASP.NET op de computer af te melden.

2.3.2.9 Er wordt geen recursieve gedwongen upgrade naar ASP.NET 4 uitgevoerd voor alle virtuele mappen wanneer 'aspnet_regiis -i' wordt uitgevoerd in Windows Server 2003

Met de opdracht 'aspnet_regiis -i' wordt in ASP.NET 2.0 een recursieve upgrade naar ASP.NET 2.0 uitgevoerd voor alle virtuele mappen in Windows Server 2003. In ASP.NET 4 wordt met de opdracht 'aspnet_regiis -i' in Windows Server 2003 alleen voor de hoofdmap een upgrade van IIS 6 naar ASP.NET 4 uitgevoerd. Als voor virtuele mappen onder de hoofdmap expliciet is ingesteld dat een specifieke versie van ASP.NET moet worden uitgevoerd, blijft de versie van ASP.NET behouden die expliciet is ingesteld, en wordt niet de ASP.NET 4-instelling overgenomen van de hoofdmap.

Het probleem verhelpen:

Voer de ASP.NET 4-versies uit van een van de volgende opdrachten:

aspnet_regiis -s

aspnet_regiis -r

Met deze opdracht wordt een geforceerde recursieve update naar ASP.NET 4 uitgevoerd voor alle virtuele mappen.

2.3.2.10 Prestatietellers voor ASP.NET 4 raken beschadigd door ASP.NET 2.0 af te melden

Als u ASP.NET 2.0 afmeldt op een besturingssysteem waarop ASP.NET 4 al is geregistreerd, raken bepaalde prestatietellerregistraties voor ASP.NET 4 beschadigd. Dit probleem treedt op omdat met het afmeldingsproces voor ASP.NET 2.0 niet kan worden vastgesteld dat er een nieuwere versie van ASP.NET op de computer is geïnstalleerd. Als gevolg hiervan kunnen fouten zoals de onderstaande worden weergegeven in het gebeurtenislogboek voor de toepassing wanneer u bepaalde ASP.NET 4-prestatietellers gebruikt:

De openprocedure %naam_prestatieteller% in DLL %WINDOWS%\Microsoft.NET\Framework\v4.0.NNNNN\aspnet_perf.dll voor de ASP.NET-service is niet gevonden.

Het verzamelen van prestatiemeteritemgegevens van de ASP.NET-service is uitgeschakeld vanwege een of meer fouten die zijn gegenereerd door het DLL-bestand voor prestatiemeteritems voor die service.

Het probleem verhelpen:

Voer de ASP.NET 4-versie van de opdracht 'aspnet_regiis -iru' uit. Hiermee worden de ASP.NET 4-prestatietellers opnieuw geregistreerd.

2.3.2.11 Gebruikersexemplaren van SQL Server Express werken niet met webtoepassingsprojecten onder IIS 6 of IIS 7 of met toepassingen onder IIS 7.5

ASP.NET 4-webprojecten en -webtoepassingen die afhankelijk zijn van gebruikersexemplaren van SQL Server Express, werken standaard niet in de volgende scenario's:

Een webtoepassingsproject wordt gehost als virtuele map in een willekeurige versie van IIS. Dit komt omdat voor gebruikersexemplaren van SQL Server Express specifieke bestandsmachtigingen vereist zijn voor de map Documenten van de gebruiker. Het standaardserviceaccount voor IIS (NETWORK SERVICE) beschikt niet over deze machtigingen.
Een website wordt gehost in IIS 7.5 dat wordt uitgevoerd in Windows 7 of Windows Server 2008 R2. Dit komt omdat de standaardbeveiligingsreferenties voor IIS 7.5-toepassingsgroepen niet zijn gebaseerd op NETWORK SERVICE.
Het probleem verhelpen:

Voor meer informatie over het verhelpen van deze problemen raadpleegt u het artikel op

http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkID=160102

2.3.2.12 Er treden configuratiefouten op in ASP.NET 4 en IIS 7 wanneer er verwante secties bestaan in Web.config-bestanden op toepassingsniveau

