Er mogen op dit forum GEEN verzoekjes of requests gevraagd worden, dit staat ook in de regels die je accepteert bij het registreren op dit forum, hiervoor krijg je direct een permanente ban.

Langzaam uitpakken externe schijf

Bespreek hier de diversen in & uitpak programma's.

Moderator: Moderator Team


Topicstarter
wuta
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 okt 2013, 19:42
Reputation: 0
Usenet: eweka
Internet: ziggo

Langzaam uitpakken externe schijf

#1

Bericht door wuta »

Support Request Template

Welk spotX programma gebruik je?: Spotnet
Wat is de versie van het spotX programma?: laatste
Wat is je besturingssysteem?: Windows Vista
Wat is de versie van het besturingssysteem?: 32bits
Welke Usenet Provider heb je?: eweka
Welke Internet Provider heb je?: ziggo
Welk Anti-Virus/Firewall programma gebruik je?: windows essentials
Met welk programma download je?: spotnet
Wanneer begon je probleem?: probleem zichtbaar na aansluiten externe harde schijf
Geef een beschrijving van je probleem: ik heb een mediaspeler (boxee box) aangeschaft met wifi.
Hierop aangesloten een externe harde schijf middels usb op de boxee box. Deze harde schijf wordt gewoon herkend in mijn netwerk en ik kan dus gewoon in spotnet aangeven dat deze exteren harde schijf mijn downloadmap is.Tot zover gaat het goed, de snelheid van het downlaoden gaat uitstekend en de doelmap wordt gevonden. Alleen het uitpakken van b.v. een film duurt nu opeens heeeeeeel lang en soms blijft die veriefiren of verplaatsen en soms zegt die mislukt? (soms zegt die compleet maar dan staan er alleen par bestanden op de externe harde schijf)????
XML bestand.: Geen antwoord gegeven

Generated by Support Toolkit SRT Generator.
Onderwerp naar de juiste rubriek verplaatst 8-)
- Gup
Neem je online privacy serieus en gebruik een VPN verbinding!

Met een VPN verbinding van IPVanish wordt uw gehele internet verbinding versleuteld

U kunt dus veilig browsen, Torrents downloaden, Usenet downloaden en onderling versleutelde verbindingen opzetten.


Gebruikersavatar

Blauwbek
Moderator Team Leider
Berichten: 2761
Lid geworden op: 04 mar 2011, 17:29
Reputation: 0
Usenet: UNS
Internet: UPC
Locatie: Blauwbek-PC
Contacteer:

Re: Langzaam uitpakken externe schijf

#2

Bericht door Blauwbek »

Voor uitpakken en verifieren is veel communicatie tussen de schijf en het werkgeheugen nodig. Doordat de schijf via het netwerk is verbonden gaat dit heel erg langzaam.
Uitpak/verifieersnelheid is dus een optelsom:
schijf -> werkgeheugen
werkgeheugen -> berekening -> werkgeheugen
werkgeheugen -> schijf

Zoals je kan zien moet de computer twee keer gebruik maken van een relatief langzame verbinding. Het gevolg hiervan is dat het uitpakken tot wel 25x langzamer kan zijn (zeg 20MB/s vs 500MB/s). Realistischer is 5x langzamer (20MB/s vs 100MB/s).

Bedenk hierbij dat een schijf niet tegelijk kan lezen en schrijven!
Bedenk daarnaast ook nog dat schrijven langzamer is dan lezen!

tldr: Als een schijf half zo snel is kan het uitpakken en verifieren tot 4x zo lang duren.
Regels/Rules | pySabRename

Er zijn weer spotnet updates, klik hier!

API's kijken doe je maar in de dierentuin!
Gebruikersavatar

Artifex
Berichten: 668
Lid geworden op: 30 mar 2011, 03:09
Reputation: 0
Usenet: sunnyusenet
Internet: ziggo
Leeftijd: 48

Re: Langzaam uitpakken externe schijf

#3

Bericht door Artifex »

Normaal doe je, je externe schijf aansluiten aan je pc.
Streamen naar je mediaplayer :?

Topicstarter
wuta
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 okt 2013, 19:42
Reputation: 0
Usenet: eweka
Internet: ziggo

Re: Langzaam uitpakken externe schijf

#4

Bericht door wuta »

Bedankt voor de duidelijke antwoorden.

Ik had het idee wanneer ik de mediaspeler als een nas gebruik het wel zou lukken. :(
Veel mensen hebben namelijk een nas thuis (die werkt als opslag) en daarop aangesloten een mediaspeler.
Wat is dan het verschil? dit gaat toch ook over het netwerk?
En sommige mediaspelers hebben een ingebouwde harde schijf, hebben die dan het zelfde probleem met langzaam uitpakken??

De reden dat ik een externe schijf aangesloten heb op de medaspeler ipv streamen is dat het kijken naar een film (en vooral in hoge kwaliteit) net iets vloeiender verloopt en je kunt eenvoudiger terugspoelen en verder spoelen.
Gebruikersavatar

Blauwbek
Moderator Team Leider
Berichten: 2761
Lid geworden op: 04 mar 2011, 17:29
Reputation: 0
Usenet: UNS
Internet: UPC
Locatie: Blauwbek-PC
Contacteer:

Re: Langzaam uitpakken externe schijf

#5

Bericht door Blauwbek »

Een externe schijf is vaak langzamer dan een NAS.
Uitpakken op een NAS is vaak ook langzaam, echter kan de nas redelijk direct bij de harde schijven omdat het niet via USB hoeft te gaan (technische details...).

Het grote verschil is:
Bij een nas is het internet of de processor de zwakste schakel, bij een externe schijf is dit usb.
USB is over het algemeen langzamer dan een netwerkverbinding (er zijn natuurlijk uitzonderingen en scenario's waar dit niet waar is).

Dit is waarschijnlijk een beetje vaag, dus als je nog dingen wil weten: aarzel niet!
Regels/Rules | pySabRename

Er zijn weer spotnet updates, klik hier!

API's kijken doe je maar in de dierentuin!
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp
Spot-net.nl Forums : Disclaimer