Er mogen op dit forum GEEN verzoekjes of requests gevraagd worden, dit staat ook in de regels die je accepteert bij het registreren op dit forum, hiervoor krijg je direct een permanente ban.

Wijziging server-adres Tweaknews | Verbinding Time-Out etc.

Gebruikers helpen andere gebruikers. Als je hulp nodig of een probleem hebt , post het dan hier.

Moderator: Moderator Team

Forumregels
LEES: Forum Regels!
Gebruikersavatar

Blauwbek
Moderator Team Leider
Berichten: 2761
Lid geworden op: 04 mar 2011, 17:29
Reputation: 0
Usenet: UNS
Internet: UPC
Locatie: Blauwbek-PC
Contacteer:

Re: Wijziging server-adres Tweaknews | Verbinding Time-Out e

#41

Bericht door Blauwbek »

Regels/Rules | pySabRename

Er zijn weer spotnet updates, klik hier!

API's kijken doe je maar in de dierentuin!
Neem je online privacy serieus en gebruik een VPN verbinding!

Met een VPN verbinding van IPVanish wordt uw gehele internet verbinding versleuteld

U kunt dus veilig browsen, Torrents downloaden, Usenet downloaden en onderling versleutelde verbindingen opzetten.



sanderha
Berichten: 6
Lid geworden op: 20 nov 2014, 19:29
Reputation: 0
Usenet: TweakNews
Internet: Ziggo

Re: Wijziging server-adres Tweaknews | Verbinding Time-Out e

#42

Bericht door sanderha »

Ook geprobeerd (als administrator uitgevoerd), geen resultaat.. Moet er trouwens nog bij vermelden dat SpotNet het soms maar zo wel doet.. En dan kan ik ook gewoon downloaden.. En dan maar zo weer bij een spot zoeken of openen of refreshen de 931 melding.. Héél vreemd..

Ypsos
Moderator Team Lid
Berichten: 1383
Lid geworden op: 28 feb 2011, 08:06
Topics answered: 9
Reputation: 13

Re: Wijziging server-adres Tweaknews | Verbinding Time-Out e

#43

Bericht door Ypsos »

sanderha,

Dit al geprobeerd: TCP/IP opnieuw instellen met het hulpprogramma NetShell
Download: http://support.microsoft.com/kb/299357/nl (Microsoft Fix it 20140)

ga er vanuit dat je de volgende links gelezen hebt (met name firewalls):

sanderha
Berichten: 6
Lid geworden op: 20 nov 2014, 19:29
Reputation: 0
Usenet: TweakNews
Internet: Ziggo

Re: Wijziging server-adres Tweaknews | Verbinding Time-Out e

#44

Bericht door sanderha »

Wonderbaarlijk doet ie het nu weer goed, heb niks veranderd. Als ie het weer begeeft ga ik dit zeker proberen, bedankt!

Optikn3rv
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 nov 2014, 19:38
Reputation: 0
Usenet: Tweaknews
Internet: KPN

Re: Wijziging server-adres Tweaknews | Verbinding Time-Out e

#45

Bericht door Optikn3rv »

werkt bij mij ook regelmatig niet dan wel. Volgens mij ligt het gewoon aan tweaknews, bij andere providers heb ik geen probleem met.

Ypsos
Moderator Team Lid
Berichten: 1383
Lid geworden op: 28 feb 2011, 08:06
Topics answered: 9
Reputation: 13

Re: Wijziging server-adres Tweaknews | Verbinding Time-Out e

#46

Bericht door Ypsos »

@sanderha,
Het allereerste advies uit:
Veel gestelde vragen Spotnet 1.8.1 >>> [url]http://www.spot-net.nl/forums/viewtopic.php?f=3&t=4474#location11[/url] schreef: 11> The connection attempt timed out, or the connected host has failed to respond. (931)


Voor deze foutmelding is niet een simpele oplossing te geven.
Dit is de samenvatting van alle oplossingen aangedragen door gebruikers in dit topic.