Het standaard Web.config-bestand is in ASP.NET 4 aanmerkelijk kleiner geworden. Als gevolg hiervan treden er configuratiefouten op in IIS 7 (in Windows Vista en Windows Server 2008) en IIS 7.5 (in Windows Server 2008 R2). De precieze fouten zijn afhankelijk van de geïnstalleerde updates voor het besturingssysteem en het type configuratiegegevens dat is opgenomen in Web.config-bestanden op toepassingsniveau.

Windows Vista SP1 of Windows Server 2008 SP1, waarbij hotfix KB958854 en SP2 allebei niet zijn geïnstalleerd. In deze configuratie wordt de beheerde configuratie van een toepassing onjuist samengevoegd met het IIS 7-configuratiesysteem door het Web.config-bestand op toepassingsniveau te vergelijken met de machine.config-bestanden van ASP.NET 2.0. Om deze reden moeten Web.config-bestanden op toepassingsniveau voor .NET Framework 3.5 of .NET Framework 4 een <system.web.extensions>-configuratiesectie bevatten om te voorkomen dat er IIS 7-validatiefouten optreden. Handmatige gewijzigde vermeldingen voor Web.config-bestanden op toepassingsniveau die niet exact overeenkomen met de standaarddefinities voor de configuratiesectie die zijn geïntroduceerd in Visual Studio 2008, veroorzaken configuratiefouten. (De standaardconfiguratievermeldingen die worden gegenereerd door Visual Studio 2008, werken wel.) Een veelvoorkomend probleem is dat in handmatig gewijzigde Web.config-bestanden de configuratiekenmerken voor allowDefinition en requirePermission worden weggelaten die zich in verschillende definities voor de configuratiesectie bevinden. Als gevolg hiervan komen de afgekorte configuratiesectie in Web.config-bestanden op toepassingsniveau en de volledige definitie in het bestand machine.config van ASP.NET 4 niet overeen. Daarom treedt tijdens runtime een configuratiefout op in het ASP.NET 4-configuratiesysteem.

Windows Vista SP2, Windows Server 2008 SP2, Windows 7 en Windows Server 2008 R2, en ook Windows Vista SP1 en Windows Server 2008 SP1 waarbij KB958854 is geïnstalleerd. In dit scenario wordt met het systeemeigen configuratiesysteem van IIS 7 en IIS 7.5 een configuratiefout geretourneerd omdat er een tekstvergelijking wordt uitgevoerd voor het kenmerk 'type' dat is gedefinieerd voor een sectie-handler voor een beheerde configuratie. Omdat voor alle Web.config-bestanden die worden gegenereerd met Visual Studio 2008 en Visual Studio 2008 SP1, '3.5' is opgenomen in de typetekenreeks voor de configuratiesectie <system.web.extensions> (en gerelateerde configuratiesecties), en omdat voor het bestand machine.config van ASP.NET 4 '4.0' is opgenomen in het kenmerk 'type' voor dezelfde configuratiesecties, mislukt in IIS 7 en IIS 7.5 de configuratievalidatie altijd voor toepassingen die zijn gegenereerd in Visual Studio 2008 of Visual Studio 2008 SP1.

Het probleem verhelpen:

Voor het eerste scenario werkt u het Web.config-bestand bij door de standaardconfiguratietekst op te nemen van een Web.config-bestand dat automatisch is gegenereerd met Visual Studio 2008.

Voor het tweede scenario verwijdert u alle definities voor de <system.web.extensions>-configuratiesectie en groepsdefinities voor de configuratiesectie uit het Web.config-bestand op toepassingsniveau. U kunt de definities ook uitsluiten.

