Er mogen op dit forum GEEN verzoekjes of requests gevraagd worden, dit staat ook in de regels die je accepteert bij het registreren op dit forum, hiervoor krijg je direct een permanente ban.

Ervaringen & Discussie: Ziggo

Hierin kan u praten over al uw Provider of Payserver problemen en daarnaast ook voor ervaringen of discussie.

Moderator: Moderator Team

Forumregels
LEES: Forum Regels!

Topicstarter
Hersendood
Berichten: 10
Lid geworden op: 17 feb 2011, 14:10
Reputation: 0

Ervaringen & Discussie: Ziggo

#1

Bericht door Hersendood »

Het lukt mij niet om Spotnet aan de gang te krijgen met mijn Ziggo instellingen. Vandaar deze thread om te kijken of we hier de juiste instellingen bekend kunnen krijgen.

Allereerst had ik deze instellingen:

Code: Selecteer alles

<Spotnet>
<Server Type="Headers" Server="news2.neva.ru" Username="" Password="" Port="119" SSL="0" Connections="1" />
<Server Type="Downloads" Server="news.ziggo.nl" Username="xxxxxxmijngebruikersnaamxxxxl" Password="xxxxmijnwachtwoordxxxx" Port="119" SSL="0" Connections="3" />
<Server Type="Uploads" Server="news2.neva.ru" Username="" Password="" Port="119" SSL="0" Connections="1" />
</Spotnet>
Op aanraden van 'gerstr' heb ik dit veranderd in dit:

Code: Selecteer alles

<Spotnet>
<Server Type="Headers" Server="news2.neva.ru" Username="" Password="" Port="563" SSL="1" Connections="1" />
<Server Type="Downloads" Server="news.ziggo.nl" Username="xxxxxxmijngebruikersnaamxxxxl" Password="xxxxmijnwachtwoordxxxx" Port="119" SSL="0" Connections="3" />
<Server Type="Uploads" Server="news.ziggo.nl" Username="" Password="" Port="119" SSL="0" Connections="1" />
</Spotnet>
Tevens heb ik dit bestandje verwijderd: news.ziggo.nl.spots.

In bovenstaande gegevens bij Username heb ik mijn Ziggo-username inclusief '@ziggo.nl' ingevoerd.

Maar nog krijg ik de melding: "Kan geen verbinding maken met de server. Er is een time-out opgetreden".

Wie heeft Ziggo wel werkend gekregen en wat is er dan mis met bovenstaande instellingen?
Neem je online privacy serieus en gebruik een VPN verbinding!

Met een VPN verbinding van IPVanish wordt uw gehele internet verbinding versleuteld

U kunt dus veilig browsen, Torrents downloaden, Usenet downloaden en onderling versleutelde verbindingen opzetten.



Mr.Cartmenez
Berichten: 381
Lid geworden op: 15 feb 2011, 15:10
Reputation: 0
Locatie: South Park

Re: Ervaringen & Discussie: Ziggo

#2

Bericht door Mr.Cartmenez »

Ik heb ziggo werkend gekregen, je moet er wel voor zorgen dat je niet aan je datalimiet zit, teveel connecties gebruikt en dat je geen bestanden ouder dan 30 dagen probeert te downloaden.
Gr,

Mr. Cartmenez

"How do I reach these keedz?"
- Eric Cartman as Mr. Cartmenez in episode "Eek, a Penis!"

