Er mogen op dit forum GEEN verzoekjes of requests gevraagd worden, dit staat ook in de regels die je accepteert bij het registreren op dit forum, hiervoor krijg je direct een permanente ban.

Ervaringen & Discussie: Eweka

Hierin kan u praten over al uw Provider of Payserver problemen en daarnaast ook voor ervaringen of discussie.

Moderator: Moderator Team

Forumregels
LEES: Forum Regels!

hjvbft
Berichten: 2079
Lid geworden op: 13 feb 2011, 21:02
Reputation: 0

Re: Ervaringen & Discussie: Eweka

#511

Bericht door hjvbft »

Ik heb zelf een oplossing gevonden die schijnt te werken, dit met geenkele dank aan EWEKA , want die zijn waardeloss en schijnen hun eigen progamma niet te begrijpen.
Spotnet is geen programma van Eweka en de servers die gebruikt worden nadat er in Spotnet gekozen is voor Eweka is een keuze van de Spotnet maker. Er kan in Spotnet via Anders... een willekeurige server ingesteld worden op voorwaarden dat voor alles ( ophalen headers, uploaden (toevoegen van spot,reactie of spammelding), ophalen NZB en/of downloaden) dezelfde server gebruikt kan worden.

In het verleden was uploaden via SSL niet toegestaan. Werkt het plaatsen van een reactie via sslreader.eweka.nl nu wel?

Als de servers.xml handmatig aangepast word het bestand op "Alleen Lezen" zetten. Hierdoor word voorkomen dat Spotnet het bestand weer aanpast.

Het verwijzen naar een andere usp lost het Eweka probleem niet op. Voor andere usenet providers bestaan er aparte topics.

De door jou gebruikte servers.xml vermeld teveel verbindingen. Verlaag het aantal verbindingen tot bijvoorbeeld:

Code: Selecteer alles

<Spotnet>
<Server Type="Headers" Server="sslreader.eweka.nl" Username="invullen" Password="invullen" Port="443" SSL="1" Connections="1" />
<Server Type="Downloads" Server="sslreader.eweka.nl" Username="invullen" Password="invullen" Port="443" SSL="1" Connections="6" />
<Server Type="Uploads" Server="sslreader.eweka.nl" Username="invullen" Password="invullen" Port="443" SSL="1" Connections="1" />
</Spotnet>
Als hiermee het plaatsen van een reactie niet werkt de laatste regel aanpassen tot

Code: Selecteer alles

<Server Type="Uploads" Server="post.eweka.nl" Username="invullen" Password="invullen" Port="119" SSL="0" Connections="1" />
Na aanpassen weer op "Alleen Lezen" instellen.
Neem je online privacy serieus en gebruik een VPN verbinding!

Met een VPN verbinding van IPVanish wordt uw gehele internet verbinding versleuteld

U kunt dus veilig browsen, Torrents downloaden, Usenet downloaden en onderling versleutelde verbindingen opzetten.


Gebruikersavatar

BitsOfSkin
Berichten: 78
Lid geworden op: 17 jul 2011, 03:15
Reputation: 0
Usenet: SuperUsenet
Internet: XS4ALL/Ziggo
Locatie: Ergens in het zuidwesten
Leeftijd: 41

Re: Ervaringen & Discussie: Eweka

#512

Bericht door BitsOfSkin »

Simpele oplossing (aangegeven map/adres is op windows 7 x64, voor 32 bit en windows XP/Vista mogen zelf even zoeken naar waar die OS'en hun programdata opslaan, ik ga jullie niet alles voorkauwen) :

Spotnet uitzetten.
Dan onder C:\ zoeken naar C:\ProgramData\Spotnet (wel eerst verborgen bestanden zichtbaar maken anders vind je waarschijnlijk niets)
In de aangegeven map zoeken naar de bestanden met newsreaders.eweka of sslreader.eweka in de naam ('t zijn de bestanden eindigend op .dbs en .db), die bestanden verwijderen en dan opnieuw spotnet opstarten en laten zoeken naar nieuwe spots.
Duurt soms HEEL LANG, maar rustig afwachten, na uiterlijk 30 minuten heb je weer een complete database met spots en reacties.
En het belangrijkste : als het lijkt of spotnet vastloopt/achterlijk langzaam vooruit gaat, NIET AFSLUITEN.
Geduldig wachten.

