Er mogen op dit forum GEEN verzoekjes of requests gevraagd worden, dit staat ook in de regels die je accepteert bij het registreren op dit forum, hiervoor krijg je direct een permanente ban.

Het oja dat is een leuk nummer topic.

Plaats hier alles wat niet in de andere fora kan

Moderator: Moderator Team


Nicow
Berichten: 62
Lid geworden op: 02 nov 2011, 18:30
Reputation: 0
Usenet: Eweka
Internet: KPN

Re: Het oja dat is een leuk nummer topic.

#21

Bericht door Nicow »

Yes!
Veel mensen kennen deze man volgens mij vooral van New Shoes, maar persoonlijk vind ik o.a Candy veel beter.
Neem je online privacy serieus en gebruik een VPN verbinding!

Met een VPN verbinding van IPVanish wordt uw gehele internet verbinding versleuteld

U kunt dus veilig browsen, Torrents downloaden, Usenet downloaden en onderling versleutelde verbindingen opzetten.


Gebruikersavatar

JohnDeLui
Berichten: 241
Lid geworden op: 11 okt 2011, 18:10
Reputation: 0
Usenet: Newsleecher R-T-G
Internet: Ziggo & Telfort

Re: Het oja dat is een leuk nummer topic.

#22

Bericht door JohnDeLui »

Nicow schreef:Yes!
Veel mensen kennen deze man volgens mij vooral van New Shoes, maar persoonlijk vind ik o.a Candy veel beter.
In Candy, Tricks Of The Trade van hetzelfde album en bijvoorbeeld Autumn (Leaves) van These Streets komt Paolo Nutini's stem veel beter tot zijn recht dan in New Shoes... Dat is m.i. te 'poppy' geproduceerd.

Over stem gesproken...



En die komt zowaar terug in een hiphop werkje...

Why isn't there mouse-flavoured cat food?

Nicow
Berichten: 62
Lid geworden op: 02 nov 2011, 18:30
Reputation: 0
Usenet: Eweka
Internet: KPN

Re: Het oja dat is een leuk nummer topic.

#23

Bericht door Nicow »

Klopt idd.. Vind de andere liedjes die je noemt ook goed. Beter dan (daar is 'ie weer) New Shoes etc. Vind 't sowieso mooi als er wat sentiment in zit, daar leent zijn stem zich ook prima voor.

Gebruikersavatar

JohnDeLui
Berichten: 241
Lid geworden op: 11 okt 2011, 18:10
Reputation: 0
Usenet: Newsleecher R-T-G
Internet: Ziggo & Telfort

Re: Het oja dat is een leuk nummer topic.

#24

Bericht door JohnDeLui »

Kodaline... niet verkeerd. Weinig gemaakt tot nu toe, toch? Mooie bijdrage weer Nicow.
Beetje Indie, vleugje Coldplay en een klein snifje U2.. of zoek / analyseer ik nu iets teveel?

Heel leuk muzecuulmomentje op 3:01 wanneer eindelijk quasi per ongeluk de gitaar wordt geraakt... daarna gaan ze even lekker los.
Een mooi nummer met een iets te lang intro... ;0) Het uithuilen op het einde doet een b e e t j e afbreuk, imho.

Heb zelf even niks nieuws helaas...
Why isn't there mouse-flavoured cat food?

Nicow
Berichten: 62
Lid geworden op: 02 nov 2011, 18:30
Reputation: 0
Usenet: Eweka
Internet: KPN

Re: Het oja dat is een leuk nummer topic.

#25

Bericht door Nicow »

JohnDeLui schreef:Kodaline... niet verkeerd. Weinig gemaakt tot nu toe, toch? Mooie bijdrage weer Nicow.
Beetje Indie, vleugje Coldplay en een klein snifje U2.. of zoek / analyseer ik nu iets teveel?

Heel leuk muzecuulmomentje op 3:01 wanneer eindelijk quasi per ongeluk de gitaar wordt geraakt... daarna gaan ze even lekker los.
Een mooi nummer met een iets te lang intro... ;0) Het uithuilen op het einde doet een b e e t j e afbreuk, imho.

Heb zelf even niks nieuws helaas...
Ze worden vergeleken met 'Coldplay van 10 jaar geleden', dus je zit aardig in de goede richting, me dunkt.
Dit is volgens mij hun enige hit, van hun debuutalbum. Heb ze gezien op Eurosonic/Noorderslag, in Groningen, en 't is idd wel heel erg zoetsappig/melancholisch. Ze zoeken de tranen op bij 't publiek, als 't ware. In de review van 3voor12 werden ze aardig afgebrand. Dat lijkt me een beetje voortijdig, met slechts 1 album waarvan de main track het prima doet. Maar een loopbaan a la U2 of Coldplay zie ik ook niet meteen gebeuren. Desondanks een leuk liedje om zo nu en dan te horen.

Dan maar even iets heel anders. De Dylanesque Jake Bugg (die ook op Eurosonic/Noorderslag stond). Als 1 van de 2 acts (Kodaline of Bugg) een kans heeft op een mooie loopbaan, zou ik mijn geld op hem zetten. Lekkere folk.


Nicow
Berichten: 62
Lid geworden op: 02 nov 2011, 18:30
Reputation: 0
Usenet: Eweka
Internet: KPN

Re: Het oja dat is een leuk nummer topic.

#26

Bericht door Nicow »




Nicow
Berichten: 62
Lid geworden op: 02 nov 2011, 18:30
Reputation: 0
Usenet: Eweka
Internet: KPN

Re: Het oja dat is een leuk nummer topic.

#27

Bericht door Nicow »



Moeilijk te geloven dat het origineel uit de jaren 80 stamt... De studenten hier staan nu los te gaan op techno die allemaal daarop lijkt.
Gebruikersavatar

JohnDeLui
Berichten: 241
Lid geworden op: 11 okt 2011, 18:10
Reputation: 0
Usenet: Newsleecher R-T-G
Internet: Ziggo & Telfort

Re: Het oja dat is een leuk nummer topic.

#28

Bericht door JohnDeLui »

Beetje soft maar wel met een lekker gitaartje erbij... Niet de gecensureerde official Sony video maar de minder gepolijste PinkPop versie.

Why isn't there mouse-flavoured cat food?

Nicow
Berichten: 62
Lid geworden op: 02 nov 2011, 18:30
Reputation: 0
Usenet: Eweka
Internet: KPN

Re: Het oja dat is een leuk nummer topic.

#29

Bericht door Nicow »


jend1
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 jul 2013, 22:39
Reputation: 0

Re: Het oja dat is een leuk nummer topic.

#30

Bericht door jend1 »

JohnDeLui schreef:Beetje soft maar wel met een lekker gitaartje erbij... Niet de gecensureerde official Sony video maar de minder gepolijste PinkPop versie.

De naam van dit nummer zocht ik al een poosje! Ureake momentje voor mij! Bedankt daarvoor :thanku: (Respect)
Carpe diem! Kan geen dag zonder me by dre en note hoor!
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp
Spot-net.nl Forums : Disclaimer