Topicstarter
Hersendood
Berichten: 10
Lid geworden op: 17 feb 2011, 14:10
Reputation: 0

Re: Ervaringen & Discussie: Ziggo

#3

Bericht door Hersendood »

Ik heb nog niet veel gedownload met Ziggo dus daar kan het niet aan liggen (het meeste haal ik binnen met Eweka).
Maar kun je ook even je code van servers.xml hier tonen zodat eenieder kan zien met welke instellingen jij wel kunt downloaden met Ziggo?

mazda.323
Berichten: 34
Lid geworden op: 14 feb 2011, 20:59
Reputation: 0

Re: Ervaringen & Discussie: Ziggo

#4

Bericht door mazda.323 »

Hersendood schreef:Ik heb nog niet veel gedownload met Ziggo dus daar kan het niet aan liggen (het meeste haal ik binnen met Eweka).
Maar kun je ook even je code van servers.xml hier tonen zodat eenieder kan zien met welke instellingen jij wel kunt downloaden met Ziggo?

Ziggo heeft 5 verschillende domeinen afhankelijk van je domein moet je het adres van de nieuwsserver aanpassen:
Bij Username="xxxxx" Password="xxxxx, Zet je, je Hoofd e-mailadres en wachtwoord van het hoofd e-mailadres zoals hij in het server.xml van spotnet wordt weerggeven. spotnet zet namelijk je wachtwoord om in zn eigen vertaling.

@ziggo.nl: news.ziggo.nl

Code: Selecteer alles

<Spotnet>
  <Server Type="Headers" Server="news.ziggo.nl" Username="xxxxx" Password="xxxxx" Port="119" SSL="0" Connections="1" />
  <Server Type="Downloads" Server="news.ziggo.nl" Username="xxxxx" Password="xxxxx" Port="119" SSL="0" Connections="3" />
  <Server Type="Uploads" Server="news.ziggo.nl" Username="xxxxx" Password="xxxxx" Port="119" SSL="0" Connections="1" />
</Spotnet>
@quicknet.nl & @multiweb.nl : news.quicknet.nl

Code: Selecteer alles

<Spotnet>
  <Server Type="Headers" Server="news.quicknet.nl" Username="xxxxx" Password="xxxxx" Port="119" SSL="0" Connections="1" />
  <Server Type="Downloads" Server="news.quicknet.nl" Username="xxxxx" Password="xxxxx" Port="119" SSL="0" Connections="3" />
  <Server Type="Uploads" Server="news.quicknet.nl" Username="xxxxx" Password="xxxxx" Port="119" SSL="0" Connections="1" />
</Spotnet>
@casema.nl: news.casema.nl

Code: Selecteer alles

<Spotnet>
  <Server Type="Headers" Server="news.casema.nl" Username="xxxxx" Password="xxxxx" Port="119" SSL="0" Connections="1" />
  <Server Type="Downloads" Server="news.casema.nl" Username="xxxxx" Password="xxxxx" Port="119" SSL="0" Connections="3" />
  <Server Type="Uploads" Server="news.casema.nl" Username="xxxxx" Password="xxxxx" Port="119" SSL="0" Connections="1" />
</Spotnet>
@home.nl: news.home.nl

Code: Selecteer alles

<Spotnet>
  <Server Type="Headers" Server="news.home.nl" Username="xxxxx" Password="xxxxx" Port="119" SSL="0" Connections="1" />
  <Server Type="Downloads" Server="news.home.nl" Username="xxxxx" Password="xxxxx" Port="119" SSL="0" Connections="3" />
  <Server Type="Uploads" Server="news.home.nl" Username="xxxxx" Password="xxxxx" Port="119" SSL="0" Connections="1" />
</Spotnet>
Zelf heb ik bij spotnet Mijn internet provider ingegeven (ziggo)
En dan ook bij het programma spotnet bij Bewerken > downloadknop > NBZ-openen ingegeven.
Afbeelding

Hierdoor opent dan het download programma bv grabit en download dan het bestand.
Downloaden gaat dan ook 1000x sneller dan dat je via Spotnet zelf download en spotnet werkt ook goed. :D ;)
Laatst gewijzigd door mazda.323 op 21 feb 2011, 10:04, 1 keer totaal gewijzigd.

