Er mogen op dit forum GEEN verzoekjes of requests gevraagd worden, dit staat ook in de regels die je accepteert bij het registreren op dit forum, hiervoor krijg je direct een permanente ban.

Het lijkt erop dat je Usenet provider de bestandsnaam/groep

Oude en opgeloste problemen van vorige versies van SpotLite vind je hier.

Moderator: Moderator Team

Gebruikersavatar

Topicstarter
avious
Berichten: 89
Lid geworden op: 11 mar 2011, 14:52
Reputation: 0
Usenet: SunnyUsenet
Internet: Ziggo

Het lijkt erop dat je Usenet provider de bestandsnaam/groep

#1

Bericht door avious »

Support Request Template

Welk spotX programma gebruik je?: SpotLite
Wat is de versie van het spotX programma?: 1.0.8
Wat is je besturingssysteem?: Windows XP
Wat is de versie van het besturingssysteem?: 32bits
Welke Usenet Provider heb je?: lightningusenet
Welke Internet Provider heb je?: vodafone
Welk Anti-Virus/Firewall programma gebruik je?: Microsoft Security Essentials
Met welk programma download je?: newsleecher 4.0
Wanneer begon je probleem?: Vandaag na 12.00 uur
Geef een beschrijving van je probleem: Wanneer ik op een spot klik en deze opent zich dan krijg ik deze melding
Het lijkt erop dat je Usenet provider de bestandsnaam/groep informatie niet heeft!

Ook kan het zijn dat deze aparte systemen voor tekst- en binary groepen heeft, en niet naar het juiste systeem overschakelt. Probeer de 'NNTPswitch' optie onder 'Opties' -> 'Configuratie'
XML bestand.:

Code: Selecteer alles

Waar kan ik die vinden zoek heel de PC af maar vind geen XML bestand
Generated by Support Toolkit SRT Generator.

IK blijf maar problemen hebben (of dit nu komt door mijn Usenet provider of het ligt aan de posters of aan spotlite
Ik weet het niet meer.

maar sinds (rond 12.00 uur) krijg ik deze melding bij de meeste spots:
Het lijkt erop dat je Usenet provider de bestandsnaam/groep informatie niet heeft!

Ook kan het zijn dat deze aparte systemen voor tekst- en binary groepen heeft, en niet naar het juiste systeem overschakelt. Probeer de 'NNTPswitch' optie onder 'Opties' -> 'Configuratie
'


Allemaal erg vreemd het updaten gaat in ieder geval beter (het gaat eigenlijk gewoon vanzelf) om de zoveel tijd wordt SpotLite vanzelf bijgewerkt en staan de nieuwe posts er vanzelf hoef ik niets voor te doen

Maar Tja ik kan niets meer downloaden om dat de bestandsnaam ontbreekt. :slecht:

Zijn er meerdere die dit probleem hebben (en dan met name met als Usenet provider lightningusenet) of ben ik nu de enige.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Zo krijg ik bijvoorbeeld van >KNIP<

Ook kan het zijn dat deze aparte systemen voor tekst- en binary groepen heeft, en niet naar het juiste systeem overschakelt. Probeer de 'NNTPswitch' optie onder 'Opties' -> 'Configuratie'

En dat staat bij de meest posts

-- [bericht automatisch samengevoegd - 01 nov 2011, 16:18] --

Ik heb zo het vermoeden dat het aan Usenet provider lightningusenet want ik heb boven een andere PC met daarop Spotnet 1.7.4 en daar krijg ik ook een melding (alleen iets anders) wanneer ik op de download knop (pijl) klik namelijk deze [Kan de NZB (nog) niet vinden, als deze post nog niet zo oud is, probeer het dan later nog eens. Soms heeft je provider wat vertraging]

alleen deze (die ik dus nu heb aange klikt is al 4 uur oud
Helaas mogen bestand namen niet genoemd worden, daarom is het geknipt
~Een fijne dag verder
- ChillManager
Neem je online privacy serieus en gebruik een VPN verbinding!

