Er mogen op dit forum GEEN verzoekjes of requests gevraagd worden, dit staat ook in de regels die je accepteert bij het registreren op dit forum, hiervoor krijg je direct een permanente ban.

rar bestand beginnend met "_." wordt niet herkend.

Vragen over Windows, Linux, Apple enz enz, kan je hier stellen.

Moderator: Moderator Team


Topicstarter
Larry
Berichten: 3
Lid geworden op: 02 jun 2015, 12:34
Reputation: 0

rar bestand beginnend met "_." wordt niet herkend.

#1

Bericht door Larry »

Ik hoop dat iemand mij kan helpen met volgend probleem.
Het is ondertussen de 2e maal dat ik een aantal bestanden download die beginnen met "_.Naamxxx.rar"
Als ik dit bestand gewoon probeer te verwijderen in windows 8 krijg ik de melding "This is no longer located in 'path x' verify its location and try again"
Als ik het bestand probeer te extracten met winrar krijg ik volgende melding "No archives found"

Ik download met sabnzb op mijn synology NAS.

Als ik via het bestandssysteem van mijn NAs, ik denk dat dit OSX is, naar de bestanden ga kan ik ze wel verwijderen.
Maar ik zou ze graag geextract krijgen.

Heeft nog iemand dit probleem gehad, kan er mij iemand verder bij helpen?

** UPDATE **
De underscore "_" in het begin van het bestand lijkt niet echt een underscore te zijn want als ik dit in het filesysteem van mijn nas bekijk staat er een vraagteken in een zwarte diamand vorm.



Greetz
Larry
Neem je online privacy serieus en gebruik een VPN verbinding!

Met een VPN verbinding van IPVanish wordt uw gehele internet verbinding versleuteld

U kunt dus veilig browsen, Torrents downloaden, Usenet downloaden en onderling versleutelde verbindingen opzetten.


Gebruikersavatar

Blauwbek
Moderator Team Leider
Berichten: 2761
Lid geworden op: 04 mar 2011, 17:29
Reputation: 0
Usenet: UNS
Internet: UPC
Locatie: Blauwbek-PC
Contacteer:

Re: rar bestand beginnend met "_." wordt niet herkend.

#2

Bericht door Blauwbek »

Besturingssysteem van je nas is waarschijnlijk een Linux variant, OSX is dat ook, maar is niet hetzelfde.
De files lijken wel voor OSX bedoeld te zijn. Google zegt dat unlocker helpt met het verwijderen van deze files.
Regels/Rules | pySabRename

Er zijn weer spotnet updates, klik hier!

API's kijken doe je maar in de dierentuin!

Topicstarter
Larry
Berichten: 3
Lid geworden op: 02 jun 2015, 12:34
Reputation: 0

Re: rar bestand beginnend met "_." wordt niet herkend.

#3

Bericht door Larry »

Blauwbek, thx voor de tip maar unlocker heeft helaas niet geholpen.

Ypsos
Moderator Team Lid
Berichten: 1383
Lid geworden op: 28 feb 2011, 08:06
Topics answered: 9
Reputation: 13

Re: rar bestand beginnend met "_." wordt niet herkend.

#4

Bericht door Ypsos »

Larry,

Ik begrijp uit je verhaal dat het een paar keer is gebeurd met downloaden, het kan zijn dat de uploader deze bestanden op MAC OS X heeft ingepakt incl. "AppleDouble" bestanden en ._resourcefork bestanden.

Oorzaak van de dubbele bestanden is dat MAC OS X de bestanden "geforkt" wegschrijft, enerzijds het document zelf, anderzijds de begeleidende informatie bij dat bestand, normaal gesproken zijn deze bestanden niet zichtbaar op MAC OS X, op een Windows systeem zijn deze bestanden wel zichtbaar.

Info verwijderen:
https://social.technet.microsoft.com/Fo ... forum=ITCG

Synology - Taakplanner:
Je kunt een script toevoegen aan de Taakplanner van je Synology:
http://thethirteenthirtyseven.com/2013/ ... skstation/

Dit script ruimt automatisch de "verborgen" MAC OS X bestanden op, uitleg: Bash commando’s
Afbeelding

Bepaal de frequentie voor het opruimen
Afbeelding

Topicstarter
Larry
Berichten: 3
Lid geworden op: 02 jun 2015, 12:34
Reputation: 0

Re: rar bestand beginnend met "_." wordt niet herkend.

#5

Bericht door Larry »

Dank je voor de hulp, maar het zijn geen hidden osx bestanden.
hidden osx bestanden beginnen inderdaad, zoals je zegt met ._ maar mijn onderwerp is correct en de bestanden beginnen wel degelijk met _. en de underscore is volgens mij een speciaal character dat enkel op de underscore lijkt (als je begrijpt wat ik bedoel), in windows zie ik een underscore (lijkt er alleszins op) maar op mijn nas filesystem is het een zwarte diamand met een vraagteken erin. en ik dacht dat dat het teken is voor een ongekend character.

ik zie ook enkel maar de bestanden die beginnen met _. van rar tot rarxx, ik zie geen andere bestanden.
In bijlage 2 screenshots, de eerste is de windows view, de 2e is de view van het bestandssysteem van synology nas.



grtz
Larry
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Ypsos
Moderator Team Lid
Berichten: 1383
Lid geworden op: 28 feb 2011, 08:06
Topics answered: 9
Reputation: 13

Re: rar bestand beginnend met "_." wordt niet herkend.

#6

Bericht door Ypsos »

Ok, ziet eruit als gespiegelde bestandsnamen.

Download: QoQReverse 2014
Als je deze kleine tool installeert, krijg je er in je rechtsklikmenu een optie bij, "QoQ reverse bestand". Als je daarop klikt wordt het geselecteerde bestand weer leesbaar.

Probeer daarna eens de bestanden uit te pakken.

Kijk ook eens hierna: pySabRename(Blauwbek), meestal is het ingepakte media bestand dan ook met een gespiegelde bestandsnaam (vb. eivom.avi).
Gebruikersavatar

mesa57
Moderator Team Lid
Berichten: 1800
Lid geworden op: 13 feb 2011, 19:03
Topics answered: 2
Reputation: 15

Re: rar bestand beginnend met "_." wordt niet herkend.

#7

Bericht door mesa57 »

Ziet er naar uit dat er UTF-8 characters in de bestandsnaam gebruikt zijn.
"©.U.T.SbuS.LN.STD.462X.yarulB.P0801.4102.ycuL "
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp
Spot-net.nl Forums : Disclaimer