2.3.2.13 Er worden nooit parametergegevens doorgegeven naar de methode System.Web.Hosting.IProcessHostPreloadClient.Preload

Voor de methode System.Web.Hosting.IProcessHostPreloadClient.Preload wordt een tekenreeksmatrix als invoerparameter gebruikt. Deze gegevens kunnen echter op geen enkele wijze wordt ingesteld, en er wordt nooit informatie doorgegeven in deze parameter.

Het probleem verhelpen:

In eerdere voorbeeldversies van de IIS 7.5-functie voor automatisch starten werd ondersteuning geboden voor een methode om een of meer tekenreekswaarden te configureren waarmee gegevens konden worden doorgegeven aan de methode IProcessHostPerloadClient.Preload van ASP.NET 4. Deze functionaliteit is echter verwijderd vóór de uiteindelijke release van Windows 7 en Windows Server 2008 R2.

2.3.2.14 Het IIS7/IIS7.5-onderdeel .NET-uitbreidbaarheid in Windows Vista, Windows Server 2008, Windows 7 en Windows Server 2008 R2 is niet geïntegreerd in ASP.NET 4

Het onderdeel .NET-uitbreidbaarheid van IIS 7 en IIS 7.5 is een configuratieoptie die beschikbaar is in het dialoogvenster Windows-onderdelen. Vanuit dit dialoogvenster kunnen IIS 7- en IIS 7.5-onderdelen worden geïnstalleerd of verwijderd. Het onderdeel bevindt zich in het volgende knooppunt:

Internet Information Services > World Wide Web-services > Toepassingsontwikkelingsfuncties > .NET-uitbreidbaarheid

In Windows Vista, Windows Server 2008, Windows 7 en Windows Server 2008 R2 heeft het onderdeel .NET-uitbreidbaarheid alleen invloed op ASP.NET 2.0-integratie met IIS 7 en IIS 7.5. Het is niet van invloed op de registratie of het afmelden van ASP.NET 4 voor IIS 7 of IIS 7.5.

Het probleem verhelpen:

Als u ASP.NET 4-integratie met IIS 7 of IIS 7.5 wilt beheren, gebruikt u de ASP.NET 4-versie van de opdracht aspnet_regiis.exe.

2.3.2.15 Er kunnen fouten optreden voor ASP.NET 2.0-toepassingen die worden uitgevoerd in IIS 6, zoals 'System.Web.HttpException: Pad /[HoofdmapToepassing]/eurl.axd/[Waarde] is niet aangetroffen.'

Er kunnen fouten optreden voor ASP.NET 2.0-toepassingen die worden uitgevoerd in IIS 6 (in Windows Server 2003 of Windows Server 2003 R2). De onderstaande fout is een voorbeeld hiervan:

System.Web.HttpException: Pad /[HoofdmapToepassing]/eurl.axd/[Waarde] is niet aangetroffen.

Deze fout treedt alleen op nadat ASP.NET 4 is ingeschakeld in IIS 6. Deze fout treedt op omdat er met een systeemeigen onderdeel van ASP.NET 4 extensievrije URL's naar het beheerde deel van ASP.NET worden doorgegeven voor verdere verwerking wanneer er wordt vastgesteld dat een website is geconfigureerd voor gebruik van ASP.NET 4.

Als virtuele mappen die zich onder een ASP.NET 4-website bevinden, echter zijn geconfigureerd voor gebruik van ASP.NET 2.0, wordt met deze manier van verwerking van extensievrije URL's een gewijzigde URL gemaakt die eurl.axd bevat. Dit wordt vervolgens doorgegeven aan de ASP.NET 2.0-toepassing. De indeling eurl.axd wordt niet herkend in ASP.NET 2.0. Daarom wordt in ASP.NET 2.0 gezocht naar een bestand met de naam eurl.axd en wordt er geprobeerd dit bestand uit te voeren. Omdat dit bestand niet bestaat, mislukt de aanvraag met een HttpException-uitzondering.

Het probleem verhelpen:

Optie 1
--------
Als ASP.NET 4 niet vereist is om de website uit te voeren, wijst u de site toe voor gebruik van ASP.NET 2.0.

