Er mogen op dit forum GEEN verzoekjes of requests gevraagd worden, dit staat ook in de regels die je accepteert bij het registreren op dit forum, hiervoor krijg je direct een permanente ban.

Aantal verbindingen instellen op ISP ipv News provider?

Gebruikers helpen andere gebruikers. Als je hulp nodig of een probleem hebt , post het dan hier.

Moderator: Moderator Team

Forumregels
LEES: Forum Regels!

Topicstarter
SpotNetLover
Berichten: 19
Lid geworden op: 10 jul 2013, 22:05
Reputation: 0
Usenet: Eweka
Internet: Ziggo

Aantal verbindingen instellen op ISP ipv News provider?

#1

Bericht door SpotNetLover »

Support Request Template

Welk spotX programma gebruik je?: Spotnet
Wat is de versie van het spotX programma?: v1.8.0
Wat is je besturingssysteem?: Windows 7
Wat is de versie van het besturingssysteem?: 64bits
Welke Usenet Provider heb je?: Sunny usenet
Welke Internet Provider heb je?: Ziggo
Welk Anti-Virus/Firewall programma gebruik je?: MSE
Met welk programma download je?: Sabnzbd
Wanneer begon je probleem?: Geen probleem, alleen een vraag
Geef een beschrijving van je probleem: Als ik in Spotnet het minimum aantal verbindingen instel (3 zover ik weet), dan kan ik niet meer het maximum aantal verbindingen van Sunny Usenet gebruiken in sabnzbd.
Kan ik in plaats hiervan niet gewoon Ziggo instellen in Spotnet en Sunny Usenet in sabnzbd?
Ik kan me zo voorstellen dat de database van Spotnet niet specifiek wordt opgeslagen per provider, dus het lijkt me dat je altijd hetzelfde binnen krijgt in Spotnet ogeacht welke provider je instelt.
Wat heb je gedaan om het probleem te verhelpen?: .
Schone installatie: Nee
XML bestand.: Generated by Support Toolkit SRT Generator.
Regards,
SpotNetLover.
Neem je online privacy serieus en gebruik een VPN verbinding!

Met een VPN verbinding van IPVanish wordt uw gehele internet verbinding versleuteld

U kunt dus veilig browsen, Torrents downloaden, Usenet downloaden en onderling versleutelde verbindingen opzetten.



Ypsos
Moderator Team Lid
Berichten: 1383
Lid geworden op: 28 feb 2011, 08:06
Topics answered: 9
Reputation: 13

Re: Aantal verbindingen instellen op ISP ipv News provider?

#2

Bericht door Ypsos »

SpotNetLover,
SpotNetLover schreef:Ik kan me zo voorstellen dat de database van Spotnet niet specifiek wordt opgeslagen per provider, dus het lijkt me dat je altijd hetzelfde binnen krijgt in Spotnet ogeacht welke provider je instelt.
De retentie op txt (headers) bij Ziggo is 150 dagen (kleinere database), retentie op binaries is Max. 30 dagen
De retentie op txt ligt bij Sunny ong. rond de 1100 dagen, de binaries retentie bij Sunny is 900 dagen.
Spotnet database kun je niet onderling uitwisselen, zie http://www.spot-net.nl/forums/viewtopic ... #location6

Als je met SABnzbd (stand-alone) download en Spotnet zo ingesteld heb:
Spotnet -> Bewerken -> Downloadknop -> NZB Openen/NZB Opslaan
Afbeelding
dan heeft Spotnet genoeg aan 2 verbindingen, 1 voor headers en 1 voor reacties/Spot toevoegen.
Stel je hebt Sunny 30 => 10 verbindingen dan heb je nog 8 over voor SABnzbd

Wil je news.ziggo.nl erbij gaan gebruiken?
dat kan, hou dan rekening met 30 dagen binaries retentie bij Ziggo
Afbeelding
zie ook de mogelijkheden van Backup Server en Optional aanvinken >>> http://wiki.sabnzbd.org/configure-servers-v2
shypike schreef:Multiple News Servers
SABnzbd makes a distinction between primary and backup servers.
All servers of the primary group are used for different articles.
When none of these have a specific article, the backup server group is used.
BRON

___________________________________Spotnet(SABnzbd) interne newsreader;_____________________________

Zelfs als je de interne newsreader van Spotnet(SABnzbd) gebruikt, kun je een tweede newsserver toevoegen.
Afbeelding
zie http://www.spot-net.nl/forums/viewtopic ... 004#p57193

Succesvol getest :goed:
Laatst gewijzigd door Ypsos op 08 sep 2014, 11:26, 1 keer totaal gewijzigd.

Topicstarter
SpotNetLover
Berichten: 19
Lid geworden op: 10 jul 2013, 22:05
Reputation: 0
Usenet: Eweka
Internet: Ziggo

Re: Aantal verbindingen instellen op ISP ipv News provider?