Het allereerste advies is om een dagje (ofzo) geduld te hebben, alles afsluiten. Dan spotnet opnieuw opstarten. ;)
Bron: http://www.spot-net.nl/forums/viewtopic ... location11

Optikn3rv schreef:werkt bij mij ook regelmatig niet dan wel. Volgens mij ligt het gewoon aan tweaknews, bij andere providers heb ik geen probleem met.
idd, hier met Eweka en XS usenet geen enkel probleem.

sanderha
Berichten: 6
Lid geworden op: 20 nov 2014, 19:29
Reputation: 0
Usenet: TweakNews
Internet: Ziggo

Re: Wijziging server-adres Tweaknews | Verbinding Time-Out e

#47

Bericht door sanderha »

Na weer hopeloos veel 931-meldingen achter elkaar te hebben gehad heb ik het advies van Ypsos opgevolgd; TCP/IP opnieuw instellen met het hulpprogramma NetShell (Microsoft Fix it 20140).
Helaas is het probleem hier niet mee opgelost. SpotNet werkt vanavond na ongeveer 25 keer geopend te hebben nog steeds niet. :(

Ypsos
Moderator Team Lid
Berichten: 1383
Lid geworden op: 28 feb 2011, 08:06
Topics answered: 9
Reputation: 13

Re: Wijziging server-adres Tweaknews | Verbinding Time-Out e

#48

Bericht door Ypsos »

@sanderha

Helaas, was het proberen waard.
SpotLite installeren en draaien naast Spotnet (SpotLite gebruikt één verbinding, en sluit de verbinding niet af).
Het tweede advies uit:
Veel gestelde vragen Spotnet 1.8.1 >>> [url]http://www.spot-net.nl/forums/viewtopic.php?f=3&t=4474#location11[/url] schreef: 11> The connection attempt timed out, or the connected host has failed to respond. (931)

2. Spotlite installeren en draaien naast Spotnet
Bron: http://www.spot-net.nl/forums/viewtopic ... location11

SpotLite: weinig last van errors, geen .NET 4.XX nodig, eigen browser i.p.v. IE onderdelen (zie KB2977629) en snel.
Als de externe newsreader goed ingesteld is, en de NZB bestanden gekoppeld zijn aan de geïnstalleerde newsreader, is het 2 klikken en downloaden (auto repair/unpack activeren)
Spoiler: show
NZB downloaden
Afbeelding

NZB openen met in Newsleecher
Afbeelding

stoomboot
Berichten: 3
Lid geworden op: 16 dec 2014, 11:06
Reputation: 0
Usenet: tweaknews
Internet: caiway

Re: Wijziging server-adres Tweaknews | Verbinding Time-Out e

#49

Bericht door stoomboot »

Het probleem ligt duidelijk Spotnet, andere usenet servers leveren welliswaar geen probleem binnen Spotnet, maar andere programma's als Grabit en SABNZB hebben ook geen enkel probleem met de nieuwe instellingen van Tweaknews.
Het enige wat werkt is een cleane herinstallatie van Spotnet of het blijven proberen tot je weer eens een keertje wel verbinding hebt.

Moderators: doe uw ding en los aub dit probleem op (desnoods met hulp van Tweaknews), waarvoor alvast mijn grote dank!
Gebruikersavatar

Wheaten
Supporter
Berichten: 838
Lid geworden op: 11 sep 2012, 18:43
Reputation: 0
Usenet: Sunny
Internet: Ziggo
Locatie: Brabant
Leeftijd: 109

Re: Wijziging server-adres Tweaknews | Verbinding Time-Out e

#50

Bericht door Wheaten »

stoomboot schreef:Moderators: doe uw ding en los aub dit probleem op (desnoods met hulp van Tweaknews), waarvoor alvast mijn grote dank!
Ten eerste, zie voetnoot op iedere pagina binnen spot-net.nl:
Spot-Net.nl is op geen enkele manier verbonden met FTD, Spotnet, SpotLite, SpotWeb of 1 van de andere programma's besproken op deze site.

Ten tweede,
Spotnet is al 2 jaar niet meer geupdate. Als dit een spotnet probleem is, is dit probleem al 2 jaar oud.

Ten derde,
Denk ik toch echt dat het een lokaal probleem is, zoniet dan zouden er hier veel meer meldingen zijn binnen gekomen.
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp
Spot-net.nl Forums : Disclaimer