Er mogen op dit forum GEEN verzoekjes of requests gevraagd worden, dit staat ook in de regels die je accepteert bij het registreren op dit forum, hiervoor krijg je direct een permanente ban.

Load Database

Moderator: Moderator Team


Topicstarter
gsm
Berichten: 94
Lid geworden op: 26 feb 2011, 21:30
Reputation: 0

Load Database

#1

Bericht door gsm »

Sinds vanavond kan ik niet meer bijwerken.
Spotnet gaat alle spots binnenhalen en dan ineens krijg ik de melding Load_Database: De rekenkundige bewerking heeft geresulteerd in een overloop
Wie kan mij helpen ?
Afgesplitst van topic over LightningUsenet
- MariaK
Neem je online privacy serieus en gebruik een VPN verbinding!

Met een VPN verbinding van IPVanish wordt uw gehele internet verbinding versleuteld

U kunt dus veilig browsen, Torrents downloaden, Usenet downloaden en onderling versleutelde verbindingen opzetten.



ManiaK
Berichten: 2396
Lid geworden op: 13 feb 2011, 20:51
Reputation: 0

Re: Load Database

#2

Bericht door ManiaK »

Hallo gsm,
Dit is een bekende foutmelding, die vrij eenvoudig op te lossen moet zijn.
In dit topic vind je hoe je dit kunt doen. viewtopic.php?f=3&t=2824
Laat je even weten of het gelukt is? :goed:
"Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan."

Afbeelding
===============================
Ik beantwoord geen ondersteuningsvragen via PB
===============================

Topicstarter
gsm
Berichten: 94
Lid geworden op: 26 feb 2011, 21:30
Reputation: 0

Re: Load Database

#3

Bericht door gsm »

Sorrie dat ik niet eerder regaeerde maar ik kreeg geen melding dat er gereageerd was en vandaag heb ik maar even gekeken of er nieuws was en las je reactie.
Ik weet niet wat iki moet uitvoeren van de oplossingen uit de link die je vermeld.
Nog even een aanvulling, ik heb nog steeds versie 1.5.6 draaien en dat ging tot afgelopen week perfect maar zoals gezegd krijg ik nu die melding. Dat meld die nadat die ruim 300.000 spots wil binnen halen. Na die melding sluit spotnet niet meer af en kan ik niets meer doen.
Ik hoop dat je mij gerichter kan helpen door aan te geven welke oplossing ik moet volgen.
Bedankt (Respect)

ManiaK
Berichten: 2396
Lid geworden op: 13 feb 2011, 20:51
Reputation: 0

Re: Load Database

#4

Bericht door ManiaK »

Hallo gsm!
(Check je even in je gebruikerspaneel of de foruminstellingen zo staan dat je wel een berichtje krijgt als je antwoord krijgt op een vraag?)
Ik vind het vervelend voor je maar ik vrees dat het nu dan toch echt tijd wordt om Spotnet te updaten naar de nieuwste versie. :goed:
Dat moet je probleem oplossen.
Je moet een schone installatie doen. Dat betekent dat je eerst Spotnet verwijdert via: configuratiescherm, programma verwijderen. Daarna verwijder je ook nog handmatig de Spotnetmap.
Deze staat voor Windows XP in C:\Documents and Settings\All Users\Application Data\Spotnet en voor Windows 7 in C:\ProgramData\Spotnet. (Deze map is een standaard een verborgen map)
Daarna kun je de nieuwste versie van Spotnet op je computer zetten. Die vind je hier.....http://www.spot-net.nl/
Succes ermee!
"Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan."

Afbeelding
===============================
Ik beantwoord geen ondersteuningsvragen via PB
===============================

Topicstarter
gsm
Berichten: 94
Lid geworden op: 26 feb 2011, 21:30
Reputation: 0

Re: Load Database

#5

Bericht door gsm »

Als eerste bedankt voor je hulp.
Dat ik geen bericht onving was mijn eigen schuld, vergat een vinkje te plaatsen. Maar nu kreeg ik het wel. :goed:
Ik heb al die tijd op de oude gedraait omdat er teveel problemen kwamen met een nieuwere versie terwijl de oude het perfect deed dus vandaar dat ik het bleef gebruiken. Maar op je advies heb ik nu dan toch maar weer de nieuwste versie 176 gedownload :thanku: en geinstalleerd en nu maar hopen dat het goed blijft werken. :goed:
De data staat in de zelfde map in ProgramData dus een backup van de data maken is het zelfde alleen zie ik dat de databestand nu db is en in de oude versie was dat spot
Ook zie ik dat het bestand veel kleiner is dan de oude versie, het db bestand is nu 137kb en de oude spot bestand was 210kb, houd dat in dat ik nu bestanden mist ? :?:

ManiaK
Berichten: 2396
Lid geworden op: 13 feb 2011, 20:51
Reputation: 0

Re: Load Database

#6

Bericht door ManiaK »

Mooi, dank je wel voor het melden dat het probleem opgelost is.
Inderdaad is de database nu een .db bestand.
Spotnet heeft een nieuwe database voor je aangemaakt. Ik kan zo niet zeggen of je bestanden mist. :D
Afhankelijk van de headerretentie van je provider zou het kunnen zijn dat je inderdaad minder ver terug in de tijd kunt zoeken...
"Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan."

Afbeelding
===============================
Ik beantwoord geen ondersteuningsvragen via PB
===============================
Gesloten Vorig onderwerpVolgend onderwerp
Spot-net.nl Forums : Disclaimer