Deze oplossing werkt tot nu toe prima, getest op 3 desktop PC's en 2 laptops.
Het duurt een tijd, maar het werkt.
-----BEGIN GEEK CODE BLOCK-----
Version: 3.1
GCS/S d+pu s+: a C++ UBL++++@ P-- L++@ !E--- W++$ N++++>$ o-- K++@ w O- M-- V+ PS? PE>$ Y++@ PGP---- t 5 X- R++ tv-- b+++>$ DI++ D+++ G+ e+++(-)>$ h r y++**@
------END GEEK CODE BLOCK------

hjvbft
Berichten: 2079
Lid geworden op: 13 feb 2011, 21:02
Reputation: 0

Re: Ervaringen & Discussie: Eweka

#513

Bericht door hjvbft »

Voor het achterhalen van de folder met de database bestanden kan ook de addon Spotnet folders gebruikt worden.

farkentje
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 sep 2013, 18:32
Reputation: 0

Re: Ervaringen & Discussie: Eweka

#514

Bericht door farkentje »

Bedankt, oplossing werkt bij mij ook.
duurde niet eens zo lang.

pell
Berichten: 6
Lid geworden op: 29 aug 2013, 04:11
Reputation: 0
Usenet: eweka
Internet: eweka

Re: Ervaringen & Discussie: Eweka

#515

Bericht door pell »

Hallo, heb even de verschillende reakties gelezen. Maar de mij aangegeven instellingen werken veel beter, door de aantal connections hoog te zetten , heb ik nu een uitstekende snelheid, geijk aan Giganews. De 6 million headers inlezne duurde 20 minuten, een 4.5 gig file nog geen 40 minuten, Ik werk met Vista Desktop en ook een laptop met windows 8.
Ik leg de schuld wel degelijk bij Eweka, want het goed funktioneren stopte met werken NADAT zij hun zogenaamde verbeteringen haden aangebracht en ze deden geheel niets om een oplossing te zoeken. Eweka is duidelijk heel slecht in het leveren van een fatsoenlijke service. Ik stop dan ook met Eweka zodra mijn 180 dagen over zijn en schakel volledi over naar Gigagnews. Ik raad iedere Eweka gebruiker aan dot ook te doen. Ik heb ook verschillende klachten gehad van nieuwe Eweka gebruikers die betaad hebben en waar Spotnet ook geheel niet werke, maar die boeven van Eweka weigeren hun terug te betalen. Lijkt me een onguur bedrijf.

hjvbft
Berichten: 2079
Lid geworden op: 13 feb 2011, 21:02
Reputation: 0

Re: Ervaringen & Discussie: Eweka

#516

Bericht door hjvbft »

In ieder geval is het probleem voor nu opgelost.
Gebruikersavatar

BitsOfSkin
Berichten: 78
Lid geworden op: 17 jul 2011, 03:15
Reputation: 0
Usenet: SuperUsenet
Internet: XS4ALL/Ziggo
Locatie: Ergens in het zuidwesten
Leeftijd: 41

Re: Ervaringen & Discussie: Eweka

#517

Bericht door BitsOfSkin »

pell schreef:Hallo, heb even de verschillende reakties gelezen. Maar de mij aangegeven instellingen werken veel beter, door de aantal connections hoog te zetten , heb ik nu een uitstekende snelheid, geijk aan Giganews. De 6 million headers inlezne duurde 20 minuten, een 4.5 gig file nog geen 40 minuten, Ik werk met Vista Desktop en ook een laptop met windows 8.
Ik leg de schuld wel degelijk bij Eweka, want het goed funktioneren stopte met werken NADAT zij hun zogenaamde verbeteringen haden aangebracht en ze deden geheel niets om een oplossing te zoeken. Eweka is duidelijk heel slecht in het leveren van een fatsoenlijke service. Ik stop dan ook met Eweka zodra mijn 180 dagen over zijn en schakel volledi over naar Gigagnews. Ik raad iedere Eweka gebruiker aan dot ook te doen. Ik heb ook verschillende klachten gehad van nieuwe Eweka gebruikers die betaad hebben en waar Spotnet ook geheel niet werke, maar die boeven van Eweka weigeren hun terug te betalen. Lijkt me een onguur bedrijf.
De enige, ZEER domme fout die Eweka maakt is er van uitgaan dat het simpelweg herinstalleren van Spotnet mogelijke problemen wel zou oplossen.
Ik ben het op dat punt geheel met je eens dat betere research en een complete oplossing geboden had moeten worden, in plaats van dat iemand als hjvbft of ik dit moet gaan oplossen voor gemiddelde gebruikers door middel van niet reguliere methodes.
Dus wat dat betreft kan men bij Eweka nog héél wat leren.
MAAR, als je mijn fix ,of de simpelre methode van hjvbft gebruikt, dan is het probleem verholpen en werkt alles precies als het voorheen deed.
Daarnaast is Eweka nog steeds een van de goedkoopste USP's voor gemiddelde snelheden, dus zie ik niet in waarom iedereen zou moeten overstappen.
-----BEGIN GEEK CODE BLOCK-----
Version: 3.1
GCS/S d+pu s+: a C++ UBL++++@ P-- L++@ !E--- W++$ N++++>$ o-- K++@ w O- M-- V+ PS? PE>$ Y++@ PGP---- t 5 X- R++ tv-- b+++>$ DI++ D+++ G+ e+++(-)>$ h r y++**@
------END GEEK CODE BLOCK------

