Er mogen op dit forum GEEN verzoekjes of requests gevraagd worden, dit staat ook in de regels die je accepteert bij het registreren op dit forum, hiervoor krijg je direct een permanente ban.

Veel gestelde vragen Spotnet 1.8.1

Gebruikers helpen andere gebruikers. Als je hulp nodig of een probleem hebt , post het dan hier.

Moderator: Moderator Team

Forumregels
LEES: Forum Regels!

Topicstarter
ManiaK
Berichten: 2396
Lid geworden op: 13 feb 2011, 20:51
Reputation: 0

Veel gestelde vragen Spotnet 1.8.1

#1

Bericht door ManiaK »

1 Installatie spotnet 1.8.1 #
V:Ik heb nu versie 1.7.x, moet ik een schone installatie doen als ik versie 1.8.1 wil installeren?
A:Ja, dat is wel slimmer. Spotnet 1.8.1 verschilt op een aantal punten van de eerdere versies.
Een schone installatie betekent dat je:
  • 1. Spotnet map in ProgramData/Application Data verwijdert (of hernoemt als je hem nog wilt bewaren)
    2. Spotnet verwijdert in 'configuratiescherm' - 'programma verwijderen'
    3. Nascant met bijvoorbeeld CCleaner
    4. Spotnet 1.8.1 installeert
Je kunt ook de Spotnet Removal Tool gebruiken, om zeker te zijn dat alles 100% verwijderd is. Spotnet removal tool


V: Ik heb versie 1.8, moet ik updaten naar 1.8.1?
A: In Spotnet 1.8 zit een lek, deze is verholpen in versie 1.8.1, daarom is het inderdaad raadzaam om de nieuwste versie te installeren

VIk heb versie 1.8, moet ik nu een schone installatie doen als ik versie 1.8.1 wil installeren?
A: Nee, dat is niet nodig.

V: Bij eerdere versies van Spotnet moest ik altijd handmatig de spotnetmap verwijderen, is dat nog steeds nodig als ik een schone installatie wil doen?
A: Nee, bij Spotnetversies 1.8 en hoger volstaat het om het programma te deinstalleren via het configuratiescherm. De spotnetmap wordt dan automatisch ook verwijderd.

2 Filters #
V: ik kan mijn oude custom filters niet meer terug zetten!!!???
A: Dat klopt. Gelukkig zijn er nu al weer nieuwe custom filters gemaakt voor versie 1.8.x.
Zie voor meer informatie spotnet filters

V: Hoe kan ik zelf mijn filters aanmaken?
A: Dat kun je doen met deze addon Gexa voor Spotnet V2

3 Volgorde van de spots #
V: De spots staan niet meer op chonologische volgorde:
A: Je opent spotnet. Je gaat links boven in de balk naar 'beeld'- 'kolommen'. Je vinkt LEEFTIJD uit. Je vinkt DATUM aan. Dan klik je twee keer op Datum en dan staat alles weer op de juiste volgorde.

4 Avatar #
V:Hoe maak ik een eigen avatar aan in Spotnet?
A:Plaats een reactie in Spotnet, klik op je eigen naam en kies voor "Avatar wijzigen". Je afbeelding kan .gif of .png zijn.

5 Tag aanmaken #
V:Ik wil graag een tag aanmaken van de naam van een poster!
A: Je selecteert boven de zoekbalk het bolletje "afzender" en voert de naam van de poster in in de zoekbalk. Je klikt op zoeken. In de lijst met resultaten klik je rechts en selecteer je: zoekopdracht opslaan. Dan staat de naam van de poster in je tagslijst

6 Database #
V: Na de update van SN 1.7x naar 1.8.1 ben ik mijn hele database kwijt!
A: Dat klopt. De maker van Spotnet heeft gekozen voor een ander databaseformaat.(omwille van de snelheid van het programma). Dat betekent dat Spotnet 1.8.1 een hele nieuwe database aanmaakt op het moment dat je Spotnet voor de eerste keer gebruikt. De grootte van je database is afhankelijk van de tekst (header) retentie van je usenetprovider.

