Er mogen op dit forum GEEN verzoekjes of requests gevraagd worden, dit staat ook in de regels die je accepteert bij het registreren op dit forum, hiervoor krijg je direct een permanente ban.

Vraag: Incomplete downloads uitbarsting

Gebruikers helpen andere gebruikers. Als je hulp nodig of een probleem hebt , post het dan hier.

Moderator: Moderator Team

Forumregels
LEES: Forum Regels!

Topicstarter
Vannisje
Berichten: 5
Lid geworden op: 13 jan 2013, 00:05
Reputation: 0
Usenet: Eweka
Internet: KPN

Vraag: Incomplete downloads uitbarsting

#1

Bericht door Vannisje »

Support Request Template

Welk spotX programma gebruik je?: Spotnet
Wat is de versie van het spotX programma?: v. 1.8.1
Wat is je besturingssysteem?: Windows 7
Wat is de versie van het besturingssysteem?: 64bits
Welke Usenet Provider heb je?: Eweka
Welke Internet Provider heb je?: KPN
Welk Anti-Virus/Firewall programma gebruik je?: AVG Anti-Virus 2013
Met welk programma download je?: Spotnet/Grabit
Wanneer begon je probleem?: Drie weken geleden.
Geef een beschrijving van je probleem: Ik ben me inmiddels bewust van het gehele take-down beleid, waardoor mijn probleem van plotselinge incomplete downloads is ontstaan. Maar ik vraag me af hoe dit werkt? Want het lijkt ineens uit het niets overal op te duiken. Tijdens de Kerst kon ik nog alles los en vast downloaden, maar sinds drie weken lijken zelfs de nieuwste uploads niet meer te werken. De bekende verhalen dat de snelheid ineens tot 1kb per seconde daalt, of dat de download spontaan binnen 2 minuten compleet is maar uiteindelijk incompleet blijkt te zijn etc. Noem het maar op.

Nu blijkt dit dus ook voor te komen bij zowel gloednieuwe uploads als wat oudere uploads. Ik ben namelijk al dagen op zoek naar afleveringen uit een ouder seizoen van een bepaalde serie, maar tot nu toe zonder enig resultaat. Ik begon eerst te twijfelen of het aan mijn verbinding lag, of eventueel aan een fout bij Eweka, omdat het toentertijd nog niet zoveel voor kwam.

Tegenwoordig lijkt zo'n beetje ELK NZB bestand wat ik aan klik te mislukken. Op Spotnet geeft ie aan 'mislukt' (en in sommige gevallen zelfs 'compleet' om vervolgens maar een half bestand aan te treffen in mijn download folder) en in Grabit krijg ik continu de melding 'article not found'.

Als dit inderdaad om het zogenaamde take-down beleid gaat, vraag ik me af waar dit in de toekomst naartoe gaat? Is het nog wel verstandig om mijn account bij Eweka te blijven verlengen als de meerderheid van mijn downloads daarmee uiteindelijk toch mislukken? Is er een mogelijkheid om het te omzeilen? Zijn er meerderen met dit probleem? En wat ik me voornamelijk afvraag; is het enorm van belang bij welke provider ik zit? Want als het een kwestie is van me bij een andere provider dan Eweka aansluiten is dat natuurlijk een kleine moeite voor me.

Sorry voor al mijn vragen. Ik ben een van die mensen die al erg blij was toen hij downloaden met NZB begreep, maar zich er verder weinig in verdiept heeft. Alvast enorm bedankt voor jullie reactie!

(Ik heb overigens het probleem niet of nauwelijks met het download van software...enkel bij films, DVD5, AVI's etc noem maar op)
XML bestand.: Geen antwoord gegeven

Generated by Support Toolkit SRT Generator.
Neem je online privacy serieus en gebruik een VPN verbinding!

Met een VPN verbinding van IPVanish wordt uw gehele internet verbinding versleuteld

U kunt dus veilig browsen, Torrents downloaden, Usenet downloaden en onderling versleutelde verbindingen opzetten.



hjvbft
Berichten: 2079
Lid geworden op: 13 feb 2011, 21:02
Reputation: 0

Re: Vraag: Incomplete downloads uitbarsting

#2

Bericht door hjvbft »

Maar ik vraag me af hoe dit werkt?
De rechthebbende doen een verzoek aan de usenet provider waarna de berichten/bestanden worden verwijderd.
Is het nog wel verstandig om mijn account bij Eweka te blijven verlengen als de meerderheid van mijn downloads daarmee uiteindelijk toch mislukken?
Ja, als er spots gebruikt worden met minder logische bestandsnamen / nieuwsgroepen en usenet is veel groter dan het aantal spots dat in Spotnet zichtbaar is.
Is er een mogelijkheid om het te omzeilen?
Gebruik een newsreader die meerdere servers kan gebruiken bij het downloaden van één bestand.
Hierdoor worden missende delen meteen via de 2e, 3e, 4e enz. server gedownload.
Bijvoorbeeld Newsleecher heeft deze mogelijkheid en de mogelijkheid om de servers verschillende prioriteiten te geven.