Optie 2
---------
Als ASP.NET 4 vereist is om de website uit te voeren, verplaatst u alle onderliggende virtuele ASP.NET 2.0-mappen naar een andere website die is toegewezen aan ASP.NET 2.0.

Optie 3
---------
Als het niet praktisch is om de website opnieuw toe te wijzen aan ASP.NET 2.0 of om de locatie van een virtuele map te wijzigen, schakelt u de extensievrije URL-verwerking expliciet uit in ASP.NET 4. Volg hiervoor de volgende procedure:

1. Open in het Windows-register het volgende knooppunt:

HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\ASP.NET\4.0.<build#>

Opmerking: <build#> is het buildnummer van de releaseversie van .NET Framework 4.

2. Maak een DWORD-waarde met de naam EnableExtensionlessUrls.

3. Stel EnableExtensionlessUrls in op 0. Hiermee wordt het gedrag voor extensievrije URL's uitgeschakeld.

4. Sla de registerwaarde op en sluit Register-editor.

5. Voer het opdrachtregelprogramma iisreset uit. Hiermee wordt de nieuwe registerwaarde gelezen in IIS.

Opmerking: Als u EnableExtensionlessUrls instelt op 1, wordt het gedrag voor extensievrije URL's ingeschakeld. Dit is de standaardinstelling wanneer er geen waarde is opgegeven.

2.3.2.16 Websites die gebruikmaken van Entity Framework en zijn gemaakt met pre-releaseversies van ASP.NET 4, werken niet meer omdat er assemblyverwijzingen ontbreken

Verwijzingen naar naamruimten en assembly's die vereist zijn voor webprojecten waarvoor Entity Framework wordt gebruikt, zijn verwijderd uit de RTM-versie van de hoofdversie van het Web.config-bestand. Als gevolg hiervan mislukt de uitvoering van en worden er compilatiefouten weergegeven voor Dynamische gegevens-websites waarvoor EntityDataSource wordt gebruikt en die zijn gemaakt met pre-releaseversies van ASP.NET 4, en voor webtoepassingen waarvoor Entity Framework wordt gebruikt en die zijn gemaakt met pre-releaseversies van ASP.NET 4.

Het probleem verhelpen:

U kunt de ontbrekende assembly- en naamruimteverwijzingen invoegen in het Web.config-bestand van de toepassing. In het onderstaande voorbeeld worden de assembly- en naamruimte-elementen weergegeven die handmatig moeten worden ingevoegd in het Web.config-bestand op toepassingsniveau.

<system.web>

<compilation>
<assemblies>
<add assembly="System.Data.Entity, Version=4.0.0.0, Culture=neutral, PublicKeyToken=b77a5c561934e089" />
<add assembly="System.Web.Entity, Version=4.0.0.0, Culture=neutral, PublicKeyToken=b77a5c561934e089"/>
<add assembly="System.Data.Linq, Version=4.0.0.0, Culture=neutral, PublicKeyToken=b77a5c561934e089" />
<add assembly="System.Data.Entity.Design, Version=4.0.0.0, Culture=neutral, PublicKeyToken=b77a5c561934e089" />
</assemblies>
</compilation>

<pages>
<namespaces>
<add namespace="System.Data.Entity.Design" />
<add namespace="System.Data.Linq" />
</namespaces>
</pages>

</system.web>

2.3.2.17 Er kan een onverwerkte NullReferenceException-fout worden gerapporteerd die is opgetreden in de klasse RoleManagerModule in pre-releaseversies van ASP.NET 4 die in IIS 7 of IIS 7.5 worden uitgevoerd in de geïntegreerde modus

Bij bepaalde installatievolgordes voor .NET Framework versie 2.0 en versie 4 in Windows Vista, Windows Server 2008, Windows 7 en Windows Server 2008 R2, kan voor ASP.NET 4-toepassingen een onverwerkte NullReferenceException-fout optreden vanuit de klasse RoleManagerModule. Dit probleem treedt op wanneer ASP.NET 4 de enige versie van ASP.NET is die is geregistreerd voor IIS 7 of IIS 7.5, en ASP.NET 2.0 nooit is geregistreerd voor IIS of ASP.NET 2.0 is afgemeld voor IIS 7 of IIS 7.5.