V: Voorheen kon ik een andere database gebruiken om te zorgen dat mijn database groter is. Kan dat in versie 1.8.1 ook?
A: Voor Spotnet 1.8.x zijn alleen databases (*.dbc en *.dbs) van dezelfde usenetprovider uitwisselbaar. Een willekeurige database hernoemen is niet mogelijk, althans... het lukt daarna niet om nieuwe spots op te halen of de database klopt niet meer.

V: Hoe krijg ik dan een groter database?
A: Als je een grotere database wilt, is ons advies om een account te nemen bij een usenetprovider met een ruime tekstreretentie. Vaak maken providers reclame met hun binaryretentie, terwijl het dus ook belangrijk is om kritisch naar de tekstretentie te kijken. Deze bepaalt namelijk de grootte van de database die spotnet ophaalt.
Ben je tevreden over je huidige provider, maar is de headerretentie niet geweldig? Je zou kunnen overwegen om een (niet verlopend) blockaccount te nemen, speciaal voor het ophalen van de headers. Dit kost een paar euro en gaat lange tijd mee.

7 Favorieten #
V Waarom is de optie "favorieten" niet meer aanwezig in versie 1.8.1?
A Dit is een keuze van de maker van het programma. Met behulp van deze addon Favorieten filter voor SpotNet is het mogelijk om zelf de favorietenfunctie weer in te stellen.

8 Moderatie #
V Waarom doen jullie niets aan de scheldpartijen en andere ellende op Spotnet?
A Dit forum staat geheel los van het programma Spotnet en is puur ter ondersteuning van gebruikers van het programma. Wij modereren dus niet in het programma Spotnet.
Wat wij wel bieden zijn addons die een deel van de ergernis kunnen wegnemen:
Spotnet Improver en Spotnet Improver Local (SIL)
Vragen en discussie over de moderatie: Topic over moderatie in het programma Spotnet

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Deze lijst is uiteraard (nog) niet compleet. Samen met jullie kunnen wij deze lijst van vragen en de daarbij behorende antwoorden uitbreiden! Zijn er zaken die je graag wilt terugzien in dit topic? Stuur me een PB!
:thanks:
"Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan."

Afbeelding
===============================
Ik beantwoord geen ondersteuningsvragen via PB
===============================
Neem je online privacy serieus en gebruik een VPN verbinding!

Met een VPN verbinding van IPVanish wordt uw gehele internet verbinding versleuteld

U kunt dus veilig browsen, Torrents downloaden, Usenet downloaden en onderling versleutelde verbindingen opzetten.



Topicstarter
ManiaK
Berichten: 2396
Lid geworden op: 13 feb 2011, 20:51
Reputation: 0

Foutmeldingen

#2

Bericht door ManiaK »

9> Kan spot niet toevoegen? Details: Kan de server niet bereiken. Probeer het later nog eens #
Oplossing:
Sluit Spotnet en open de settings.xml met kladblok / notepad++ of vergelijkbaar.

De settings.xml staat in:
Vista + Windows 7 = C:\ProgramData\Spotnet\
XP = C:\Documents and Settings\All Users\Local Application Data\Spotnet\
Als de map niet zichtbaar is
Extensies voor bekende bestandstypen weergeven

Vervang

Code: Selecteer alles

<ExternalSigning>True</ExternalSigning>
door

Code: Selecteer alles

<ExternalSigning>False</ExternalSigning>
Dit opslaan en voor het bestand "alleen lezen" aanvinken (voorkomt dat Spotnet het bestand aanpast).
Hierdoor word er gespot zonder eerst de signing server te proberen.

