Er mogen op dit forum GEEN verzoekjes of requests gevraagd worden, dit staat ook in de regels die je accepteert bij het registreren op dit forum, hiervoor krijg je direct een permanente ban.

uit pakken

Bespreek hier de diversen in & uitpak programma's.

Moderator: Moderator Team


Topicstarter
wavanooijik
Berichten: 8
Lid geworden op: 23 dec 2011, 16:46
Reputation: 0
Internet: ziggo

uit pakken

#1

Bericht door wavanooijik »

hoe pak je die win rar uit en dan op divx ik snap er niks van denk je divx te hebben zit alles ingepakt wie kan mij het simpel uitleggen alvast bedankt
Neem je online privacy serieus en gebruik een VPN verbinding!

Met een VPN verbinding van IPVanish wordt uw gehele internet verbinding versleuteld

U kunt dus veilig browsen, Torrents downloaden, Usenet downloaden en onderling versleutelde verbindingen opzetten.


Gebruikersavatar

ardy43
Berichten: 1705
Lid geworden op: 05 mar 2011, 10:15
Reputation: 0
Usenet: sunnyusenet
Internet: kpn
Leeftijd: 58

Re: uit pakken

#2

Bericht door ardy43 »

Hoi wavanooijik,

Dat je download niet is uitgepakt,heeft waarschijnlijk te maken met dat auteursrechtelijk beschermd materiaal is verwijderd op verzoek van de belanghebbenden.
zie Download mislukt? Lees dit eerst!

Over je vraag;

Controleer met Quickpar of de bestanden compleet zijn,zie Leek met par2-bestanden

Om deze bestanden uit te kunnen pakken heb je het programmaatje Winrar nodig,
Als dit programmaatje geinstalleerd is
Klik je met rechter muisklik op het stapeltje boekjes ( Rar bestandje )
en kies je hier uitpakken ( met je winrar programmaatje dus, deze zie je ook als een stapeltje boekjes in het lijstje bij rechter muisklik )
Het programmaatje doet de rest voor je

Hier nog een handige site http://www.duken.nl/menu/na-het-downloaden/
Over winrar en zie ook de Quikparhandleiding :D

gewoonikke
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 feb 2013, 14:25
Reputation: 0
Usenet: sunny
Internet: ziggo

Re: uit pakken

#3

Bericht door gewoonikke »

Hay Allemaal, Zit hier dus met heel veel vraagtekens. Ben nu al een paar dagen leuke films aan het binnenhalen. Toppie Spotnet met die ruime keuze heerlijk voor elk wat wils. Maar ook ondervindt heel veel problemen met WINRAR bestanden. Ik heb winrar en Quickpar op mijn laptop staan. Maar vindt het wel heel jammer dat ik dan eindelijk na een download van 9 uur alles binnen heb maar er niks mee kan beginnen omdat het in winrar bestanden staat.
Heb nu steeds maar weer jullie adviezen opgevolgd en stap voor stap alles geprobeerd. Maar niks dus. Maar begrijp ik nu dat Normaal alles al uitgepakt wordt tijdens het binnenhalen zeg maar. Moet ik dan soms iets in mijn instellingen veranderen. Want heb gisteren alweer 6 films verwijderd omdat ze allemaal in winrar bestanden staan en ik daar niks mee kan doen. Wel zonde van het downloaden dan.
Gebruikersavatar

JohnDeLui
Berichten: 241
Lid geworden op: 11 okt 2011, 18:10
Reputation: 0
Usenet: Newsleecher R-T-G
Internet: Ziggo & Telfort

Re: uit pakken

#4

Bericht door JohnDeLui »

Je bent wel heel snel met alles weggooien gewoonikke... en dan pas vragen stellen. En echt concrete problemen lees ik niet in de vraagstelling. Met opmerkingen als het werkt niet of ik kan er niks mee, daar kunnen wij weer niks mee.

Wat doe je precies, welke programma's gebruik je... wanneer en met welk doel? Krijg je bijvoorbeeld foutmeldingen en zo ja welke?

Je hebt WINrar geinstalleerd begrijp ik uit je relaas en die is automatisch geassocieerd met rar bestanden. Quickpar wordt bij installatie geassocieerd met par en par2 bestanden. So far so good.

Waarschijnlijk weet je dit allemaal al maar voor de zekerheid toch nog deze uitleg: Rar bestanden zijn archiefbestanden, daarmee worden heel grote bestanden opgedeeld in kleinere stukken zodat deze makkelijker te verwerken zijn voor zowel uploader als downloader. Op de digitale snelweg vindt soms een aanrijdinkje plaats, of er is opspattend grind, en dan kan schade ontstaan aan één of meer rar bestanden. Par en Par2 bestanden zijn de herstelbestanden die door uploaders meegestuurd worden met de rar bestanden en deze kunnen via Quickpar (of nog beter: Multipar) ingezet worden om de boel te controleren en zonodig te repareren.

Simpel voorbeeld hoe het bij mij werkt: Via een newsreader als Newsleecher komt er een film binnen die opgeknipt is in pakweg 86 stukjes (de rar bestanden) plus enkele par2 herstelbestanden die als extraatje meekomen.

Wanneer het downloaden compleet is laat ik Quickpar of Multipar controleren of alle bestanden intact cq compleet zijn. Mocht dat niet het geval zijn dan wordt een beschadigd bestand meestal meteen gerepareerd mits er voldoende herstelbestanden zijn. Daarna mag WINrar de film voor me uitpakken. Rechtermuisklik op het eerste Rar bestand en dan kiezen wat je wilt dat er gebeurt... of WINrar starten, bladeren naar de eerste Rar van de film en kiezen voor uitpakken, eventueel een locatie aanwijzen.

Indien de reparatie niet was uitgevoerd had ik van WINrar mogelijk de volgende melding gekregen:
! G:\Dvd\subdir\filmnaam.part73.rar: CRC voor ingepakte gegevens in \filmnaam.iso niet correct. Het volume is beschadigd
Indien dat het geval is moeten er dus herstelbestanden aan te pas komen.

Er zijn inderdaad Newsreaders die zo in te stellen zijn dat datgene wat je hebt gedownload automatisch wordt gecontroleerd en uitgepakt. Of het 'Normaal' is laat ik in het midden.

Heb je hier al eens rondgekeken: http://www.binaries4all.nl/beginners/download.php ?

Succes!
Why isn't there mouse-flavoured cat food?
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp
Spot-net.nl Forums : Disclaimer