Er mogen op dit forum GEEN verzoekjes of requests gevraagd worden, dit staat ook in de regels die je accepteert bij het registreren op dit forum, hiervoor krijg je direct een permanente ban.

We verliezen de gedachte waar het eigenlijk om gaat

Oude en opgeloste problemen van vorige spotnet versies vind je hier terug.

Moderator: Moderator Team


miko
Berichten: 12
Lid geworden op: 17 feb 2011, 20:53
Reputation: 0

Re: We verliezen de gedachte waar het eigenlijk om gaat

#21

Bericht door miko »

Jammer dat FTD begraven is maar wat een mooi en goed werkend alternatief is spotnet.
Hulde aan de makers van dit mooie stukje software!
Verder ben ik het voor de volle 100% eens met de topic starter.
Neem je online privacy serieus en gebruik een VPN verbinding!

Met een VPN verbinding van IPVanish wordt uw gehele internet verbinding versleuteld

U kunt dus veilig browsen, Torrents downloaden, Usenet downloaden en onderling versleutelde verbindingen opzetten.


Gebruikersavatar

WoodyWoodpecker
Berichten: 11
Lid geworden op: 01 mar 2011, 13:19
Reputation: 0
Usenet: Eweka
Internet: Ziggo
Locatie: Bij de waterkant

Re: We verliezen de gedachte waar het eigenlijk om gaat

#22

Bericht door WoodyWoodpecker »

Ben het volledig met Just Be eens!!!!
ウッディウッドペッカー
Gebruikersavatar

Topicstarter
Just Be
Berichten: 98
Lid geworden op: 19 feb 2011, 01:20
Reputation: 0
Usenet: I-Telligent
Internet: Ziggo

Re: We verliezen de gedachte waar het eigenlijk om gaat

#23

Bericht door Just Be »

Het doet me echt goed,dat na het lezen van alle reacties, dat er nog genoeg mensen zijn, die dezelfde insteek hebben.

Bedankt voor de positieve reacties :)
(Respect) Afbeelding (Respect)
Gebruikersavatar

Begbie
Berichten: 19
Lid geworden op: 26 feb 2011, 22:07
Reputation: 0

Re: We verliezen de gedachte waar het eigenlijk om gaat

#24

Bericht door Begbie »

Hierbij deel ik de menig en ben dan ook zeer content met het Alternatief FTD. De mensen van Spotnet zijn in mijn ogen behulpzaam.

Het is jammer dat dit niet door iedereen wordt gezien.

Maar vanuit mijn zijde Hulde en ga zo door!!

erinda
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 mar 2011, 14:50
Reputation: 0
Usenet: ziggo
Internet: ziggo

Re: We verliezen de gedachte waar het eigenlijk om gaat

#25

Bericht door erinda »

Helemaal met je eens!!!!!
Gebruikersavatar

geej
Berichten: 43
Lid geworden op: 13 feb 2011, 20:52
Reputation: 0

Re: We verliezen de gedachte waar het eigenlijk om gaat

#26

Bericht door geej »

Natuurlijk is dit item terecht.
Toch wil ik in dit topic ook iets anders aankaarten:
Ik bespeur op dit forum een grote groep oud FTD-ers, die gepamperd als ze waren door de opzet van ftd ernstig moeten wennen aan de wijze waarop usenet eigenlijk werkt.
Daar hebben ze nooit iets mee van doen gehad, FTD wist alles voor hen op te lossen, door keurige moderatie, degelijke databse en een mooie foutloze schil.
En opeens is daar de wild-west van usenet.
Gemodereerd maar ook vaak ongemodereerd. Persoonlijk ben ik een voorstander van dat laatste. (we willen toch niet allemaal kleine Breintjes worden?)
In plaats van daarop te investeren, is men vaak vol kritiek. Aan spotnet/lite klopt dit niet en dat is niet goed we willen dit erin en dat moet eruit etc etc. De hoeveelheid filtermakers geeft al aan hoe graag men eigenlijk weer die veilige en zekere omgeving wenst van FTD.
Nog afgezien van allerhande (vermeende?) vormen van moderatie die men wil loslaten op deze usenetlezer, hele databases worden er gemaakt vol met gebannen gebruikers wat in mijn ogen een zeer bedreigende ontwikkeling is.
Vrijheid blijheid, ik bepaal wel.
Laat die halfwas pubers toch. Als je je er niet (meer) doorheen kan worstelen komt er wel iets anders.

Onvoorstelbaar vind ik het allemaal.

De opzet van spotnet en lite is totaal anders, een knappe programmeur (D) heeft dit gemaakt, houdt de code wat onder zich en lanceert het programma hier of daar. Er is geen officiele website, geen officiele versie dat is voor velen erg ingewikkeld. Je kunt geen eisen stellen, iets verwachten iemand de schuld ergens van geven.
Eigenlijk moet je de gedachte loslaten dat er sturing is, het is Usenet.

Of meneer/mevrouw Drazix nog een andere/nieuwere versie gaat maken, wie weet als hij zin heeft wellicht. Of hij kijkt naar wensen van gebruikers of van een enkeling? Geen idee.

Alhier is een forum opgezet om al je problemen te kunnen melden, en als ik zo kijk zijn dat er nogal wat. De meeste problemen overigens worden vele malen gemeld. Lezen en je een beetje verdiepen zou ik zeggen.
Het is eigenlijk onvoorstelbaar, dat een programma als spot zo weinig fouten oplevert. De opzet is niet erg ingewikkeld maar wel zeer nieuw.

En er zijn ook nog altijd plekken op Internet, waar gemodereerd en in een keurige schil films opgehaald kunnen worden.
Als alles te ingewikkeld is of je teveel ergert ga dan daar eens kijken.