Momenteel is de beste oplossing het combineren van meerdere providers van verschillende netwerkbeheerders.
Ook de kleinere/onbekendere usenet providers is momenteel nog een mogelijkheid.
Een usenet provider die vandaag nog geen problemen heeft kan ze morgen wel hebben.
Het noemen van specifieke usenet providers heeft dus weinig zin en kan er zelfs voor zorgen dat deze hierdoor dezelfde problemen krijgen.
Zijn er meerderen met dit probleem?
Ja, er bestaan al meerdere topics over dit probleem.
is het enorm van belang bij welke provider ik zit?
Vooral de grote usenet providers hebben momenteel last van dit probleem. Een logische reden hiervoor is dat in één keer een download niet meer beschikbaar is voor een grote groep gebruikers.

Dit probleem is ontstaan doordat usenet te makkelijk en te bekend is geworden.

Ger55
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 feb 2014, 23:10
Reputation: 0
Internet: ziggo

Re: Vraag: Incomplete downloads uitbarsting

#3

Bericht door Ger55 »

Gebruik Spotnet via Ziggo. Steeds vaker als ik mp3 download; bij bijna einde download melding ;mislukt daarna uitpakken dan compleet. Bij opnieuw opstarten Spotnet is omvang van gedownload bestand een stuk kleiner dan bij downloaden.
Veel pars verschijnenbij mp3 , zijn niet te repareren.
Flac bestanden krijg ik meestal compleet binnen en zijn goed af te spelen.
Reeds kabels van internet vervangen router omzeild met rechtstreekse kabel.
Radeloos ben ik. Ergernis eerste klas. Iedere keer mijn download quotum op en nog niks.
Wie weet er een oplossing?
Gebruikersavatar

Wheaten
Supporter
Berichten: 838
Lid geworden op: 11 sep 2012, 18:43
Reputation: 0
Usenet: Sunny
Internet: Ziggo
Locatie: Brabant
Leeftijd: 109

Re: Vraag: Incomplete downloads uitbarsting

#4

Bericht door Wheaten »

Ger55 schreef:Gebruik Spotnet via Ziggo. Steeds vaker als ik mp3 download; bij bijna einde download melding ;mislukt daarna uitpakken dan compleet. Bij opnieuw opstarten Spotnet is omvang van gedownload bestand een stuk kleiner dan bij downloaden.
Veel pars verschijnenbij mp3 , zijn niet te repareren.
Flac bestanden krijg ik meestal compleet binnen en zijn goed af te spelen.
Reeds kabels van internet vervangen router omzeild met rechtstreekse kabel.
Radeloos ben ik. Ergernis eerste klas. Iedere keer mijn download quotum op en nog niks.
Wie weet er een oplossing?
Zorg iig dat je geen spots download ouder dan 30 dagen. Retentie (bewaren van binaries) van ziggo is max 30 dagen. Na deze 30 dagen, zijn de spots zowiezo verdwenen bij ziggo.

Intereno
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 aug 2014, 23:16
Reputation: 0
Usenet: newszilla
Internet: Xs4all.nl

Re: Vraag: Incomplete downloads uitbarsting

#5

Bericht door Intereno »

Ook bij mij het probleem, bij het binnenhalen van Flac bestanden komen wel binnen maar zijn niet compleet dit nu sinds dit weekend(13 aug) ik heb spotnet 1.8.1 provider XS4ALL.-Windows Vista Dit geld voor 80% van de downloads dus 20% kan ik nog probleem loos binnen halen hoe kan dit nu zo plotseling?

Opie1950
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 mar 2014, 21:19
Reputation: 0
Usenet: Eweka
Internet: UPC

Re: Vraag: Incomplete downloads uitbarsting

#6

Bericht door Opie1950 »

Re: Vraag: Incomplete downloads uitbarsting.

