Er mogen op dit forum GEEN verzoekjes of requests gevraagd worden, dit staat ook in de regels die je accepteert bij het registreren op dit forum, hiervoor krijg je direct een permanente ban.

Leek met par2-bestanden

Incomplete bestanden repareren

Moderator: Moderator Team


Topicstarter
berny1978
Berichten: 6
Lid geworden op: 06 nov 2011, 14:47
Reputation: 0
Usenet: zeelandnet
Internet: zeelandnet

Leek met par2-bestanden

#1

Bericht door berny1978 »

Support Request Template

Welk spotX programma gebruik je?: Spotnet
Wat is de versie van het spotX programma?: de nieuwste
Wat is je besturingssysteem?: Windows XP
Wat is de versie van het besturingssysteem?: 32bits
Welke Usenet Provider heb je?: zeelandnet
Welke Internet Provider heb je?: zeelandnet
Welk Anti-Virus/Firewall programma gebruik je?: avg
Met welk programma download je?: Spotnet
Wanneer begon je probleem?: bij het binnenhalen van bepaalde films
Geef een beschrijving van je probleem: Bij het binnenhalen van bepaalde films komen er par2-bestanden mee met rar-bestanden.
Nu heb ik opgezocht dat je met quickpar de par2-bestanden kunt gebruiken om de rar-bestanden te herstellen.
Ik heb dit een paar keer geprobeerd, maar als ik dan de rar-bestanden wil uitpakken, dan geeft hij nog steeds foutmeldingen en pakt de rar-bestanden niet uit.
Wat kan ik nu doen om die film alsnog uit te pakken en te bekijken?
XML bestand.: Geen antwoord gegeven

Generated by Support Toolkit SRT Generator.
Dit probleem is niet specifiek een Spotnet probleem, ik verplaats het even naar het juiste subforum
- MariaK
Neem je online privacy serieus en gebruik een VPN verbinding!

Met een VPN verbinding van IPVanish wordt uw gehele internet verbinding versleuteld

U kunt dus veilig browsen, Torrents downloaden, Usenet downloaden en onderling versleutelde verbindingen opzetten.



hjvbft
Berichten: 2079
Lid geworden op: 13 feb 2011, 21:02
Reputation: 0

Re: Leek met par2-bestanden

#2

Bericht door hjvbft »

Controleer met Quickpar of de bestanden compleet zijn.
Als de bestanden niet compleet zijn de par2 blokken downloaden in dezelfde map als de andere bestanden..
Na het downloaden van de par2 blokken in Quickpar monitor aanvinken en daarna op repareren klikken.
Als er nog te weinig blokken zijn de meest beschadigde bestanden nog een keer downloaden.
Als er dan nog niet voldoende blokken zijn de meest beschadigde bestanden via een andere server downloaden.
In Quickpar toevoegen kiezen en de map met de opnieuw gedownloaden bestanden selecteren.

Handleiding: Wat zijn incomplete bestanden?

Topicstarter
berny1978
Berichten: 6
Lid geworden op: 06 nov 2011, 14:47
Reputation: 0
Usenet: zeelandnet
Internet: zeelandnet

Re: Leek met par2-bestanden

#3

Bericht door berny1978 »

Telkens als ik één bepaalde film wil downloaden dan krijg ik of enkel .rar-bestanden die tijdens het uitpakken beschadigd blijken te zijn en dus niet uit te pakken zijn.
En bij diezelfde film van een ander persoon zit er wel een .par2-bestand bij, maar volgens quickpar missen er geen blokken en is alles in orde/hersteld, komen er 2 extra .par2-bestanden bij, maar kan ik de .rar-bestanden nog steeds niet uitpakken, omdat er nog steeds errors worden geconstateerd.

Ik probeer zowel met winrar als met 7-zip om de .rar-bestanden uit te pakken.

Wie kent dit probleem of wie heeft er voor mij de oplossing?
Gebruikersavatar

Carnifex
Berichten: 926
Lid geworden op: 19 feb 2011, 12:01
Reputation: 0
Usenet: Supernews
Internet: Ziggo Z3
Locatie: The Big Bang

Re: Leek met par2-bestanden

#4

Bericht door Carnifex »

Ik snap niet precies wat je bedoelt met:
komen er 2 extra .par2-bestanden bij, maar kan ik de .rar-bestanden nog steeds niet uitpakken, omdat er nog steeds errors worden geconstateerd.
Je zegt eerst dat volgens quickpar alles in orde is en vervolgens komen er par bestanden bij omdat er errors bij zitten?

