Er mogen op dit forum GEEN verzoekjes of requests gevraagd worden, dit staat ook in de regels die je accepteert bij het registreren op dit forum, hiervoor krijg je direct een permanente ban.

Moederbord - SSD schijf

Bespreek hier Hardware (Onderdelen, PCs, Mobieltjes, enz.)

Moderator: Moderator Team


Topicstarter
Zijltjes
Berichten: 14
Lid geworden op: 19 feb 2011, 15:29
Reputation: 0

Moederbord - SSD schijf

#1

Bericht door Zijltjes »

Ik heb een Samsung SSD 840 gehad van mijn vrouw.model: MZ-7TD250.
Maar mijn pc daar zit het volgende in:
Asus P5K moederbord REV 1201LGA 775 P35intel Core 2 Duo E8500 (S775,2x3,16GHz,6MB,1333MHz FSB Boxed) processorKingston 4GB DDR 2x2x1GB PC5300 667MHz.
Dus de schijf is 2 keer zo snel dan het moederbord.
om de kosten te beperken wil ik nu dus eigenlijk alleen een nieuw moederbord en de processor en geheugen dan overzetten.
Is er iemand die weet welk moederbord ik dan moet hebben??!!

.
99.9% van de computerproblemen zit tussen de bureaustoel en het toetsenbord!!!
Neem je online privacy serieus en gebruik een VPN verbinding!

Met een VPN verbinding van IPVanish wordt uw gehele internet verbinding versleuteld

U kunt dus veilig browsen, Torrents downloaden, Usenet downloaden en onderling versleutelde verbindingen opzetten.


Gebruikersavatar

Blauwbek
Moderator Team Leider
Berichten: 2761
Lid geworden op: 04 mar 2011, 17:29
Reputation: 0
Usenet: UNS
Internet: UPC
Locatie: Blauwbek-PC
Contacteer:

Re: Moederbord - SSD schijf

#2

Bericht door Blauwbek »

Je hebt niet perse een nieuw moederbord nodig.
Je kan hem gewoon aansluiten maar dan bestaat de kans dat je dan de maximum snelheid niet zal halen.

Mocht je wel een nieuw moederbord willen hebben dan raad ik aan om meteen alles een keer te vervangen (het moederbord is nu bijna 6 jaar oud)...
Regels/Rules | pySabRename

Er zijn weer spotnet updates, klik hier!

API's kijken doe je maar in de dierentuin!
Gebruikersavatar

Gup
Algemeen Manager
Berichten: 1722
Lid geworden op: 18 feb 2011, 12:09
Reputation: 3
Usenet: 8 diverse
Internet: ???
Locatie: Deep Ocean
Leeftijd: 48

Re: Moederbord - SSD schijf

#3

Bericht door Gup »

Ik draai hier ook met een Asus P5Q Pro Turbo..

Is idd een LGA775 (P45), een nieuw moederbord met deze socket is een zoekwerk, gezien deze al ruim 4 jaar niet meer in productie zijn..
Wat mij opvalt is je geheugensnelheid (667Mhz), die heb ik hier op 1066Mhz draaien, hetgeen de dataoverdracht drastisch versnelt :goed:

Dan kom ik nogmaals terug op het geheugen.. 2x2gb .. ik heb daar 4x2gb van gemaakt, en ook hiermee in combi met de geheugensnelheid is de dataoverdracht nogmaals versnelt.

Je keuze is dus 2 zijdig :

1 je neemt een nieuw moederbord, hetgeen je ook meteen RAM geheugen kost, gezien er géén DDR2 borden meer in productie zijn, daarom blijft DDR3 dan als enige betaalbare optie over voor een nieuw bord & geheugen, echter past de oude processor ook niet meer in een nieuw bord, omdat LGA775 sterk verouderd is, en dus totaal niet past in de socket, ben je ook weer verplicht om een nieuwe processor aan te schaffen.. Voordeel met dit alles is meteen dat je nieuwe bord SATA3 ondersteund ( 6GB/s) IPV SATA2 (3GB/s) .

2 om je dataoverdracht te versnellen zou je kunnen overwegen om je geheugen aan te passen naar méér snelheid en méér capaciteit, is goedkoper (hoewel een paar Kingstonmodules voor DDR2 prijzig zijn), laatst heb ik toevallig een setje 8GB Kingston hyperX modules besteld in India, deze set was incl. bezorging/exporttax €92,- .

Wil je waanzinnig snel dan zou ik voor optie 1 kiezen, wil je méér uit je ssd halen dan is optie 2 een overweging (bij mij ging mijn overdracht van 82MB/s naar 198 MB/s op een ssd na aanpassing geheugen).

MVG
Gup
Need Support? click this link for the search engine or start a new subject

D3r @nt1 R00tk17 M31st3r :ssst:
Gebruikersavatar

Carnifex
Berichten: 926
Lid geworden op: 19 feb 2011, 12:01
Reputation: 0
Usenet: Supernews
Internet: Ziggo Z3
Locatie: The Big Bang

Re: Moederbord - SSD schijf

#4

Bericht door Carnifex »

Ik vind het nog steeds een optie om gewoon op 3GB/s te draaien. Waarom wil je persé op 6GB/s draaien? Denk je dat het verschil merkbaar is en bij wat voor toepassingen denk je dat dat nodig is?

edit: ik zou zeggen kijk het eens aan met je huidige set-up en als je ooit een upgrade gaat doen kan je je schijf gewoon meenemen met extra voordeel :)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp
Spot-net.nl Forums : Disclaimer