Ook bij mij het probleem, hoe gaan we hiermee om of wat kunnen wij er aan doen? HELP !!

BlackDino
Berichten: 2
Lid geworden op: 18 aug 2014, 13:58
Reputation: 0
Internet: xs4all

Re: Vraag: Incomplete downloads uitbarsting

#7

Bericht door BlackDino »

Ook ik heb sinds een week het take-down probleem , er lijkt geen enkele downie compleet binnen te komen .De nzb checker geeft aan dat de nzb compleet is maar na downen dus niet compleet en niet repareerbaar binnen , hierdoor ben ik maar weer gaan stoeien met torrents , hier kleven natuurlijk wel weer andere voorwaarden aan zoals de afhankelijkheid van de beschikbare seeds/leechers.

Dus als ik een downie niet via spotnet binnen krijg zoek ik op naam in de torrents en soms heb ik geluk en lukt het via de torrents wel.

Is niet de ideale oplossing maar ben er even mee geholpen.

Ik denk omdat de torrents van pc op pc op pc op pc (peer to peer) zonder tussenkomst van serverproviders zoals bijvoorbeeld usenet en dergelijke overgaan de take-down hier minder of misschien wel helemaal geen effect heeft.

PS ALTIJD EN OVERAL EEN GOEDE VIRUSSCANNER GEBRUIKEN

Ypsos
Moderator Team Lid
Berichten: 1383
Lid geworden op: 28 feb 2011, 08:06
Topics answered: 9
Reputation: 13

Re: Vraag: Incomplete downloads uitbarsting

#8

Bericht door Ypsos »

BlackDino schreef:PS ALTIJD EN OVERAL EEN GOEDE VIRUSSCANNER GEBRUIKEN
Je bent nog wat essentieels vergeten, namelijk: PeerBlock
PeerBlock schreef:What does it do?

PeerBlock monitors each connection your computer tries to make with another one - and each connection other computers try to make with you - and then compares the other computer's IP address against a list of "known bad" IP addresses to see whether it should let this connection go through or not.
Spoiler: show
C:\Program Files\PeerBlock\lists
  • 1961091289.list kopieren naar bureaublad
  • 1961091289.list hernoemen naar 1961091289.zip
  • daarna uitpakken en bt_level1.txt openen met Notepad++
interessante lijst (23.7454 op dit moment) waarvan het IP of IP range geblocked wordt, o.a.

Brein BV:2XX.1XX.7X.48-2XX.1XX.7X.5X
Politie A\\:2XXX
Politie Brabant Zuid Oost:212.XXXX
Politie District Apeldoorn:212.XXXX
Politie N-O Gelderland:212XXXX
Politie Zaanstreek Waterland:212XXXX

voorbeeld van een bt_level.txt: bt_level1.zip
Bron: iblocklist.com

BlackDino
Berichten: 2
Lid geworden op: 18 aug 2014, 13:58
Reputation: 0
Internet: xs4all

Re: Vraag: Incomplete downloads uitbarsting

#9

Bericht door BlackDino »

Ypsos schreef:
BlackDino schreef:PS ALTIJD EN OVERAL EEN GOEDE VIRUSSCANNER GEBRUIKEN
Je bent nog wat essentieels vergeten, namelijk: PeerBlock
PeerBlock schreef:What does it do?

PeerBlock monitors each connection your computer tries to make with another one - and each connection other computers try to make with you - and then compares the other computer's IP address against a list of "known bad" IP addresses to see whether it should let this connection go through or not.
Spoiler: show
C:\Program Files\PeerBlock\lists
  • 1961091289.list kopieren naar bureaublad
  • 1961091289.list hernoemen naar 1961091289.zip
  • daarna uitpakken en bt_level1.txt openen met Notepad++
interessante lijst (23.7454 op dit moment) waarvan het IP of IP range geblocked wordt, o.a.

Brein BV:2XX.1XX.7X.48-2XX.1XX.7X.5X
Politie A\\:2XXX
Politie Brabant Zuid Oost:212.XXXX
Politie District Apeldoorn:212.XXXX
Politie N-O Gelderland:212XXXX
Politie Zaanstreek Waterland:212XXXX

voorbeeld van een bt_level.txt: bt_level1.zip
Bron: iblocklist.com
Dankjewel voor deze tip
Het is een welkome aanvulling , wist nog niet dat dit er was want was al weer een aantal jaartjes geleden dat ik de torrents heb gebruikt.
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp
Spot-net.nl Forums : Disclaimer