Met een VPN verbinding van IPVanish wordt uw gehele internet verbinding versleuteld

U kunt dus veilig browsen, Torrents downloaden, Usenet downloaden en onderling versleutelde verbindingen opzetten.


Gebruikersavatar

xZx
Berichten: 155
Lid geworden op: 18 feb 2011, 10:34
Reputation: 0
Usenet: Easyusenet+Cheapnews

Re: Het lijkt erop dat je Usenet provider de bestandsnaam/gr

#2

Bericht door xZx »

Ligt zo te zien aan Lightningusenet. De headers worden wel opgehaald, maar zodra ik een nzb wil binnenhengelen (idd van rond de middag en later) krijg ik deze melding:
Kan de NZB (nog) niet vinden, als deze spot nog niet zo oud is, probeer het dan later nog eens. Soms heeft je provider wat vertraging
Zie ook mijn eerdere melding vandaag in het Spotnet forum, subforum Providers (Lightningusenet).

Misterkilobyte
Berichten: 29
Lid geworden op: 16 feb 2011, 09:19
Reputation: 0

Re: Het lijkt erop dat je Usenet provider de bestandsnaam/gr

#3

Bericht door Misterkilobyte »

Heb inderdaad het zelfde probleem als jullie als het zo blijft ben ik weg bij lightning

hjvbft
Berichten: 2079
Lid geworden op: 13 feb 2011, 21:02
Reputation: 0

Re: Het lijkt erop dat je Usenet provider de bestandsnaam/gr

#4

Bericht door hjvbft »

Dit gebeurt bij diverse spots gespot op 01-11-2011.
Het aanvinken van "Provider met aparte backend" maakt geen verschil.
De melding in DebugView is "430 No such article." voor de body van de NZB.
Deze is nodig om de bestandsnaam en het aantal bestanden te vermelden.
Via een andere server word de bestandsnaam wel zichtbaar in SpotLite.

Servers voor het tonen van de bestandsnamen i.c.m. het "SpotLite Hulp Programma".

Zijn alleen getest voor het tonen van de bestandsnaam. Voor headers de huidige server gebruiken.
isp server (kpn, Ziggo, enz)
Blockaccount van blocknews, usenet-news.net, astraweb (verlopen niet)
news.just4today.net (zie just4today.net voor dagelijkse inlog)
Gratis account aanvragen bij xsusenet.com (beperkte snelheid/verbindingen)
nntp.idecnet.com (geen inlog nodig, kan elk moment stoppen)
202.177.16.121 (geen inlog nodig, kan elk moment stoppen)
freenews.netfront.net (geen inlog nodig, kan elk moment stoppen)

Er kan ook gewacht worden tot het probleem is opgelost.

{off-topic}
Bovenstaande servers kunnen ook in de andere spotnet clients ingesteld worden als download server.
Dit voorkomt een niet werkende nzb knop. Het instellen van een aparte download server is mogelijk in:
Spotnet via servers.xml,
SpotGrit, µSpotted en Usenet Collector in het programma,
Spotweb via settings.php of beter via ownsettings.php.
{off-topic}
Laatst gewijzigd door hjvbft op 02 nov 2011, 13:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar

xZx
Berichten: 155
Lid geworden op: 18 feb 2011, 10:34
Reputation: 0
Usenet: Easyusenet+Cheapnews

Re: Het lijkt erop dat je Usenet provider de bestandsnaam/gr

#5

Bericht door xZx »

hjvbft,
Dit probleem ligt niet alleen in Spotnet/Spotlite etc.. (maar misschien begrijp ik je bericht niet helemaal :) ), ik kwam er juist zónder Spotnet achter (ik gebruik SN niet om te downloaden en ook niet vaak om nzb's binnen te halen).
Sinds gisteren rond de middag valt er totaal niet meer te downloaden. Ik heb meerdere nzb's van div. indexeer sites geprobeerd, alles vóór 12:00u gepost, werkte (toen!) nog, alle content gepost na 12:00u was/is niet meer te downloaden (staat vrijwel incompleet op de server).