gerstr

Re: Ervaringen & Discussie: Ziggo

#5

Bericht door gerstr »

ik heb ook verschillende mensen geholpen die problemen hadden met spotnet op ziggo en die nadat ze hun ziggo virus scan software hadden uitgeschakeld opeens die problemen niet meer hadden - fyi

Topicstarter
Hersendood
Berichten: 10
Lid geworden op: 17 feb 2011, 14:10
Reputation: 0

Re: Ervaringen & Discussie: Ziggo

#6

Bericht door Hersendood »

mazda.323 schreef:
Hersendood schreef:Ik heb nog niet veel gedownload met Ziggo dus daar kan het niet aan liggen (het meeste haal ik binnen met Eweka).
Maar kun je ook even je code van servers.xml hier tonen zodat eenieder kan zien met welke instellingen jij wel kunt downloaden met Ziggo?

Ziggo heeft 5 verschillende domeinen afhankelijk van je domein moet je het adres van de nieuwsserver aanpassen:
Bij Username="xxxxx" Password="xxxxx, Zet je, je Hoofd e-mailadres en wachtwoord van het hoofd e-mailadres zoals hij in het server.xml van spotnet wordt weerggeven. spotnet zet namelijk je wachtwoord om in zn eigen vertaling.

@ziggo.nl: news.ziggo.nl

Code: Selecteer alles

<Spotnet>
  <Server Type="Headers" Server="news.ziggo.nl" Username="xxxxx" Password="xxxxx" Port="119" SSL="0" Connections="1" />
  <Server Type="Downloads" Server="news.ziggo.nl" Username="xxxxx" Password="xxxxx" Port="119" SSL="0" Connections="3" />
  <Server Type="Uploads" Server="news.ziggo.nl" Username="xxxxx" Password="xxxxx" Port="119" SSL="0" Connections="1" />
</Spotnet>
Met bovenstaande instellingen krijg ik nog steeds de melding dat hij geen verbinding kan maken (time-out). De antivirus-software van Ziggo heb ik niet eens geïnstalleerd.

Vul ik mijn gegevens in van Eweka: Geen probleem, alles werkt
Vul ik mijn gegevens in van Ziggo: Geen verbinding, time out.

Mr.Cartmenez
Berichten: 381
Lid geworden op: 15 feb 2011, 15:10
Reputation: 0
Locatie: South Park

Re: Ervaringen & Discussie: Ziggo

#7

Bericht door Mr.Cartmenez »

Heb je je gegevens al eens getest met deze tool: http://www.binaries4all.nl/newsservertester/
Gr,

Mr. Cartmenez

"How do I reach these keedz?"
- Eric Cartman as Mr. Cartmenez in episode "Eek, a Penis!"

Topicstarter
Hersendood
Berichten: 10
Lid geworden op: 17 feb 2011, 14:10
Reputation: 0

Re: Ervaringen & Discussie: Ziggo

#8

Bericht door Hersendood »

Resultaat News Server Tester:
Posting is allowed
Speed is 3,195 bps
newsgroups available
total articles available
Respons within 10168 ms
5 connections
Retention is 40595,3 days

Daar lijkt me dus niets mis mee en dat had ik ook niet anders verwacht want als ik mijn Ziggo-gegevens invoer bij Newsleecher dan kan ik alles downloaden. Echter bij Spotnet werkt het (nog) niet.

Topicstarter
Hersendood
Berichten: 10
Lid geworden op: 17 feb 2011, 14:10
Reputation: 0

Re: Ervaringen & Discussie: Ziggo

#9

Bericht door Hersendood »

Hmmmmmmmmmm,.........net Spotnet opgestart en nu werkt het wel........hmmmmmmmmmmmm.........erg raar. Maar goed.

gerstr

Re: Ervaringen & Discussie: Ziggo

#10

Bericht door gerstr »

goed dat het in ieder geval werkt - we hadden nu ook wel alles gehad

veel plezier met spotnet!
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp
Spot-net.nl Forums : Disclaimer