In beide scenario's veroorzaakt de zelfstandige registratie van ASP.NET 4 een onjuiste volgorde in het configuratiebestand voor twee HTTP-modules die worden gebruikt voor toepassingen in de geïntegreerde modus.

Het probleem verhelpen:

Hoewel dit probleem is verholpen in de ASP.NET 4-releaseversie, kan met pre-releaseversies van ASP.NET 4 een onjuiste modulevolgorde zijn opgegeven. Als de onverwerkte uitzondering nog steeds optreedt op een computer waarvoor een upgrade is uitgevoerd van een pre-releaseversie van ASP.NET 4 naar de RTM-versie, voert u de volgende stappen uit:

1. Open het bestand applicationHost.config dat zich in de volgende map bevindt:

%windir%\System32\inetsrv\config

2. Zoek het volgende element:

<location path="" overrideMode="Allow">

In dit element bevindt zich de lijst met HTTP-modules voor de geïntegreerde modus. De informatie bevindt zich in het element <modules>.

3. Zoek het element dat begint met de volgende tekenreeks:

<add name="RoleManager" ...

4. Verplaats het element naar een locatie onder het element dat begint met de volgende tekenreeks:

<add name="DefaultAuthentication"...

5. Sla het bestand op.

Wanneer u klaar bent, moet een deel van definitie voor <modules> overeenkomen met het volgende voorbeeld:

<add name="DefaultAuthentication" type="System.Web.Security.DefaultAuthenticationModule" preCondition="managedHandler" />
<add name="RoleManager" type="System.Web.Security.RoleManagerModule" preCondition="managedHandler" />

2.3.2.18 Er kunnen HTTP 404-fouten worden geretourneerd voor Web Forms-toepassingen voor MVC 2 en ASP.NET 4waarin URL-routering wordt gebruikt wanneer er in de toepassingen wordt geprobeerd extensievrije URL's te verwerken in IIS 7 en IIS 7.5

Er kunnen HTTP 404-fouten worden geretourneerd voor Web Forms-toepassingen voor MVC 2 en ASP.NET 4 waarin extensievrije URL's worden gebruikt wanneer de toepassingen worden uitgevoerd in Windows Vista, Windows Server 2008, Windows 7 of Windows Server 2008 R2. Deze situatie kan optreden wanneer alleen de optie voor .NET Framework-uitbreidbaarheid is ingeschakeld wanneer IIS wordt geïnstalleerd via het dialoogvenster Windows-onderdelen. Bepaalde HTTP-modules zijn niet opgenomen in een minimale installatie van IIS. Vanwege de wijze waarop gebeurtenisovergangen voor de HTTP-pipeline worden beheerd in ASP.NET en IIS, wordt de URL-routeringsmodule van ASP.NET niet op het juiste moment uitgevoerd als gevolg van de ontbrekende HTTP-modules. Als gevolg hiervan worden aanvragen voor extensievrije URL's niet verwerkt met de URL-routeringsmodule en treedt er een 404-fout op.

Het probleem verhelpen:

Voer de volgende stappen uit in het dialoogvenster Windows-onderdelen in- of uitschakelen
van de toepassing Programma's en onderdelen in het Configuratiescherm van Windows:

1. Ga naar het volgende knooppunt:

Internet Information Services --> World Wide Web-services --> Veelvoorkomende HTTP-functies

2. Controleer of de optie HTTP-omleiding is ingeschakeld.

-of-

1. Ga naar het volgende knooppunt:

Internet Information Services --> World Wide Web-services --> Prestatiefuncties

2. Controleer of de optie Compressie van statische inhoud is ingeschakeld.

Nadat u een van de opties hebt ingeschakeld, klikt u op OK om de wijzigingen op te slaan.