Ikkesnaperniksvan
Berichten: 2
Lid geworden op: 31 aug 2013, 20:50
Reputation: 0
Usenet: eweka
Internet: upc

Re: Ervaringen & Discussie: Eweka

#518

Bericht door Ikkesnaperniksvan »

Nou weer dagen verder en elke dag toch weer even proberen. Vandaag de bovenstaande tip min de teveel aan = geprobeerd.
Even dacht ik ja hoor het lukt. Helaas weer niet. Ik kwam op 373.794 spots tot dus ver een record. Maar nog lang niet genoeg Jammer.
Gebruikersavatar

Jesper187
Berichten: 4
Lid geworden op: 20 aug 2013, 05:31
Reputation: 0
Usenet: Eweka
Internet: KPN Glasvezel Goud

Re: Ervaringen & Discussie: Eweka

#519

Bericht door Jesper187 »

howdyho schreef:Ik snap niet dat zoveel mensen nog bij Eweka en dergelijke zitten.

Er zijn veel betere en goedkopere providers die leveren zowat onbeperkte snelheid.
Maar vaak met veel minder retentie of met ong. evenveel retentie maar dan zijn ze veel duurder (Giganews bijv.). Sunny Usenet schijnt populair te zijn onder de overstappers, maar die bieden maar 900 dagen retentie i.t.t. de 1847 dagen die Eweka biedt. 900 dagen is echt veel en veel te weinig voor mij, want hoe obscuurder hetgeen is wat je wilt downloaden, hoe groter de kans dat de post erg oud is, omdat het in al die tijd gewoon maar één of enkele keren is geüpload naar Usenet, als het überhaupt al op Usenet staat. Als fervent cinemaliefhebber kan ik dat dubbelaantal dagen dus niet missen. :)

Stoffa
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 okt 2013, 18:08
Reputation: 0
Usenet: Eweka
Internet: Ziggo

Re: Ervaringen & Discussie: Eweka

#520

Bericht door Stoffa »

Sinds dit mailtje van Eweka werkt de boel bij mij niet meer:

We hebben onze service verbeterd sinds u zich voor het laatst hebt aangemeld. Wij hebben de zogenaamde article numbering gewijzigd; oude en niet-werkende headers hersteld en enkele nummers die ontbraken, toegevoegd. Dankzij deze verbetering kunt u meer header-informatie over alle artikelen bekijken.

SpotNet:
De database moet opnieuw worden opgebouwd om de nieuwe headers te kunnen gebruiken. Verwijder Spotnet via de optie Verwijderen/wijzigen in het Configuratiescherm van Windows. Download en installeer de nieuwste versie van http://www.spot-net.nl


Ik heb al meerdermaals geuninstalled, en reinstalled, de .dbs bestanden verwijderd, SSL of niet SSL, downloadmap gewijzigd naar iets anders etc. Het werkt allemaal niet.

Wat er gebeurt is het volgende: de spots worden prima binnengehaald, maar zodra ik iets willekeurigs probeer te downloaden wordt de downloadknop grijs, maar start de download niet. Als ik met mijn cursor over de downloadknop ga zie ik hem veranderen in een zandlopercursor. Erg frustrerend! Iemand een idee?
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp
Spot-net.nl Forums : Disclaimer