Er mogen op dit forum GEEN verzoekjes of requests gevraagd worden, dit staat ook in de regels die je accepteert bij het registreren op dit forum, hiervoor krijg je direct een permanente ban.

Gepauzeerde downloads starten automatisch bij opstart Spotnet?

Stel hier je vragen of discussiëer over Spotnet.

Moderators: Supporters, Moderator Team

Forumregels
LEES: Forum Regels!

Topicstarter
DKatana
Berichten: 4
Lid geworden op: 22 mei 2018, 22:45
Reputation: 0

Gepauzeerde downloads starten automatisch bij opstart Spotnet?

#1

Bericht door DKatana »

Support Request Template

Welk spotX programma gebruik je?: Spotnet Classic
Wat is de versie van het spotX programma?: 1.9.0.5
Wat is je besturingssysteem?: Windows 7
Wat is de versie van het besturingssysteem?: 64bits
Welke Usenet Provider heb je?: -
Welke Internet Provider heb je?: -
Welk Anti-Virus/Firewall programma gebruik je?: -
Met welk programma download je?: Spotnet
Wanneer begon je probleem?: Sinds de overschakeling van 1.9.0.3 naar 1.9.0.5
Geef een beschrijving van je probleem: Telkens ik Spotnet start, starten nu ALLE downloads. Voorheen bleven de gepauzeerde downloads gepauzeerd, en werden enkel nieuwe downloads gestart.
Het vervelende hiervan is dat er zo'n 800+ downloads in de lijst staan die ik nog binnen moet halen, en daarmee krijg ik steeds de melding "fout tijdens het starten van SABnzbd". De enige reden hiervoor is dat de downloads niet tijdig geladen/gestart kunnen worden, waardoor er een timeout ontstaat.
Na een keer of 10 opnieuw proberen, starten ze wel allemaal.
De reden dat ik de downloads pauzeer is vanwege schijfruimte - ik download naar een networkshare die gekoppeld is aan een directory op mijn schijf, maar op die networkshare is er meestal maar enkele 100+GB vrij.
Wat heb je gedaan om het probleem te verhelpen?: Ik denk niet dat dit verholpen kan worden door de gebruiker. Telkens ik alle downloads pauzeer, starten ze gewoonweg doodleuk weer opnieuw bij herstart van het programma.
Schone installatie: Nee
XML bestand.: Geen antwoord gegeven

Generated by Support Toolkit SRT Generator.

Kan er iemand mij zeggen hoe ik voorkom dat mijn gepauzeerde downloads steeds starten bij het opstarten van Spotnet?

Alvast bedankt!

Daiko
Neem je online privacy serieus en gebruik een VPN verbinding!

Met een VPN verbinding van IPVanish wordt uw gehele internet verbinding versleuteld

U kunt dus veilig browsen, Torrents downloaden, Usenet downloaden en onderling versleutelde verbindingen opzetten.



Ypsos
Moderator Team Lid
Berichten: 1383
Lid geworden op: 28 feb 2011, 08:06
Topics answered: 9
Reputation: 13

Re: Gepauzeerde downloads starten automatisch bij opstart Spotnet?

#2

Bericht door Ypsos »

DKatana, Vreemd start_paused staat bij v1.9.0.3 standaard ook uit maar goed...

start_paused = 1 toevoegen aan sabnzbd.ini

ga naar
C:\ProgramData\Spotnet\sabnzbd.ini

open deze in kladblok en voeg start_paused = 1 toe aan sabnzbd.ini (voor [categories] )

Voorbeeld:
__version__ = 19
__encoding__ = utf-8
[misc]
username = ""
<KNIP>
enable_recursive = 0
multipar = 1
start_paused = 1
[categories]



Als ik zo je hele verhaal lees: networkshare 800+ downloads enz.
Kun je beter SABnzbd apart installeren, en deze koppelen aan Spotnet (Bewerken => Downloadknop => Externe SABnzbd).
(voortgang van downloads, pauzeren etc. doe je nog steeds vanuit Spotnet)

Hoe en wat zie Spotnet / Help / Help >Bewerken > Downloadknop:
Externe Sabnzbd (2 tellen werk dmv. API key)

De Tijdelijke Download map verwijs je naar een locatie op je computer(lokaal verwerken van downloads).
De Map voor verwerkte downloads naar je networkshare.

