Er mogen op dit forum GEEN verzoekjes of requests gevraagd worden, dit staat ook in de regels die je accepteert bij het registreren op dit forum, hiervoor krijg je direct een permanente ban.

thema bouwen op bootstrap?

Stel hier je vragen of discussiëer over Spotweb.

Moderator: Moderator Team

Forumregels
LEES: Forum Regels!

Topicstarter
screwgravity
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 aug 2013, 15:45
Reputation: 0
Usenet: Pure Usenet
Internet: UPC

thema bouwen op bootstrap?

#1

Bericht door screwgravity »

Hallo spotnet fans,

Het lijkt het mij een leuk idee om bij te dragen aan spotweb door een thema te programmeren op het bootstrap framework. Ik heb de kennis in huis om het huidige thema om te zetten naar het bootstrap framework, wel zal er enorm veel tijd in gaan zitten.

Als informatica student probeer ik zoveel mogelijk ervaring op te doen bij het programmeren van websites, applicaties en meer. Ik heb in het verleden al vele websites geprogrammeerd in PHP en CSS en een plug-in geschreven voor het Magento webshop platform.

Voor ik aan dit project begin vraag ik mij af of er meer programmeurs zijn die de commits die ik op github zou maken zouden willen ondersteunen? Is er een kans dat het thema, mits het goed werkt en bug vrij is, zou worden opgenomen in een final spotweb release op de master branch al dan niet als secondary theme? Is er een nieuwe template in ontwikkeling?

Het lijkt mij zonde als ik hier heel veel tijd in ga stoppen en het thema vervolgens niet zou worden geaccepteerd of door enkel een handje vol gebruikers zou worden gebruikt.

Graag hoor ik jullie mening over het project wat ik graag zou willen starten. :)

gr, Niels
Neem je online privacy serieus en gebruik een VPN verbinding!

Met een VPN verbinding van IPVanish wordt uw gehele internet verbinding versleuteld

U kunt dus veilig browsen, Torrents downloaden, Usenet downloaden en onderling versleutelde verbindingen opzetten.


Gebruikersavatar

Blauwbek
Moderator Team Leider
Berichten: 2761
Lid geworden op: 04 mar 2011, 17:29
Reputation: 0
Usenet: UNS
Internet: UPC
Locatie: Blauwbek-PC
Contacteer:

Re: thema bouwen op bootstrap?

#2

Bericht door Blauwbek »

Ik wil best helpen. Heb redelijk wat spotweb kennis.
Heb helaas geen ervaring in bootstrap, maar dat moet het probleem niet zijn?

PB me maar als je me wil hebben :)
Regels/Rules | pySabRename

Er zijn weer spotnet updates, klik hier!

API's kijken doe je maar in de dierentuin!

Topicstarter
screwgravity
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 aug 2013, 15:45
Reputation: 0
Usenet: Pure Usenet
Internet: UPC

Re: thema bouwen op bootstrap?

#3

Bericht door screwgravity »

Dat is mooi om te horen. :D Ik zal eerst zelf een beginnetje maken voor ik er anderen er naar laat kijken. Zijn er plannen voor een nieuw standaard thema bij een nieuwe spotweb release?
Gebruikersavatar

Blauwbek
Moderator Team Leider
Berichten: 2761
Lid geworden op: 04 mar 2011, 17:29
Reputation: 0
Usenet: UNS
Internet: UPC
Locatie: Blauwbek-PC
Contacteer:

Re: thema bouwen op bootstrap?

#4

Bericht door Blauwbek »

Nee, alleen een rewrite.
Het lastige van spotweb is dat er redelijk veel functionaliteit in het thema zit.
Regels/Rules | pySabRename

Er zijn weer spotnet updates, klik hier!

API's kijken doe je maar in de dierentuin!
Gebruikersavatar

Wheaten
Supporter
Berichten: 838
Lid geworden op: 11 sep 2012, 18:43
Reputation: 0
Usenet: Sunny
Internet: Ziggo
Locatie: Brabant
Leeftijd: 109

Re: thema bouwen op bootstrap?

#5

Bericht door Wheaten »

Informeer iig op github wat de wijzigingen etc gaan zijn, of dat ze je template willen ondersteunen. Zoals Blauwbek al aangeeft zit er erg veel vast aan de huidige templates. Met een beetje pech start je een "never-ending" project op. Iedere wijziging in spotweb, kan ervoor zorgen dat je template niet meer werkt en weer geupdate moet worden.

Wegens tijdgebrek zal ik niet mee-proggen, maar kan eventueel wel testen.

Goeny
Berichten: 3
Lid geworden op: 06 apr 2014, 12:58
Reputation: 0
Usenet: Supernews
Internet: Ziggo

Re: thema bouwen op bootstrap?

