Er mogen op dit forum GEEN verzoekjes of requests gevraagd worden, dit staat ook in de regels die je accepteert bij het registreren op dit forum, hiervoor krijg je direct een permanente ban.

SABnzbd en Couchpotato hernoemen

Alles over indexeringsprogramma's, downloadprogramma's en newsreaders

Moderator: Moderator Team


Topicstarter
Gregory
Berichten: 7
Lid geworden op: 30 mar 2013, 16:49
Reputation: 0
Usenet: Pure Usenet
Internet: Ziggo (60MB)

SABnzbd en Couchpotato hernoemen

#1

Bericht door Gregory »

Support Request Template

Welk spotX programma gebruik je?: Spotnet
Wat is de versie van het spotX programma?: 1.8.1
Wat is je besturingssysteem?: Windows 8
Wat is de versie van het besturingssysteem?: 64bits
Welke Usenet Provider heb je?: Pure usenet
Welke Internet Provider heb je?: Ziggo 60
Welk Anti-Virus/Firewall programma gebruik je?: AVG
Met welk programma download je?: Geen antwoord gegeven
Wanneer begon je probleem?: Geen antwoord gegeven
Geef een beschrijving van je probleem: Geen antwoord gegeven
XML bestand.: Geen antwoord gegeven

Generated by Support Toolkit SRT Generator.


Sorry als dit in de verkeerde sectie is maar ik ben sinds mijn laatste thread iets verder gekomen met het hele "renaming" gedoe.




Hallo allemaal!

Ik heb een Synology DS412+ waar ik SABnzbd en Couchpotato Server op heb runnen. Ik download de NZB's wel met spotnet. Ik ben ook van plan Spotweb op de Synology te zetten.

Op mijn desktop download ik met Spotnet de NZB en upload hem naar SABnzbd. Mijn shared folder heet Media Server. Dat is dus /volume1/Media Server/

Dan heb ik daar een mapje "films" op staan. /volume1/Media Server/Films dus. Ik weet niet echt goed hoe Couchpotato werkt en ik wil het alleen gebruiken voor het hernoemen van de films. In het mapje films ik al mijn films in mapjes staan. Een voorbeeld is: /volume1/Media Server/Films/28 Days Later/28 Days Later.mkv
In de woonkamer heb ik een Mac Mini staan die als HTPC draait met XBMC 12.1 erop. Die is gekoppelt aan de DS142+.

Ik wil dus dat als ik een film download met SABnzbd hij automatisch komt te staan in het mapje "films" met daarin een mapje met de naam van de film, met daarin de film met als bestandsnaam alleen de filmnaam. Daarnaast wil ik geen .nfo, leesdit.txt etc. Uitsluitend de film zelf en als het bij de film hoort een .srt met de filmnaam.


Ik wil dus dat Couchpotato alles weggooit behalve de film zelf (en misschien de .srt) en de mapnaam veranderd naar de filmnaam (ook de film zelf) en het in het mapje Films zet.

Voorbeelden:

Zoals het nu is (FOUT): /volume1/Media Server/F28 days later DVDrip 2008 by xxx/28 days later DVDrip bla bla bla.mkv +nfo +nzb +readme.txt

Zoals ik het automatisch wil hebben (GOED): /volume1/Media Server/Films/28 Days Later/28 Days Later.mkv +.srt

Wat voor instellingen moet ik PRECIES hebben in Couchpotato en in SABnzdb om het zo te krijgen? Ik heb veel dingen geprobeerd in SABznbd bij "sorting" en "catogories" maar het loopt nooit goed, ik krijg dan meestal meerdere mapjes zoals /volume1/Media Server/Films/28 days later/28 days later (2008)/28 Days later.mkv

Wat zijn de exacte instellingen voor Couchpotato en SABnzbd om dit te laten werken? En ja, ik heb de API code ingestelt van SABnzbd bij Couchpotato.

Met vriendelijke groet,

Gregory
Neem je online privacy serieus en gebruik een VPN verbinding!

Met een VPN verbinding van IPVanish wordt uw gehele internet verbinding versleuteld

U kunt dus veilig browsen, Torrents downloaden, Usenet downloaden en onderling versleutelde verbindingen opzetten.


Gebruikersavatar

Artifex
Berichten: 668
Lid geworden op: 30 mar 2011, 03:09
Reputation: 0
Usenet: sunnyusenet
Internet: ziggo
Leeftijd: 48

Re: SABnzbd en Couchpotato hernoemen

#2

Bericht door Artifex »

Je kan idd couchpotato gebruiken om te renamen, voorwaarde is wel dat dan de file zelf de filmtitel bevat, anders kan couchpotato niet weten wat het juist is uiteraard.
Voor XBMC maakt het niet uit dat er wat extra bestandjes in de filmmap staan, XBMC zoekt gewoon naar de filmnaam om te scrapen.
Ik zou gewoon couchpotato alleen gebruiken als je automatisch wilt downloaden, want met die encrypted nzbs tegenwoordig heeft het toch geen zin om hem als renamer te gebruiken.
Wel is het zo dat spotweb de encrypted links automatisch renamed naar de spottitel.Maar de bestandsnaam van de film moet je altijd nog ffe manueel renamen.Ik gebruik daarvoor DS File voor op de smartphone, daar wijzig ik ffe de naam.Je kan ook in XBMC instellen dat hij moet scrapen op de mapnaam, dan hoef je zelfs de bestandsnaam niet meer te wijzigen.

Topicstarter
Gregory
Berichten: 7
Lid geworden op: 30 mar 2013, 16:49
Reputation: 0
Usenet: Pure Usenet
Internet: Ziggo (60MB)

Re: SABnzbd en Couchpotato hernoemen

#3

Bericht door Gregory »

Ja, die encrypted NZB zijn een pain in the ass als het neerkomt op renamen. Goed om te weten dat Spotweb dat doet, ik ga proberen die op de NAS te krijgen.

Maar ik wil niet films automatisch downloaden, ik wil ze gewoon zoeken met Spotnet (later spotweb) en ze openen met SABnzbd. Als ze gedownload zijn wil ik ze in het "films" mapje hebben, metdaarin een mapje waar de filmnaam in staat, en daarin de film zelf die ook gewoon als naar de titel van de film heeft. Welke instellingen moet ik dan toepassen op SABnzbd en Couchpotato?
Gebruikersavatar

Artifex
Berichten: 668
Lid geworden op: 30 mar 2011, 03:09
Reputation: 0
Usenet: sunnyusenet
Internet: ziggo
Leeftijd: 48

Re: SABnzbd en Couchpotato hernoemen

#4

Bericht door Artifex »

Couchpotato moet je helemaal niet gebruiken, heeft geen nut, tenzij de filmnaam in de file komt en die kans is nihil.
Sab heb ik zo ingesteld;

Afbeelding
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp
Spot-net.nl Forums : Disclaimer