Misschien is die ene film wel gewoon niet meer binnen te halen via zeelandnet. Hoe oud is die spot?
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Topicstarter
berny1978
Berichten: 6
Lid geworden op: 06 nov 2011, 14:47
Reputation: 0
Usenet: zeelandnet
Internet: zeelandnet

Re: Leek met par2-bestanden

#5

Bericht door berny1978 »

Carnifex schreef:Ik snap niet precies wat je bedoelt met:
komen er 2 extra .par2-bestanden bij, maar kan ik de .rar-bestanden nog steeds niet uitpakken, omdat er nog steeds errors worden geconstateerd.
Je zegt eerst dat volgens quickpar alles in orde is en vervolgens komen er par bestanden bij omdat er errors bij zitten?

Misschien is die ene film wel gewoon niet meer binnen te halen via zeelandnet. Hoe oud is die spot?
Het probleem is dus dat ik het ook niet snap: quickpar geeft idd aan dat alles in orde is.
Als ik dan vervolgens kijk in mijn directory waar zowel de .par2, als de .rar bestanden staan, dan staan er plots 2 (extra) .par2 bestanden bij.
Wil ik vervolgens met winrar of met 7-zip de .rar bestanden uitpakken, dan geven die aan dat ze dit niet kunnen, omdat er errors in zouden zitten.

Ik heb geprobeerd om allemaal verschillende gebruikers te downloaden, om te kijken of het probleem niet bij 1 gebruiker zat, maar of ik krijg enkel .rar bestanden waar errors in worden aangegeven of ik krijg zowel .par2 als .rar berstanden, maar dan krijg ik bovenstaand probleem en dus niets opgelost :?
Gebruikersavatar

Carnifex
Berichten: 926
Lid geworden op: 19 feb 2011, 12:01
Reputation: 0
Usenet: Supernews
Internet: Ziggo Z3
Locatie: The Big Bang

Re: Leek met par2-bestanden

#6

Bericht door Carnifex »

Dat er .par2 bestanden worden gedownload is niet zo heel gek, want dat doet spotnet op het moment dat er beschadigde .rar bestanden tussen zitten.

Het kan zijn dat die spots die je probeert te downloaden te oud zijn voor je provider om deze binnen te halen. Dan klopt het dat er bestanden beschadigd zijn. Dus zou je me kunnen vertellen hoe oud die spots zijn (zonder namen te noemen) ?

Ik zou haast zeggen probeer eens een payserver te gebruiken om te downloaden en kijk of het probleem zich nog steeds voordoet.
Als je hiervoor kiest kun je bijvoorbeeld bij http://www.eweka.nl toegang hiervoor kopen. Voor de verschillende abonnementen zie http://eweka.nl/nl/betaalwijzen/
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Topicstarter
berny1978
Berichten: 6
Lid geworden op: 06 nov 2011, 14:47
Reputation: 0
Usenet: zeelandnet
Internet: zeelandnet

Re: Leek met par2-bestanden

#7

Bericht door berny1978 »

de spots zijn tussen de 96 en 700 dagen oud, voor de film die ik in divx wil downloaden.
Als het zo is dat dit te oud is, dan zal ik deze film helaas moeten gaan kopen in de winkel. Zolang ik de rest van mijn films wel via zeelandnet kan verkrijgen vind ik het nog niet de moeite om via een betaalde server te gaan.
Ik zou ook altijd nog kunnen kijken naar dvd5 of andere vormen, maar divx kan ik makkelijker bekijken en is kleiner.

Maar ik vind het dan vreemd dat er bij het nakijken van de .par2 nieuwe .pa2 bestanden bijkomen, dat deze zegt dat alles in orde is en dat er dan nog steeds errors voorkomen bij het uitpakken van de .rar's.

Bedankt voor je reacties en als je nog een idee hebt, dan is dat altijd welkom!
Gebruikersavatar

Carnifex
Berichten: 926
Lid geworden op: 19 feb 2011, 12:01
Reputation: 0
Usenet: Supernews
Internet: Ziggo Z3
Locatie: The Big Bang

Re: Leek met par2-bestanden

#8

Bericht door Carnifex »

Ja dat komt dus omdat quickpar/spotnet probeert de .rar bestanden te fixen door .par2 bestanden op te halen, maar als die natuurlijk ook beschadigd zijn schiet het niet op :).

Ik weet niet wat de retentie van zeelandnet is maar het lijkt me sterk dat deze hoger is als een aantal weken. Dus dan is tussen de 100 en 700 dagen echt veel te oud voor het arme zeelandnet servertje.

De films kopen is altijd een optie, alleen een payserver kost maximaal 10 euro per maand en daar koop je dan weer geen (nieuwe) films voor :).
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp
Spot-net.nl Forums : Disclaimer