#3

Bericht door SpotNetLover »

Dank je.
Ik dacht dat spots van gebruikers in Spotnet worden opgenomen en dat er niet wordt gescand bij news providers.
Mag ik hieruit concluderen dat Spotnet de spots vergelijkt met de database van de provider die je hebt ingesteld?
Regards,
SpotNetLover.

Ypsos
Moderator Team Lid
Berichten: 1383
Lid geworden op: 28 feb 2011, 08:06
Topics answered: 9
Reputation: 13

Re: Aantal verbindingen instellen op ISP ipv News provider?

#4

Bericht door Ypsos »

SpotNetLover schreef:Mag ik hieruit concluderen dat Spotnet de spots vergelijkt met de database van de provider die je hebt ingesteld?
Kort door de bocht ja, "vergelijkt" en "database van de provider" klopt niet in deze context.

Voor spots haalt Spotnet de headers op uit de nieuws-groep free.pt , met de door jouw ingevulde newsserver, vervolgens slaat Spotnet deze op in een lokale database op je computer, met als naam het newsserver adres wat je ingevuld hebt.
In jouw geval: C:\ProgramData\Spotnet\ news.sunnyusenet.com.dbs (Spotnet 1.8.X)
of news.sunnyusenet.com.db (Spotnet 1.7.X)

Voor reacties wordt de nieuws-groep free.usenet gebruikt.
news.sunnyusenet.com.dbc (Spotnet 1.8.X)

"google" maar eens op groups.google.com+free.pt en groups.google.com+free.usenet

Topicstarter
SpotNetLover
Berichten: 19
Lid geworden op: 10 jul 2013, 22:05
Reputation: 0
Usenet: Eweka
Internet: Ziggo

Re: Aantal verbindingen instellen op ISP ipv News provider?

#5

Bericht door SpotNetLover »

> Voor spots haalt Spotnet de headers op uit de nieuws-groep free.pt , met de door jouw ingevulde newsserver,

En de provider van mijn keuze bepaalt hoeveel entries daar in blijven staan?
Dus Ziggo haalt entries ouder dan xx dagen uit die file?
Regards,
SpotNetLover.

Ypsos
Moderator Team Lid
Berichten: 1383
Lid geworden op: 28 feb 2011, 08:06
Topics answered: 9
Reputation: 13

Re: Aantal verbindingen instellen op ISP ipv News provider?

#6

Bericht door Ypsos »

Retentie op txt is bij Ziggo tot 150 dagen en de retentie op binaries is max. 30 dagen.
Retentie is de periode dat een post bewaard wordt op een nieuwsserver. Deze periode kan per provider en nieuwsgroep verschillen.
Dus met Ziggo kun je kijken wat er tot 150 dagen geleden gepost is, maar je kunt maar tot max. 30 dagen terug downloaden. Ziggo Nieuwsgroepen zie: tabblad Details

Inleiding / Uitleg nieuwsgroepen (jip en janneke taal)


meer over http://www.spot-net.nl/forums/viewtopic.php?f=3&t=6441

Topicstarter
SpotNetLover
Berichten: 19
Lid geworden op: 10 jul 2013, 22:05
Reputation: 0
Usenet: Eweka
Internet: Ziggo

Re: Aantal verbindingen instellen op ISP ipv News provider?

#7

Bericht door SpotNetLover »

Dat is duidelijk, maar zegt niets over de spots die gebruikers hebben aangemeld bij Spotnet.
Of ik moet helemaal abuis zijn.

Quote:
Voor spots haalt Spotnet de headers op uit de nieuws-groep free.pt , met de door jouw ingevulde newsserver,

En de provider van mijn keuze bepaalt hoeveel entries daar in blijven staan?
Dus Ziggo haalt entries ouder dan xx dagen uit die file?

Ik wil graag snappen wat het verschil is tussen de Spotnet headers als ik de ene of de andere newsserver gebruik.

Het kan zomaar dat ik het verkeerd lees, maar forgive me please.
Regards,
SpotNetLover.

Ypsos
Moderator Team Lid
Berichten: 1383
Lid geworden op: 28 feb 2011, 08:06
Topics answered: 9
Reputation: 13

Re: Aantal verbindingen instellen op ISP ipv News provider?

#8

Bericht door Ypsos »

SpotNetLover schreef:Dat is duidelijk, maar zegt niets over de spots die gebruikers hebben aangemeld bij Spotnet
Die komen in de nieuws-groep free.pt terecht als tekst (free.pt bevat geen binaries)
voorbeeld header: free.pt
Spoiler: show