Topicstarter
DKatana
Berichten: 4
Lid geworden op: 22 mei 2018, 22:45
Reputation: 0

Re: Gepauzeerde downloads starten automatisch bij opstart Spotnet?

#3

Bericht door DKatana »

Ypsos schreef: 22 mei 2018, 23:55 start_paused = 1 toevoegen aan sabnzbd.ini

ga naar
C:\ProgramData\Spotnet\sabnzbd.ini

open deze in kladblok en voeg start_paused = 1 toe aan sabnzbd.ini (voor [categories] )
Bedankt voor je snelle reactie en de suggestie! Ik heb de regel toegevoegd, Spotnet herstart, alle downloads gepauzeerd, en Spotnet weer opgestart. Maar helaas starten alle downloads weer gewoon zoals voorheen.

Ik heb mijn schijf eens nagelopen, en heb 2 sabnzbd.ini bestanden gevonden, maar deze zijn identiek (ik neem aan dat de ene een cache versie is van de andere oid).
Ypsos schreef: 22 mei 2018, 23:55 Als ik zo je hele verhaal lees: networkshare 800+ downloads enz.
Kun je beter SABnzbd apart installeren, en deze koppelen aan Spotnet (Bewerken => Downloadknop => Externe SABnzbd).
(voortgang van downloads, pauzeren etc. doe je nog steeds vanuit Spotnet)
Bedankt voor de suggestie, maar ik ben net uitgeweken naar de networkshare omdat ik op mijn downloadPC absoluut geen plaats meer heb (enkele GB van de beschikbare 5TB). De networkshare heeft tenminste nog iets ademruimte (ja, 'k moet dringend opruimen :D ).

Daiko

Ypsos
Moderator Team Lid
Berichten: 1383
Lid geworden op: 28 feb 2011, 08:06
Topics answered: 9
Reputation: 13

Re: Gepauzeerde downloads starten automatisch bij opstart Spotnet?

#4

Bericht door Ypsos »

DKatana schreef: 24 mei 2018, 21:11 Bedankt voor je snelle reactie en de suggestie! Ik heb de regel toegevoegd, Spotnet herstart, alle downloads gepauzeerd, en Spotnet weer opgestart. Maar helaas starten alle downloads weer gewoon zoals voorheen.
Tja denk dat je gelijk hebt aanpassen sabnzbd.ini werkt idd niet met SABnzbd v2.3.2, (Spotnet 1.9.0.3 komt met Sabnzbd v1.2.0).
DKatana schreef:Bedankt voor de suggestie, maar ik ben net uitgeweken naar de networkshare omdat ik op mijn downloadPC absoluut geen plaats meer heb (enkele GB van de beschikbare 5TB). De networkshare heeft tenminste nog iets ademruimte (ja, 'k moet dringend opruimen :D ).
Oké zo bedoel je, dat is zeer eenvoudig aan te passen in de SABnzbd configuratie instellingen (zie: Gebruikersmappen). Eigenlijk ideaal voor gebruikers die speciale download wensen hebben, een ander voordeel gemaakte instellingen blijven behouden ook na herstarten van Spotnet.

Handleiding: Spotnet en dowloaden met Externe SABnzbd

Heb hier even een test gedraaid met meerdere downloads, Spotnet afgesloten, Externe SABnzbd afgesloten, alles weer opgestart...
Downloaden was gepauzeerd :goed:
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp
Spot-net.nl Forums : Disclaimer