Er mogen op dit forum GEEN verzoekjes of requests gevraagd worden, dit staat ook in de regels die je accepteert bij het registreren op dit forum, hiervoor krijg je direct een permanente ban.

DTS CD afspelen zonder pauzes

Bespreek hier alles wat met beeld en geluid te maken heeft.

Moderator: Moderator Team


Topicstarter
Meffie
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 aug 2015, 22:23
Reputation: 0
Internet: ziggo

DTS CD afspelen zonder pauzes

#1

Bericht door Meffie »

Hallo,

Vind vaak hele mooie DTS cd's en brand die met nero, maar bij het afspelen hoor ik een hinderlijke pause tussen de tracks, wat kan ik er aan doen.
Bij het instellen van Nero zet ik het aantal pauzeseconden al op nul (geen pauze dus)
Bedankt Meffie
Neem je online privacy serieus en gebruik een VPN verbinding!

Met een VPN verbinding van IPVanish wordt uw gehele internet verbinding versleuteld

U kunt dus veilig browsen, Torrents downloaden, Usenet downloaden en onderling versleutelde verbindingen opzetten.


Gebruikersavatar

Blauwbek
Moderator Team Leider
Berichten: 2761
Lid geworden op: 04 mar 2011, 17:29
Reputation: 0
Usenet: UNS
Internet: UPC
Locatie: Blauwbek-PC
Contacteer:

Re: DTS CD afspelen zonder pauzes

#2

Bericht door Blauwbek »

Probeer imgburn ns?
Regels/Rules | pySabRename

Er zijn weer spotnet updates, klik hier!

API's kijken doe je maar in de dierentuin!

appfan
Berichten: 15
Lid geworden op: 31 jul 2011, 21:30
Reputation: 0
Usenet: Eweka
Internet: Ziggo

Re: DTS CD afspelen zonder pauzes

#3

Bericht door appfan »

Meestal komt dit door je afspeelapparatuur.
Elke DTS file heeft een header waar je apparatuur eerst naar kijkt.
Als je er zelf naar kijkt , zie je een WAV file en dat is het natuurlijk ook, maar in de header staat de info die een DTS decoder nodig heeft, om te weten dat het geen WAV file is, maar DTS. Daarom wordt een DTS CD ook als ruis weergegeven als je hem op een stereo-installatie afspeelt. Stereo apparatuur "ziet" alleen de WAV.
Blijkbaar kijkt jouw apparatuur bij elk nieuw track opnieuw naar de header van een track en dat kost tijd. Die tijd is precies de hinderlijke pauze die je ondervind. De pauze op "nul" zetten tussen de tracks is meestal voldoende om van het probleem af te komen.
Het is echter geen algemeen probleem ! De ene installatie heeft er geen last van, de andere wel.....
Daarom is een algemene oplossing ook moeilijk aan te geven.
Wat je eens zou kunnen proberen om uit te sluiten of het je installatie is of je brandprogramma :
- brand de DTS CD zoals je dat altijd doet
- Rip de gebrande DTS CD met Exact Audio Copy naar 1 lange wav met een cuesheet
- bekijk de cuesheet met kladblok en zoek of er tussen de songs pauzes zitten.... dan staan er dus twee indexes bij een song : INDEX 00 en INDEX 01
- Als dat het geval is, is het het brandprogramma . In dat geval zou je kunnen proberen alle INDEX 01 te verwijderen en daarna de lange WAV opnieuw branden op CD met de Cue sheet. (In Nero : burn image)
- Als dat niet het geval is, is het de snelheid van je ingebouwde DTS Decoder in je installatie.... en daarvoor raad ik ook aan bovenstaande te proberen.

Als je 1 lange wav met een cuesheet brand waarin geen INDEX 01 voorkomt, kijkt je afspeelapparatuur maar 1 keer naar de header aan het begin van de lange WAV. Daarna onthoudt ie bij elke trackwijziging dat het DTS is en niet stereo WAV.
Echter ..... ook dit is geen 100% geldende regel voor alle afspeelapparatuur, maar ik zou het zeker eens proberen !
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp
Spot-net.nl Forums : Disclaimer