#6

Bericht door Goeny »

Ik ben er eens aan begonnen op te kijken hoeveel werk er in zoiets gaat zitten.
Ik heb nu op 2 dagen een paar uurtjes geknutseld (zonder dat ik ooit eerder in de spotweb code ben gedoken) en heb naar mijn idee wel een leuk beginnetje gemaakt.

Ik heb gewoon de We1rdo template als basis genomen en ben hierin gaan sleutelen.

De navigatie bar is fixed en staat dus altijd tot je beschikking, de quicklinks zijn hier ook in verwerkt als fold-out menu.
Ik heb gebruik gemaakt van bootstrap 3, bootswatch United Thema en FontAwesome icoontjes.

Het is veel véél meer werk dan ik verwacht had door de ingewikkelde (en soms onlogische) manier hoe de spotweb thema's werken.

Ik kijk het nog een paar uurtjes aan om te beslissen of ik er verder mee ga.

screenshotje:
Afbeelding
Laatst gewijzigd door Goeny op 27 jul 2014, 18:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar

Blauwbek
Moderator Team Leider
Berichten: 2761
Lid geworden op: 04 mar 2011, 17:29
Reputation: 0
Usenet: UNS
Internet: UPC
Locatie: Blauwbek-PC
Contacteer:

Re: thema bouwen op bootstrap?

#7

Bericht door Blauwbek »

Goeny schreef:Ik ben er eens aan begonnen op te kijken hoeveel werk er in zoiets gaat zitten.
Ik heb nu op 2 dagen een paar uurtjes geknutseld (zonder dat ik ooit eerder in de spotweb code ben gedoken) en heb naar mijn idee wel een leuk beginnetje gemaakt.

Ik heb gewoon de We1rdo template als basis genomen en ben hierin gaan sleutelen.

De navigatie bar is fixed en staat dus altijd tot je beschikking, de quicklinks zijn hier ook in verwerkt als fold-out menu.
Ik heb gebruik gemaakt van bootstrap 3, bootswatch United Thema en FontAwesome icoontjes.

Het is veel véél meer werk dan ik verwacht had door de ingewikkelde (en soms onlogische) manier hoe de spotweb thema's werken.

Ik kijk het nog een paar uurtjes aan om te beslissen of ik er verder mee ga.

screenshotje:
Afbeelding
ik ben meer dan bekend met de spotweb code en themas dus als je mij betrokken wil hebben mag je het laten weten
Regels/Rules | pySabRename

Er zijn weer spotnet updates, klik hier!

API's kijken doe je maar in de dierentuin!

Goeny
Berichten: 3
Lid geworden op: 06 apr 2014, 12:58
Reputation: 0
Usenet: Supernews
Internet: Ziggo

Re: thema bouwen op bootstrap?

#8

Bericht door Goeny »

@Blauwbek
Lijkt me een goed plan.

Ik kom regelmatig nog code tegen waarvan ik de herkomst niet weet of kan terug vinden. En vaak is de code naar mijn idee ook niet netjes opgebouwd. (soms enkele quotes, soms dubbele, soms gewoon html en soms de html in een php code geplakt, enz)

Ik heb weer een paar kleine dingetjes aangepast en eens gekeken hoe mijn werk er in een ander thema uitziet.

screenie:
[Verwijderd i.v.m. re-install server]
Laatst gewijzigd door Goeny op 27 jul 2014, 18:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar

Blauwbek
Moderator Team Leider
Berichten: 2761
Lid geworden op: 04 mar 2011, 17:29
Reputation: 0
Usenet: UNS
Internet: UPC
Locatie: Blauwbek-PC
Contacteer:

Re: thema bouwen op bootstrap?

#9

Bericht door Blauwbek »

Kan je anders een github organisatie of gewoon een repo aanmaken?
Regels/Rules | pySabRename

Er zijn weer spotnet updates, klik hier!

API's kijken doe je maar in de dierentuin!

Goeny
Berichten: 3
Lid geworden op: 06 apr 2014, 12:58
Reputation: 0
Usenet: Supernews
Internet: Ziggo

Re: thema bouwen op bootstrap?

#10

Bericht door Goeny »

Ik heb deze repo maar even aangemaakt.
Als je in de code duikt (hoofdzakelijk includes/filters.inc.php en spots.inc.php) zal je zien dat het nog altijd een rommeltje is. Gaat uiteindelijk allemaal goed komen.
ik probeer op dit moment bootstrap erin te knutselen en tegelijkertijd de bestaande code meer "leesbaar" te maken.

https://github.com/Goeny/BootSpot
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp
Spot-net.nl Forums : Disclaimer