Er mogen op dit forum GEEN verzoekjes of requests gevraagd worden, dit staat ook in de regels die je accepteert bij het registreren op dit forum, hiervoor krijg je direct een permanente ban.

Problemen met database bijwerken

Gebruikers helpen andere gebruikers. Als je hulp nodig of een probleem hebt , post het dan hier.

Moderator: Moderator Team

Forumregels
LEES: Forum Regels!

Topicstarter
Lonnus
Berichten: 3
Lid geworden op: 27 feb 2017, 08:35
Reputation: 0
Usenet: Sunny Usenet
Internet: ZIggo

Problemen met database bijwerken

#1

Bericht door Lonnus »

Support Request Template

Welk spotX programma gebruik je?: Spotnet 2.0
Wat is de versie van het spotX programma?: 2.0.0.244
Wat is je besturingssysteem?: Windows 10
Wat is de versie van het besturingssysteem?: 64bits
Welke Usenet Provider heb je?: Sunny Usenet
Welke Internet Provider heb je?: Ziggo
Welk Anti-Virus/Firewall programma gebruik je?: Avast
Met welk programma download je?: SABnzbd
Wanneer begon je probleem?: Vorige week had ik mijn Sunny Usenet abo moeten verlengen. Hiermee was ik helaas 2 dagen te laat.
Toen ik weer eenmaal verlengd had en spotnet weer wilde opstarten, kreeg ik verschillende foutmeldingen.
Geef een beschrijving van je probleem: Ik krijg verschillende foutmeldingen mbt de database:
-database bijwerken is mislukt
-zoekresultaten kunnen onvolledig zijn, omdat de database nog niet up to date is.
En ik kreeg een melding over de trage downloadsnelheid ivm database update, tijdens downloaden.
Deze meldingen gaat niet meer weg.
XML bestand.: Geen antwoord gegeven

Generated by Support Toolkit SRT Generator.

Toegevoegd in 8 minuten 40 secondes:
Helaas is niet het hele bericht gekopieerd.
Dus hier nogmaals mijn pogingen om het op te lossen:
- ik heb opnieuw ingelogd op de provider in spotnet;
- ik heb spotnet volledig verwijderd (ook met removal tool) en opnieuw geinstalleerd.
- ik heb geprobeerd in spotnet een nieuwe database te laten creeren.
- het .db bestand kan ik niet vinden. Begreep dat het wel eens kan helpen als je dit verwijderd.
Neem je online privacy serieus en gebruik een VPN verbinding!

Met een VPN verbinding van IPVanish wordt uw gehele internet verbinding versleuteld

U kunt dus veilig browsen, Torrents downloaden, Usenet downloaden en onderling versleutelde verbindingen opzetten.


Gebruikersavatar

EindBaas
Berichten: 123
Lid geworden op: 21 aug 2016, 19:12
Reputation: 0
Usenet: Eweka
Internet: 100Mbit

Re: Problemen met database bijwerken

#2

Bericht door EindBaas »

je kunt de database opnieuw laten creeren via: Bewerken > Instellingen > Geavanceerde instellingen database > Databasebestanden opnieuw creeeren.

Dat zou je probleem moeten oplossen.

Topicstarter
Lonnus
Berichten: 3
Lid geworden op: 27 feb 2017, 08:35
Reputation: 0
Usenet: Sunny Usenet
Internet: ZIggo

Re: Problemen met database bijwerken

#3

Bericht door Lonnus »

Dat heb ik gedaan en lost het probleem niet op.
Ook het verwijderen van de inmiddels gevonden .db bestanden is niet de oplossing.
Gebruikersavatar

mesa57
Moderator Team Lid
Berichten: 1800
Lid geworden op: 13 feb 2011, 19:03
Topics answered: 2
Reputation: 15

Re: Problemen met database bijwerken

#4

Bericht door mesa57 »

Besef wel dat het opnieuw opbouwen van de database heel lang kan duren. Ik zou 'm een nachtje door laten reutelen.

Topicstarter
Lonnus
Berichten: 3
Lid geworden op: 27 feb 2017, 08:35
Reputation: 0
Usenet: Sunny Usenet
Internet: ZIggo

Re: Problemen met database bijwerken

#5

Bericht door Lonnus »

Ja, dat heb ik gedaan. Daarna heb ik in de instellingen van de provider de poort nog veranderd. Dat lijkt nu verandering te brengen.
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp
Spot-net.nl Forums : Disclaimer