Door de module HTTP-omleiding of Compressie van statische inhoud in te schakelen, zorgt u ervoor dat gebeurtenissen voor de HTTP-pipeline correct worden gesynchroniseerd in ASP.NET en IIS. Hierdoor kunnen extensievrije URL's worden verwerkt met de URL-routeringsmodule.

2.3.2.19 De assembly System.Web.Mobile.dll is verwijderd uit de hoofdversie van het Web.config-bestand

In eerdere versies van ASP.NET was een verwijzing naar de assembly System.Web.Mobile.dll opgenomen in de hoofdversie van het Web.config-bestand in de sectie <assemblies> onder <system.web><compilation>. De verwijzing naar deze assembly is verwijderd om de prestaties te verbeteren.

Het probleem verhelpen:

De assembly System.Web.Mobile.dll is opgenomen in ASP.NET, maar deze is afgeschaft. Als u typen uit de assembly System.Web.Mobile.dll wilt gebruiken, voegt u een verwijzing naar deze assembly toe in de hoofdversie van het Web.config-bestand of in een Web.config-bestand voor de toepassing. Als u bijvoorbeeld een van de (afgeschafte) mobiele besturingselementen voor ASP.NET wilt gebruiken, moet u aan het Web.config-bestand een verwijzing toevoegen naar de assembly System.Web.Mobile.dll.

2.3.2.20 Browserdefinitiebestanden en browsermogelijkheden zijn gewijzigd

De browserdefinitiebestanden zijn bijgewerkt en bevatten nu informatie over nieuwe en bijgewerkte browsers en apparaten. Oudere browsers en apparaten, zoals Netscape Navigator, zijn verwijderd en nieuwere browsers en apparaten, zoals Google Chrome en Apple iPhone, zijn toegevoegd.

Het probleem verhelpen:

U kunt de oude browserdefinitiebestanden gebruiken voor ASP.NET 4. De oude browserdefinitiebestanden en de documentatie voor installatie van deze bestanden zijn opgenomen in de release met ASP.NET-browserdefinitiebestanden op http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkID=186493.

2.3.2.21 ScriptManager.EnableCdn en gelokaliseerde Microsoft Ajax-bestanden

De gelokaliseerde versies van Microsoft Ajax JavaScript-bestanden, zoals MicrosoftAjax.debug.ja.js, worden pas toegevoegd aan het CDN (Content Delivery Network) voor Microsoft Ajax wanneer de gelokaliseerde versie van .NET Framework 4 worden uitgegeven. Schakel daarom de eigenschap ScriptManager.EnableCdn niet in wanneer u een gelokaliseerde versie van .NET Framework en het CDN gebruikt.

Het probleem verhelpen:

Wacht tot de gelokaliseerde versies van .NET Framework 4 worden uitgegeven voordat u het CDN (Content Delivery Network) van Microsoft Ajax gebruikt. Zorg er tot die tijd voor dat ScriptManager-besturingselementen in de toepassing niet EnableCdn="true" bevatten.

2.3.2.22 In generieke ASP.NET-prestatietellers worden alleen gegevens gerapporteerd voor ASP.NET 4-toepassingen

Nadat ASP.NET 4 is geïnstalleerd, worden met de generieke ASP.NET-prestatietellers alleen gegevens gerapporteerd voor ASP.NET 4-toepassingen. Als de generieke prestatietellers worden gebruikt voor ASP.NET 1.1-, ASP.NET 2.0- en ASP.NET 3.5-toepassingen, worden er geen gegevens gerapporteerd met de prestatietellers. De versiespecifieke ASP.NET-prestatiecategorieën moeten worden gebruikt voor prestatiegegevens voor toepassingen die worden uitgevoerd in eerdere versies van ASP.NET.