[edit]
Nog even in Spotnet gekeken, slechts enkele posts van gisteravond doen het (kleine verbetering dus) en posts geplaatst na 02:30 vannacht doen het zo te zien allemaal (lees: nzb is binnen te halen zonder foutmelding). Ik heb op dit moment even geen tijd om te downloaden, maar ik ga er voor het gemak maar even vanuit dat alle content nu ook weer gewoon te downloaden is.

City
Berichten: 6
Lid geworden op: 02 nov 2011, 11:18
Reputation: 0
Usenet: caiway
Internet: caiway

Re: Het lijkt erop dat je Usenet provider de bestandsnaam/gr

#6

Bericht door City »

Het probleem wat hierboven aangegeven wordt namelijk de melding;

"Kan de NZB (nog) niet vinden, als deze spot nog niet zo oud is, probeer het dan later nog eens. Soms heeft je provider wat vertraging"

Ook die melding krijg ik hier sinds gisteren. Hier is niets veranderd en heb dit probleem ook nooit eerder gehad. Daarnaast is deze foutmelding niet bij elke post. Soms start download wel, bij andere komt foutmelding. Vreemd.
Gebruikersavatar

Topicstarter
avious
Berichten: 89
Lid geworden op: 11 mar 2011, 14:52
Reputation: 0
Usenet: SunnyUsenet
Internet: Ziggo

Re: Het lijkt erop dat je Usenet provider de bestandsnaam/gr

#7

Bericht door avious »

Vandaag nog even het 1 en ander getest door willekeurige spots te downloaden en denk dat de problemen zijn opgelost.
Alles komt nietjes binnen zoals altijd
. :goed:

Alleen wat van af 1 november T/M 2 november incompleet was en geen bestandsnaam had / heeft dat is nog steeds niet te downloaden :slecht: (is of totaal niet aanwezig of alles in incompleet. :locked:
Gebruikersavatar

Artifex
Berichten: 668
Lid geworden op: 30 mar 2011, 03:09
Reputation: 0
Usenet: sunnyusenet
Internet: ziggo
Leeftijd: 48

Re: Het lijkt erop dat je Usenet provider de bestandsnaam/gr

#8

Bericht door Artifex »

Ik heb gisteren nochthans een file kunnen downloaden terwijl ik die de dag ervoor incomplete kreeg.Denk dat de servers aan het herstellen zijn, nog ffe afwachten :)

City
Berichten: 6
Lid geworden op: 02 nov 2011, 11:18
Reputation: 0
Usenet: caiway
Internet: caiway

Re: Het lijkt erop dat je Usenet provider de bestandsnaam/gr

#9

Bericht door City »

Prima de luxe! Hier werkt het nu ook weer zoals vanouds, bedankt!
Gebruikersavatar

Topicstarter
avious
Berichten: 89
Lid geworden op: 11 mar 2011, 14:52
Reputation: 0
Usenet: SunnyUsenet
Internet: Ziggo

Re: Het lijkt erop dat je Usenet provider de bestandsnaam/gr

#10

Bericht door avious »

Brambo schreef:Ik heb gisteren nochthans een file kunnen downloaden terwijl ik die de dag ervoor incomplete kreeg.Denk dat de servers aan het herstellen zijn, nog ffe afwachten :)
IK denk dat je gelijk hebt Brambo, heb zelf ook even het 1 en ander geprobeerd wat eerst totaal incompleet was maar komt nu gewoon netjes binnen. :goed:

LightningUsenet Werkt weer naar behoren. :locked:
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp
Spot-net.nl Forums : Disclaimer