Lukt dat niet? Kijk dan naar de oplossing in dit topic: Topic about download Spotnet settings en SABnzbd v0.7.8 voor Spotnet
met behoud van instellingen en database

10> Sleutel is niet geldig voor gebruik in opgegeven status #
Oplossing:
Sluit Spotnet en wis (of hernoem voor de zekerheid) het rsa bestand dat door Spotnet word gebruikt.

Locatie van de rsa bestanden:
XP = C:\Documents and Settings\"gebruikersnaam"\Application Data\Microsoft\Crypto\RSA\"gebruikscode"\"code".
Vista & Windows 7 = C:\Users\"gebruikersnaam"\AppData\Roaming\Microsoft\Crypto\RSA
Op de eerste regel staat "Spotnet User Key".

Met Notepad++ kan in de rsa map gezocht worden op "Spotnet" in de bestanden.
Zoeken, Zoeken in bestanden, Zoeken naar: Spotnet, map: Vul hier de locatie van de rsa map in, Bestanden zoeken.

11> The connection attempt timed out, or the connected host has failed to respond. (931) #

Voor deze foutmelding is niet een simpele oplossing te geven.
Dit is de samenvatting van alle oplossingen aangedragen door gebruikers in dit topic.

Het allereerste advies is om een dagje (ofzo) geduld te hebben, alles afsluiten. Dan spotnet opnieuw opstarten. ;)

Als het probleem dan nog steeds bestaat (of als je geen geduld hebt), dan kun je kijken naar de mogelijke oplossingen aangedragen door gebruikers met deze foutmelding:
  • 1. Handmatig je accountgegevens invoeren in het servers.xml bestand
  • watiefjij schrijft:
    De gegevens bij servers.xml in kladblok zelf invullen in plaats van via Spotnet zelf!
    Moest wel SSL aanzetten met poort 443!
    Bron

    2. Spotlite installeren en draaien naast Spotnet
  • Thedr schrijft:
    Nu dus weer Spotlite erop gezet: Spotnet doet 't weer, mits Spotlite ook draait! (kan ook geen spots openen als Spotlite niet draait).
    Spotlite lijkt dus de verbinding op te zetten/te onderhouden, waar Spotnet dat niet lukt.
    ter info: heb in Spotlite wel NNTP switch aan moeten zetten.
    Bron
    (Deze " oplossing" is meerdere keren bevestigd door andere users)

    3. Spotnet en Sabnzbd toestaan in je firewall
  • xdcj schrijft:
    Bij mij was het de firewall die aangaf dat er wijzigingen waren in SPOTNET en SABNZB
    Dit heb ik geaccepteerd en alles werkte weer.
    Bron

    4. Controleren of je niet te veel connecties hebt ingesteld
  • Monty meldt dat zijn probleem opgelost is door het aantal connecties naar beneden te halen
    Bij mij staat dit in het bestandje, ik heb de waarde "14" verandert naar "3" en nu doet ie het gewoon!
    Bron

    5. Avast Antivirus
  • NNTP scan uitschakelen in Avast
    - Open het Avast settings-scherm
    - Ga naar 'Real-Time shields'
    - Ga naar 'Mail Shield'
    - Ga naar 'Expert Settings'
    - Haal het vinkje weg bij 'Scan newsgroup messages (NNTP)'

    of kies voor een ander antivirus:
    najjan schreef:
    ik heb de avast virus scanner vervangen door de avg virus scanner werkt als nieuw
    Bron
Ook zijn er meldingen van andere antivirusprogramma's die deze foutmelding veroorzaken. De-installeer je antivirus (tijdelijk) en controleer of het probleem verholpen is.

Weet je niet precies wat je moet doen? Geen probleem, ook dan helpen we je graag verder! Beschrijf je probleem in dit topic
"Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan."

Afbeelding
===============================
Ik beantwoord geen ondersteuningsvragen via PB
===============================
Gesloten Vorig onderwerpVolgend onderwerp
Spot-net.nl Forums : Disclaimer