De volgende prestatietellercategorieën behoren tot de generieke ASP.NET-prestatietellers: 'ASP.NET' en 'ASP.NET Applications'.

De versiespecifieke ASP.NET-prestatiecategorieën hebben namen die lijken de volgende namen: 'ASP.NET v2.0.50727' en 'ASP.NET Apps v2.0.50727'.

Het probleem verhelpen:

Dit gedrag is standaard. De nieuwste versie van ASP.NET die op de computer is geïnstalleerd, is 'eigenaar' van de generieke prestatietellercategorieën. U wordt daarom aanbevolen de versiespecifieke prestatietellercategorieën te gebruiken wanneer u gegevens verzamelt uit meerdere ASP.NET-toepassingen waarmee afwijkende versies van ASP.NET worden uitgevoerd.

2.3.3 Winforms

Er zijn geen bekende problemen.

2.3.4 Parallelle programmering

Er zijn geen bekende problemen.

2.3.5 Managed Extensibility Framework

Er zijn geen bekende problemen.

2.3.6 Entity Framework

Er zijn geen bekende problemen.

2.3.7 LINQ to SQL

Er zijn geen bekende problemen.

2.3.8 Windows Communication Foundation (WCF)

2.3.8.1 De fout 'Het systeem kan het opgegeven bestand niet vinden' treedt op wanneer een service wordt gestart of wanneer IIS opnieuw wordt gestart nadat er een upgrade is uitgevoerd voor Client Profile

Nadat er een upgrade is uitgevoerd voor .NET Framework 4 van Beta 2 naar de RTM-versie, kan de volgende fout optreden wanneer u services start of IIS opnieuw start:

Het systeem kan het opgegeven bestand niet vinden.

Het probleem verhelpen:

Herstel .NET Framework Client Profile in de toepassing Programma's van het Configuratiescherm.

2.3.9 Windows Presentation Foundation (WPF)

2.3.9.1 Windows Presentation Foundation (WPF) wordt niet ondersteund voor ia64

WPF-assembly's worden niet geïnstalleerd of ondersteund op ia64-computers.

Het probleem verhelpen:

Er is geen tijdelijke oplossing. WPF kan niet worden gebruikt voor ia64.

2.3.10 Windows Workflow Foundation (WF)

2.3.10.1 Werkstroomvalidatie biedt geen ondersteuning voor de operator sizeof

Wanneer een werkstroom wordt gevalideerd die de operator sizeof bevat, treedt er een uitzondering op.

Het probleem verhelpen:

Gebruik de operator sizeof niet in werkstromen.

2.3.11 Client Profile (product)

2.3.11.1 .NET Framework 4 Client Profile wordt niet ondersteund voor ia64

.NET Framework 4 Client Profile wordt niet ondersteund voor ia64.

Het probleem verhelpen:

Als u .NET Framework 4 verwijdert voor ia64, moet u zowel de volledige versie als de Client Profile-versie verwijderen.

3. Verwante koppelingen

Microsoft bedankt de volgende mensen voor hun hulp bij het beschermen van klanten:
* Jeroen Frijters

Als u een lijst wilt weergeven met potentiële foutveroorzakende wijzigingen voor ASP.NET-ontwikkelaars die een upgrade uitvoeren naar .NET Framework 4, raadpleegt u het volgende document: http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkID=186526. De lijst wordt bijgewerkt wanneer er nieuwe problemen worden gevonden.


© 2010 Microsoft Corporation. Alle rechten voorbehouden.

Gebruiksvoorwaarden | Handelsmerken | Privacyverklaring
.Net framework verwijderen failt ook, :

Afbeelding

Deze schijf draait nog steeds op 98% zonder invoer.
Need Support? click this link for the search engine or start a new subject

D3r @nt1 R00tk17 M31st3r :ssst:
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp
Spot-net.nl Forums : Disclaimer