Er mogen op dit forum GEEN verzoekjes of requests gevraagd worden, dit staat ook in de regels die je accepteert bij het registreren op dit forum, hiervoor krijg je direct een permanente ban.

Ervaringen & Discussie: powernews

Hierin kan je praten over alle Provider Problemen en of de ervaringen of voor een discussie.

Moderator: Moderator Team

Forumregels
LEES: Forum Regels!

Topicstarter
de-dominee
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 feb 2011, 21:03
Reputation: 0

Ervaringen & Discussie: powernews

#1

Bericht door de-dominee »

als ik bij configuratie al mijn gegevens invoer en dan een finkje zet bij ssl encryptie dan krijg ik een ssl fout.
ik snap dat niet want bij spotnet zelf werkt het wel op poort 563.
wie weet wat het probleem is of kan zijn , het is versie 1.0 (RC2

groet de-dominee
Neem je online privacy serieus en gebruik een VPN verbinding!

Met een VPN verbinding van IPVanish wordt uw gehele internet verbinding versleuteld

U kunt dus veilig browsen, Torrents downloaden, Usenet downloaden en onderling versleutelde verbindingen opzetten.


Gebruikersavatar

Ep Woody
Berichten: 933
Lid geworden op: 17 feb 2011, 14:36
Reputation: 0
Locatie: Omgeving Apeldoorn
Leeftijd: 39

Re: Ervaringen & Discussie: powernews

#2

Bericht door Ep Woody »

Het probleem is dat het certificaat niet veilig is, niet uitgegeven door RapidSSL, StartSSL of Comodo. Het komt doordat je provider niet op de juiste manier/plek een certificaat voor de ssl-verbinding heeft geregeld.

Om dit probleem te omzeilen zul je een Stunnel aan moeten maken. Zie viewtopic.php?f=3&t=17&p=212&#p96

De kans is best aanwezig dat dit probleem binnenkort wordt opgelost in de nieuwste versie van Spotlite. Tot die tijd of via de normale weg downloaden, het zijn maar spots die je binnenhaalt. Of een stunnel maken.
Voor ondersteuning: klik hier. Probleem niet opgelost, maak dan een nieuw topic aan.

pieterr94
Berichten: 3
Lid geworden op: 01 mar 2011, 22:20
Reputation: 0

Powernews SSL Stunnel MAC

#3

Bericht door pieterr94 »

Een goede avond,

allereerst een compliment aan jullie; jullie voeren fantastisch werk uit!
En natuurlijk een vraagje,

ik gebruik een iMac Mac OS 10.6 standaard. Ik heb een abonnement bij PowerNews, maar mijn provider blokkeert nieuwsgroepen, dus ik ben aangewezen op SSL. Met SABnzbd is dit nooit een probleem geweest ,maar SpotLite geeft bij mij een foutmelding als ik SSL wil gebruiken wat trouwens bij meer mensen het geval is.

Ik heb SpotNet op Windows wel aan de praat gekregen met hulp van dit artikel, en dan alles vervangen met PowerNews. viewtopic.php?f=3&t=17&p=212&#p96
Ik weet dat jullie je nu afvragen waarom ik dan geen Windows gebruik, maar als ik elke keer om 1 nzb op te halen bootcamp moet opstarten, dat is te veel van het goede.
Mijn vraag is hoe ik Stunnel op de mac goed geinstalleerd en geconfigureerd krijg. Ik ben helemaal geen computer leek, en volgens mij is het me al redelijk gelukt, maar na 1,5 uur kloten krijg ik nu een foutmelding met bind: Cant assign requested address (49)

. ik hoop dat jullie me verder kunnen helpen, en als er meer info nodig is, vraag gerust.

reader.powernews.nl
ssl: 563

pieterr94
Berichten: 3
Lid geworden op: 01 mar 2011, 22:20
Reputation: 0

Re: Ervaringen & Discussie: powernews

#4

Bericht door pieterr94 »

En hoe doe ik dit op de Mac ?

hjvbft
Berichten: 2079
Lid geworden op: 13 feb 2011, 21:02
Reputation: 0

Re: Ervaringen & Discussie: powernews

#5

Bericht door hjvbft »

http://mac.softpedia.com/get/Internet-U ... nnel.shtml
Zoeken via Google geeft ook diverse resultaten.

Extra info (als dit nodig is): http://stunnel.darwinports.com/

hjvbft
Berichten: 2079
Lid geworden op: 13 feb 2011, 21:02
Reputation: 0

Mac OS X en SSL via Stunnel.

#6

Bericht door hjvbft »

De info gebruikt uit: viewtopic.php?f=26&t=975&p=8911#p8903

Verder zou dit een mooi topic zijn over SpotLite, SSL via Stunnel en Mac OS X.
Deze informatie kan dan ook gebruik worden voor andere servers met dit probleem.

Een betere oplossing zou zijn als de usenet provider een geldig certificaat gebruikt.

pieterr94
Berichten: 3
Lid geworden op: 01 mar 2011, 22:20
Reputation: 0

Re: Mac OS X en SSL via Stunnel.

#7

Bericht door pieterr94 »

hjvbft schreef:De info gebruikt uit: viewtopic.php?f=26&t=975&p=8911#p8903

Verder zou dit een mooi topic zijn over SpotLite, SSL via Stunnel en Mac OS X.
Deze informatie kan dan ook gebruik worden voor andere servers met dit probleem.

Een betere oplossing zou zijn als de usenet provider een geldig certificaat gebruikt.
ja, maar het probleem is dat het mij op windows lukt. Maar op de Mac niet.
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp
Spot-net.nl Forums : Disclaimer