Code: Selecteer alles

X-Received: by 10.14.29.71 with SMTP id h47mr180267eea.6.1400436661146;
        Sun, 18 May 2014 11:11:01 -0700 (PDT)
MIME-Version: 1.0
Path: v4ni77122lbb.0!nntp.google.com!goblin3!goblin1!goblin.stu.neva.ru!newsreader4.netcologne.de!news.netcologne.de!xlned.com!feeder7.xlned.com!posting5.xlned.com!news.pureusenet.nl!not-for-mail
From: LinuxI..<u-<KNIP>>
Subject: Knoppix 7.3.0
Newsgroups: free.pt
Message-ID: <KNIP>MAMssd4Uw8uSF@spot.net>
X-XML: <Spotnet><Posting><Key>3</Key><Created>1400436660</Created><Poster>LinuxI...</Poster><Title><![CDATA[Knoppix 7.3.0]]></Title><Description><![CDATA[Nieuwste versie van Klaus knopper,[br]Deze maakt het ongelooflijk eenvoudig om een compleet (overcompleet)[br]Bestuurings systeem op een USB Stick te planten. [br]Is deze een maal ook op gestart en heb je gekozen voor image file creation.[br]Heb je eigelijk een compleet systeem in handen die overal op kan draaien [br](mits X86/X64 intel/AMD)[br][br]Ik weet niet of deze ook op power processors of op Risc Draaid.[br][br]Weet je niets van linux en wil je graag eens zien hoe het werkt kan ik je deze aan raden.[br]Voor het plaatsten op een USB Stick zou ik je graag Rufus aanbevelen.[br][br]Dit is een spot die ik toevallig tegen kwam komt niet van mij af. geef dus ook geen support omtrent [br]incompleet.[br][br]incompleet binnen te halen en te repareren me
X-XML: t herstel bestanden.[br][br]Have Fun With linux]]></Description><Website><![CDATA[http://www.knoppix.org/]]></Website><Image Width='272' Height='286'><Segment>KNIP>...@spot.net</Segment></Image><Size>4887806819</Size><Category>04<Sub>04a02</Sub><Sub>04b24</Sub><Sub>04b27</Sub><Sub>04b30</Sub></Category>

<NZB><Segment>A<KNIP>eZ...@spot.net</Segment></NZB></Posting></Spotnet>
X-XML-Signature: <KNIP>
X-User-Key: <RSAKeyValue><Modulus>u+<KNIP>/</Modulus><Exponent>AQAB</Exponent></RSAKeyValue>
X-User-Signature: <KNIP>
Date: 18 May 2014 18:11:00 GMT
Lines: 18
Organization: Pure Usenet
X-Comments: Posted via news.pureusenet.nl
NNTP-Posting-Date: 18 May 2014 18:11:00 GMT
NNTP-Posting-Host: ed17672f.news.pureusenet.nl
X-Trace: <KNIP>:
SpotNetLover schreef:En de provider van mijn keuze bepaalt hoeveel entries daar in blijven staan?
Dus Ziggo haalt entries ouder dan xx dagen uit die file?
zie Retentie... vorig bericht
SpotNetLover schreef:Ik wil graag snappen wat het verschil is tussen de Spotnet headers als ik de ene of de andere newsserver gebruik.
Gaat om de binarie bestanden, hoelang deze bewaard worden door de betreffende usenet provider.
Sunny 900dagen
Ziggo 30 dagen
Wheaten schreef::-) ja tis allemaal verwarend.
Kort door de bocht:
Je hebt text retentie en binary retentie. Dus met een hoge text retentie kan je dus zien wat er tot 1880 dagen geleden gespot is, als je binarie retentie minder is, kan je deze niet meer downladen. de info/data bestanden is immers van de servers verdwenen.

kijk anders hier eens.
Tip gebruik eens Googlematic

Topicstarter
SpotNetLover
Berichten: 19
Lid geworden op: 10 jul 2013, 22:05
Reputation: 0
Usenet: Eweka
Internet: Ziggo

Re: Aantal verbindingen instellen op ISP ipv News provider?

#9

Bericht door SpotNetLover »

Ik vrees dat we elkaar niet begrijpen, maar bedankt voor je tijd.
Regards,
SpotNetLover.

Ypsos
Moderator Team Lid
Berichten: 1383
Lid geworden op: 28 feb 2011, 08:06
Topics answered: 9
Reputation: 13

Re: Aantal verbindingen instellen op ISP ipv News provider?

#10

Bericht door Ypsos »

SpotNetLover schreef:Ik vrees dat we elkaar niet begrijpen, maar bedankt voor je tijd.
Je vraag was "Aantal verbindingen instellen op ISP ipv News provider" (hoe werkt Spotnet is een andere vraag)
SpotNetLover schreef:Kan ik in plaats hiervan niet gewoon Ziggo instellen in Spotnet en Sunny Usenet in sabnzbd?
  • Spotnet server instellingen niet veranderen.
  • Ziggo newsserver toevoegen aan SABnzbd (zie afbeelding SABnzbd vorig bericht)
  • Gewoon downloaden zoals je gewend bent, spots ouder dan 30 dagen worden dan alleen door Sunny usenet gedownload
    Ik weet niet wat voor Ziggo abonnement je hebt, overschrijd je de download quota dan zal Sunny gewoon de spot downloaden
    Afbeelding
Weet alleen niet of je er iets mee opschiet, qua snelheid
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp
Spot-net.nl Forums : Disclaimer