Er mogen op dit forum GEEN verzoekjes of requests gevraagd worden, dit staat ook in de regels die je accepteert bij het registreren op dit forum, hiervoor krijg je direct een permanente ban.

Downloadverbod Nederland

Mededelingen omtrent Spot-net.nl

Moderator: Moderator Team

Forumregels
LEES: Forum Regels!
Gebruikersavatar

Topicstarter
Gup
Algemeen Manager
Berichten: 1722
Lid geworden op: 18 feb 2011, 12:09
Reputation: 3
Usenet: 8 diverse
Internet: ???
Locatie: Deep Ocean
Leeftijd: 48

Downloadverbod Nederland

#1

Bericht door Gup »

Afbeelding


Beste lezers,


Zoals jullie hier http://www.spot-net.nl/forums/viewtopic ... 035#p56035 kunnen lezen is er per heden een downloadverbod in Nederland.

Hetgeen betekent dat er een aantal rubrieken & onderwerpen on-hold komen te staan om het bestaan van dit forum niet te ondermijnen.

Wij kunnen en mogen dus niet langer ondersteuning bieden op het gebied van "Downloaden en Uploaden" wat wij nog wél blijven doen is simpelweg de werking van de programma's ondersteunen als zijnde een technisch ondersteunend supportforum, daar er geen auteursrechten liggen op deze programma's, en deze ooit door de ontwerpers zelf, als zijnde voor vrij gebruik op het internet zijn vrijgegeven.

Mochten er vragen zijn omtrent deze beslissing kunt u zich wenden tot mijzelf en/of Teamleiders van het forum.

[edit]

Ik wilde nog een kleine toevoeging eraan knopen..
Omdat ik eerst wel eens wil zien hoe de ISP's dit gaan slikken ( 40/50 miljoen verlies p/mnd door opzeggingen van de hoge snelheden) en gemiste inkomsten door vernietiging/omzeiling van de aangelegde infrastructuren om de snelheden te verhogen (hetgeen milarden heeft gekost de afgelopen jaren) houden wij de boel on-hold.
Blijkt echter dat giganten als UPC/Ziggo/KPN het hierbij laten dan ...
(we hebben nooit gekozen voor de europese grondwet, waarom word deze nu dan wel in onze maag gesplitst is mijn vraag?)

Verder kan ik een heleboel dingen uitkramen die niet erg netjes staan op het forum, maar ik zou me zooo graag mijn mening willen uiten over dit zielige en vooral softie gedrag van dit kl*te land.. ik kan het niet doen..

Laat vooral jullie reacties achter!
Need Support? click this link for the search engine or start a new subject

D3r @nt1 R00tk17 M31st3r :ssst:
Neem je online privacy serieus en gebruik een VPN verbinding!

Met een VPN verbinding van IPVanish wordt uw gehele internet verbinding versleuteld

U kunt dus veilig browsen, Torrents downloaden, Usenet downloaden en onderling versleutelde verbindingen opzetten.



cneeke
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 nov 2012, 12:10
Reputation: 0
Usenet: eweka
Internet: kpn

Re: Downloadverbod Nederland

#2

Bericht door cneeke »

Ben het helemaal met je eens.

We mogen niets meer in Nederland.

Wordt hoog tijd dat er een andere regering komt, en dat we uit dat hele brussel gebeuren gaan.
2002 kregen we de euro, 2007 kregen we de crissis, waarin we nog steeds zijn.
Ze pakken alles van ons af.

Waar is dat mooie nederland toch gebleven?

Ik maak nu gebruik van SSL

En ga hier ook de boel versleutelen.

arez
Berichten: 8
Lid geworden op: 03 apr 2011, 11:36
Reputation: 0
Usenet: usenet
Internet: KPN

Re: Downloadverbod Nederland

#3

Bericht door arez »

Dus alles boycotten. Geen media meer kopen geen dvd's meer kopen geen muiek meer kopen. En alles op zijn kont laten gaan net zolang tot de artiesten verenigingen die klote stichtingen die zich zelf op deze manier proberen te verrijken boycotten.
Gebruikersavatar

BitsOfSkin
Berichten: 78
Lid geworden op: 17 jul 2011, 03:15
Reputation: 0
Usenet: SuperUsenet
Internet: XS4ALL/Ziggo
Locatie: Ergens in het zuidwesten
Leeftijd: 41

Re: Downloadverbod Nederland

#4

Bericht door BitsOfSkin »

Ik begrijp heel goed waarom jullie als forum deze stap nemen, dat wil ik even heel duidelijk stellen (bedrijfs jurist heeft het al over een clusterf... van epische proporties), en ik begrijp dat het voor jullie problematisch is.