Ik zou zeggen ook tegen Brein: Innovatie wint het altijd van repressie en terugkijken.
Gebruikersavatar

hollies
Berichten: 92
Lid geworden op: 17 feb 2011, 07:04
Reputation: 0
Usenet: LightningUsenet
Internet: kpn
Locatie: Zuid Holland
Leeftijd: 54

Re: We verliezen de gedachte waar het eigenlijk om gaat

#27

Bericht door hollies »

Mooi geschreven Geej (Respect) ik kan me hier wel in vinden.
Haasten heeft geen zin, men moet op tijd beginnen

Afbeelding

Afbeelding

Mike421
Berichten: 7
Lid geworden op: 04 mar 2011, 16:56
Reputation: 0
Usenet: astraweb

Re: We verliezen de gedachte waar het eigenlijk om gaat

#28

Bericht door Mike421 »

Goed gesproken !!!

Maar ja helaas zal het altijd zo zijn dat er gebruikers zijn die altijd commentaar leveren.

GummieBear
Berichten: 22
Lid geworden op: 15 feb 2011, 14:21
Reputation: 0

Re: We verliezen de gedachte waar het eigenlijk om gaat

#29

Bericht door GummieBear »

Ik neem een petje af voor de maker van Spotnet en maak een diepe buiging naar de beheerders,Admins van dit forum.

Usenet is ooit bedacht om elkaar voort te helpen zodat je op een leuke manier aan spulletjes kon komen.
Het ging langzaam allemaal mis doordat er steeds meer groepen/forums/posters/spotters ed bij kwamen.
Een overkill aan keuze en daardoor verloor ieder uit het oog waar het eigenlijk voor is bedacht.

Modjes hebben op oa.:FTD veel goeds gedaan,maar ook heel veel kapot gemaakt.Ik vind deze opzet ook veel beter.
Nu kun je als spotter je eigen werk ook nog verdedigen als je dit nodig vind,iets wat daar je meeteen een waarschuwing opleverde. (weet er alles van) :lol:

Kneuzen heb je overal,daar zijn we helaas hier ook al achter met zijn allen.Respect dat het bijltje er niet bij neer wordt gegooid.Net wat er hier boven ook al gemeld staat....


We nemen het eigenlijk gezamelijk op tegen BREIN en we moeten met z'n allen achter Spotnet staan ipv kankeren en zeuren!!!


Bedankt mensen dat jullie dit voor ons willen maken,hopelijk dat we over 10 jaar nog eens hard kunnen lachen over deze berichtjes en we allemaal nog steeds gebruik kunnen maken van Spotnet (versie 7.6.4) :mrgreen:


Ga met anderen om zo als je wilt dat ze ook met jou omgaan! ;)


MvG Gummie. ;0)
Gebruikersavatar

asenegawa
Berichten: 213
Lid geworden op: 13 feb 2011, 18:07
Reputation: 0
Usenet: Astraweb
Internet: Phoenix NAP
Locatie: Valley of the Sun

Re: We verliezen de gedachte waar het eigenlijk om gaat

#30

Bericht door asenegawa »

geej schreef:Het is eigenlijk onvoorstelbaar, dat een programma als spot zo weinig fouten oplevert. De opzet is niet erg ingewikkeld maar wel zeer nieuw.
Kijk en dat is een uitspraak die ik heel graag zie en waar ik me volledig bij aansluit,.
Al die verzoekjes om aanpassingen, soms ook nog de eisen zoals bijvoorbeeld: van meneer/mevrouw Drazix moet nu snel met een update komen en dit of dat moet er echt in.
Nou sorry hoor, dat is voor mijn gevoel geen opbouwende kritiek, dat zijn eisen die thuishoren bij een duurbetaald software pakket en niet bij een gratis programma.
Ik word er soms een beetje moedeloos van...
Wacht af hoe Spotnet zich verder ontwikkeld en blijf gewoon nieuwe ideetjes aandragen voor verbeteringen en veranderingen. (Maar dan wel op een positieve manier.)
Of meneer/mevrouw Drazix (mooie benaming overigens Geej) er rekening mee gaat houden?
De tijd zal het leren en iedereen naar de zin maken kan toch niet en lijkt mij op dit moment ook niet de hoogste prioriteit te hebben.

Wat wel prioriteit heeft is de goede werking van Spotnet en daar is meneer/mevrouw Drazix behoorlijk mee bezig geweest.
Onder de motorkap van Spotnet zijn er in deze versie toch weer flinke verbeteringen merkbaar.
De werking en opzet van Spotnet is geheel anders dan van bijvoorbeeld FTD en het steekt inderdaad ook behoorlijk innovatief in elkaar.
Dat Spotnet uiteindelijk een prima mogelijkheid biedt om het zwarte gat op te vullen waarin vele mensen terecht gekomen zouden zijn na het sluiten van FTD is alleen maar mooi meegenomen.
Maar....vergeet 1 ding niet: Spotnet is er al een hele tijd en is niet specifiek gemaakt om FTD te vervangen.

Verder wordt op dit forum een welhaast onmenselijke inspanning geleverd om iedereen vooruit te helpen.
Een forum wat werkelijk de klok rond support levert kom je niet zo vaak tegen.
Ik spreek mijn diepste waardering uit voor het gehele forumteam, mede door hun support en volharding is Spotnet in korte tijd geworden tot wat het nu is.

En Brein...ach wat zullen we daar nog van zeggen? Eigenlijk niks toch?
I'm trying to be...who I really am...the true me...
Gesloten Vorig onderwerpVolgend onderwerp
Spot-net.nl Forums : Disclaimer