Er mogen op dit forum GEEN verzoekjes of requests gevraagd worden, dit staat ook in de regels die je accepteert bij het registreren op dit forum, hiervoor krijg je direct een permanente ban.

Ervaringen & Discussie Hitnews

Hierin kan je praten over alle Provider Problemen en of de ervaringen of voor een discussie.

Moderator: Moderator Team

Forumregels
LEES: Forum Regels!

schiemsky
Berichten: 6
Lid geworden op: 15 mar 2011, 08:32
Reputation: 0
Usenet: Hitnews
Internet: Telenet

Re: Ervaringen & Discussie Hitnews

#11

Bericht door schiemsky »

Ik heb sinds kort ook problemen met Hitnews in combinatie met SpotLite. Er zit toch ergens weer iets fout, want hij wil inderdaad niets binnenhalen
Neem je online privacy serieus en gebruik een VPN verbinding!

Met een VPN verbinding van IPVanish wordt uw gehele internet verbinding versleuteld

U kunt dus veilig browsen, Torrents downloaden, Usenet downloaden en onderling versleutelde verbindingen opzetten.



miko
Berichten: 12
Lid geworden op: 17 feb 2011, 20:53
Reputation: 0

Re: Ervaringen & Discussie Hitnews

#12

Bericht door miko »

acht eerst ook dat hitnews schuldig was maar dat bleek niet het geval.
(ik ben overigens keurig door ze te "woord" gestaan en ze waren echt van plan te helpen)
Alle eerder genoemde errors heb ik ook gehad.
Nu draait spotlite prima bij mij; hoe?

aantal headers in Opties, configuratie, max aantal headers binnenhalen instellen op 1000.
ssl werkt met deze instellingen echter niet (al dacht ik eerst van wel) ; hopelijk komt daar nog een oplossing voor

Ik hoop dat dit voor jullie ook werkt!

Groet, Miko

miko
Berichten: 12
Lid geworden op: 17 feb 2011, 20:53
Reputation: 0

Re: Ervaringen & Discussie Hitnews

#13

Bericht door miko »

Het is overigens vreemd dat de combinatie spotnet, hitnews wel werkt met ssl maar indien je ssl in wil schakelen bij spotlight dit niet werkt.
Blijkbaar ligt het dus niet aan hitnews (immers spotnet werkt wel met ssl) maar aan spotlight; jammer!
Ik hoop dat bij een volgende update van spotlite de combinatie met ssl wel werkt want het is een heel fijn programma waar ik de makers zeer dankbaar voor ben; alleen die beveiliging middels ssl vindt ik wel belangrijk.
Tot die tijd ga ik maar weer spotnet gebruiken ;-)
Gebruikersavatar

Ep Woody
Berichten: 933
Lid geworden op: 17 feb 2011, 14:36
Reputation: 0
Locatie: Omgeving Apeldoorn
Leeftijd: 39

Re: Ervaringen & Discussie Hitnews

#14

Bericht door Ep Woody »

Als je SSL belangrijk vindt, dan vind je een geldig certificaat toch ook net zo belangrijk, neem ik aan?

Hitnews gebruikt geen geldig certificaat. Spotlite is heel kritisch wat dat betreft, en accepteert daarom de verbinding via SSL niet. Zosnel Hitnews een geldig certificaat heeft, zal Spotlite het ook weer accepteren :)
Voor ondersteuning: klik hier. Probleem niet opgelost, maak dan een nieuw topic aan.

miko
Berichten: 12
Lid geworden op: 17 feb 2011, 20:53
Reputation: 0

Re: Ervaringen & Discussie Hitnews

#15

Bericht door miko »

Ik ben het met je eens Ep ;-)
ssl is voor mij ook belangrijk; ik wist echter niet dat spotlite vwb de certificaten kritischer is dan spotnet.
Ik ben ook niet echt een certificaat expert :lol:
Nu ik weet dat hitnews blijkbaar een niet goed certificaat gebruikt neem ik mijn woorden voorwat hitnews betreft terug.
hitnews moet hier echt iets aan doen en niet spotlite.
Eigenlijk moet ik dus blij zijn dat spotlite zo kritisch is want dat betekent dat spotlite de veiligheid hoog in het vaandel heeft staan.
Kan ik er dus van uitgaan dat als hitnews ssl wel werkt in combinatie met spotnet maar niet met spotlite dat hetgeen wat ik met spotnet doe schijnveiligheid geeft; oftewel er geen sprake is van een (echte) ssl verbinding?

Groet+dank, Miko
Gebruikersavatar

Ep Woody
Berichten: 933
Lid geworden op: 17 feb 2011, 14:36
Reputation: 0
Locatie: Omgeving Apeldoorn
Leeftijd: 39

Re: Ervaringen & Discussie Hitnews

#16

Bericht door Ep Woody »

De certificaten die hitnews gebruikt zijn self-signed, oftewel test-certificaten. Het zijn wel echte SSL-verbindingen maar je bent er niet zeker van dat de verbinding ook daadwerkelijk veilig is, of dat er met een serie met bijvoorbeeld alleen maar nullen als sleutel gebruikt wordt. Waardoor de verbinding alsnog makkelijk de ontrafelen is.

Komt een beetje op hetzelfde neer als een pincode op je telefoon zetten die bestaat uit 4 0-en.
Voor ondersteuning: klik hier. Probleem niet opgelost, maak dan een nieuw topic aan.
Gebruikersavatar

Wheaten
Supporter
Berichten: 838
Lid geworden op: 11 sep 2012, 18:43
Reputation: 0
Usenet: Sunny
Internet: Ziggo
Locatie: Brabant
Leeftijd: 109

Re: Ervaringen & Discussie Hitnews

#17

Bericht door Wheaten »

kritische vraag:
Door gebruikmaking van SSL is de verbinding zelf secure, Data over verbinding dus. Echter de nodes zijn volgens mij nog steeds zichtbaar. Het enige wat je beveilgt is het plaatsen van comments?

hjvbft
Berichten: 2079
Lid geworden op: 13 feb 2011, 21:02
Reputation: 0

Re: Ervaringen & Discussie Hitnews

#18

Bericht door hjvbft »

Als het goed is heeft Hitnews een nieuw ssl certificaat. Kan het bericht hierover echter niet meer vinden.

miko
Berichten: 12
Lid geworden op: 17 feb 2011, 20:53
Reputation: 0

Re: Ervaringen & Discussie Hitnews

#19

Bericht door miko »

Probleempje met hitnews is voorbij.
De headers komen weer gestaag binnen!

Groet,
Gebruikersavatar

vdlaan
Berichten: 29
Lid geworden op: 17 feb 2011, 11:18
Reputation: 0
Usenet: Hitnews
Internet: Ziggo
Contacteer:

Re: Ervaringen & Discussie Hitnews

#20

Bericht door vdlaan »

ik ben al jaren en vetrouwde hitnews gebruiker tot de ftd stopte en hitnews niet meer met spotnet wou ben ik over gestapt.
afgelopen week een mail ontvnagen van hitnews dat alles weer naar behoren zou moeten werken ,

met mijn stomme kop gebruik gemaakt van de korting en gelijk voor half jaar abbo afgesloten, bij instellen werkt het niet

FOUTMELDING


je usenet provider ondersteund het downloaden van de HEADERS niet

wie kan me helpen
Spotlite | Hitnews| Ziggo | Windows 7 |
I ❤ Google and the search function of the World wide Web :D
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp
Spot-net.nl Forums : Disclaimer