Maar voor de downloaders : zoals de Europese rechtbank al aangaf, handhaving van een downloadverbod is onuitvoerbaar.
Usenet gebruik valt haast niet te stoppen, dan zijn er nog torrents, darknet software enzo...
Ik zie het er niet van komen dat dit echt er doorkomt zoals Teeven al zo lang hoopt (want bij god, wat zal dit hem een smak geld opleveren, zelfs al heeft hij hier niets voor hoeven doen), want hoe wil men dit gaan bolwerken ?
Actieve monitoring van alle verkeer, en dan alles nakijken ?
Zelfs geautomatiseerd is dat een hels karwei waar de ISP's en USP's niet zomaar aan zullen beginnen, al was het maar vanwege de achterlijk hoge kosten, en aangezien de overheid zich er niet mee gaat bemoeien wens ik de copywrong lobby veel succes met hun infantiele pogingen om dat gedaan te krijgen.
Tevens loopt stichting thuiskopie nu al te emmeren dat ze niets gaan veranderen aan de heffingen terwijl de uitspraak aangeeft dat daar veranderingen in moeten komen, dus ik zie het gebeuren dat zij weer in hoger beroep gaan (mits mogelijk).
Al bij al is er nog geen reden tot paniek onder downloaders.
Voor fora en dergelijke is dit een vervelende ontwikkeling omdat Kuik en consorten uiteraard vanalles gaan proberen om torrentsites en usenet portals offline te krijgen of te laten blokkeren, en om forums waar mogelijkheden/technische kant van downloaden besproken word de mond te snoeren, maar eens is ook bij hen 't geld op.
Als genoeg mensen als reactie hierop helemaal geen cd's/dvd's/bluray's etc meer kopen dan is het al gauw einde oefening, want als er geen geld meer binnenkomt dan zit er ook voor BREIN op den duur niets anders op dan de deuren te sluiten.

En zoals Gup al aangeeft, denk ik niet dat de ISP's erg blij zullen zijn als klanten ineens massaal terugschakelen naar het allergoedkoopste internet abonnement omdat men de extra snelheid toch niet meer nodig heeft.
Lijkt me dat er dan vrij snel een onhoudbare situatie ontstaat, en dan kan de staat twee dingen doen : de hele industrie laten klappen, en Nederland een flinke economische domper bezorgen, of het EU hof een dikke middelvinger aanbieden met de mededeling dat men dit niet gaat doorzetten ten koste van de economie...
De tijd zal ons leren of de regering in staat is om het landsbelang te laten vallen ten koste van de EU.
Ik hoop van niet, maar ja...
-----BEGIN GEEK CODE BLOCK-----
Version: 3.1
GCS/S d+pu s+: a C++ UBL++++@ P-- L++@ !E--- W++$ N++++>$ o-- K++@ w O- M-- V+ PS? PE>$ Y++@ PGP---- t 5 X- R++ tv-- b+++>$ DI++ D+++ G+ e+++(-)>$ h r y++**@
------END GEEK CODE BLOCK------
Gebruikersavatar

Artifex
Berichten: 668
Lid geworden op: 30 mar 2011, 03:09
Reputation: 0
Usenet: sunnyusenet
Internet: ziggo
Leeftijd: 48

Re: Downloadverbod Nederland

#5

Bericht door Artifex »

Ach, er verandert gewoon totaal niets. Net zoals in de andere landen: het mag niet, maar iedereen doet het. Het moet gewoon op papier staan dat er eigenlijk een downloadverbod is, maar verder maakt niemad zich daar druk over. Geen paniek jongens, gewoon lekker verder leechen :)

voetsol
Berichten: 5
Lid geworden op: 16 apr 2014, 03:36
Reputation: 0
Internet: ziggo

Re: Downloadverbod Nederland

#6

Bericht door voetsol »

Nou er veranderd niks dat heb ik net denk ik ondervonden,spotnet valt niet meer te openen zoekt verbinding maar dat krijg je niet,ga je naar binsearch info en zoek je iets op om te downloaden lukt dat dus ook niet meer article not found krijg je dan te zien,als dit echt zo is en je kan niks meer downloaden dan ga ik toch me internet provider even bellen en laat ik het omzetten in de laagste internet verbinding,want wat heeft het voor nut je kan niks meer aleen maar een beetje surfen op het net.

Tenslotte zou ik ook van iemand van spotnet willen horen of het nu klopt wat ik zeg dat het download verbod ook is ingegaan op spotnet,het rare is dat je er helemaal niks over leest in de media op het net,wel dat nederland waarschijnlijk het download verbod moet in voeren maar je leest nergens op het net,over reacties van andere mensen die dit ook hebben geconstateerd,ergens hoop ik diep in me hart dat het nu maar een storing is.

-- [bericht automatisch samengevoegd - 16 apr 2014, 03:56] --

wat betreft het boycotten van dvd,s en blu rays en cd,s te kopen juih ik van harte toe laten ze maar die dingen een stuk goedkoper maken ten eerste,jaren terug was al bekend dat nederland de kroon spant in de prijzen van deze artikelen

-- [bericht automatisch samengevoegd - 16 apr 2014, 03:58] --

En als laatste ben ik erg benieuwd hoe bijvoorbeeld pay servers hierop reageren die zijn totaal hun inkomsten kwijt en ook nog eens hun bestaande klanten die natuurlijk hun geld terug gaan eisen
Gebruikersavatar

Artifex
Berichten: 668
Lid geworden op: 30 mar 2011, 03:09
Reputation: 0
Usenet: sunnyusenet
Internet: ziggo
Leeftijd: 48

Re: Downloadverbod Nederland

#7

Bericht door Artifex »

Dat je spotnet niet meer kan openen heeft niets met het downloadverbod te maken. Dan moet je een topic aanmaken, kunnen we kijken wat er mis is met je instellingen. Verder als je iets download en je krijgt article not found, komt dat ofwel omdat het buiten je retentie ligt ofwel omdat er een takedown op zit, maar dit heeft ook totaal niets met het downloadverbod te maken. Eerst ffe verdiepen in de materie voor je verbanden gaat leggen.

Groentje
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 apr 2014, 15:28
Reputation: 0
Internet: Ziggo

Re: Downloadverbod Nederland

#8

Bericht door Groentje »

Ook ik kan sinds het downloadverbod geen verbinding meer krijgen. Of er nou een verband is of niet, ik baal er goed van. Ik heb dat gezeur al eens eerder gehad met Ziggo en ik heb toen na het doorspitten van dit forum een aantal instellingen verandert, toen deed ie het weer, Maar nu weet ik het dus ook niet meer, iemand een idee?

voetsol
Berichten: 5
Lid geworden op: 16 apr 2014, 03:36
Reputation: 0
Internet: ziggo

Re: Downloadverbod Nederland

#9

Bericht door voetsol »

Artifex schreef:Dat je spotnet niet meer kan openen heeft niets met het downloadverbod te maken. Dan moet je een topic aanmaken, kunnen we kijken wat er mis is met je instellingen. Verder als je iets download en je krijgt article not found, komt dat ofwel omdat het buiten je retentie ligt ofwel omdat er een takedown op zit, maar dit heeft ook totaal niets met het downloadverbod te maken. Eerst ffe verdiepen in de materie voor je verbanden gaat leggen.
Volgens mijn denk jij dat ik onder een steen vandaan komt,wat jij allemaal typt dat snap ik ook nog wel zoals dingen articel not found ,het gaat er bij mij om dat het allemaal wel heel toevallig is met het download verbod ik heb er nog nooit last van gehad en nu wel,dat is me iets te toevallig,maar hoe dan ook het is zwaar irritant allemaal.

Renegade3341
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 apr 2014, 16:10
Reputation: 0
Usenet: supernews
Internet: xs4all

Re: Downloadverbod Nederland

#10

Bericht door Renegade3341 »

Hier het zelfde kan geen films, serie e.d. meer downloaden. :twisted:
op supernews kan ik niet meer inloggen. (payserver) :locked:
eweka ook niet (niet in te loggen)(payserver) :locked:
newsXS ook niet (niet in te loggen)(payserver) :locked:

werk nu met spotnet via newszilla (xs4all) maar alleen kleine en vrije bestanden.
Brein heeft zijn zin.

Boycotten
Ga de snelheid naar beneden zetten en spullen in het buitenland kopen. (geen thuiskopie heffing)
Dank je wel Brave Rutte (en hiervoor bakellende) :thanku:
We gaan weer als makke schaapjes achter de EU aan lopen
en krijg je van alles door je strot geduwd.

MENSEN WORDT WAKKER EN DENK NA VOOR JE STEMT (Respect)
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp
Spot-net.nl Forums : Disclaimer