Er mogen op dit forum GEEN verzoekjes of requests gevraagd worden, dit staat ook in de regels die je accepteert bij het registreren op dit forum, hiervoor krijg je direct een permanente ban.

Blacklisten werkt?

Stel hier je vragen of discussiëer over Spotnet.

Moderators: Supporters, Moderator Team

Forumregels
LEES: Forum Regels!

Topicstarter
ptje63
Berichten: 9
Lid geworden op: 22 mar 2017, 15:29
Reputation: 0

Blacklisten werkt?

#1

Bericht door ptje63 »

Ik denk bij een vorige update is de werking van het definitief blacklisten sterk verbeterd. Nu een jaar niet meer actief en een nieuw spotnet abonnement genomen en ik merk dat wederom vervelende gasten het net verzieken met gescheld, racistische opmerkingen enz. Wat is makkelijker dan lekker anoniem dit te doen - opmerkingen geheel wegklikken vind ik geen optie. Maar het lijkt dat iemand blacklisten niet werkt - komt tijdje later gewoon weer onder andere naam retour. Ik meende dat het aan een ip-adres gekoppeld was nu?
Neem je online privacy serieus en gebruik een VPN verbinding!

Met een VPN verbinding van IPVanish wordt uw gehele internet verbinding versleuteld

U kunt dus veilig browsen, Torrents downloaden, Usenet downloaden en onderling versleutelde verbindingen opzetten.


Gebruikersavatar

mesa57
Moderator Team Lid
Berichten: 1800
Lid geworden op: 13 feb 2011, 19:03
Topics answered: 2
Reputation: 15

Re: Blacklisten werkt?

#2

Bericht door mesa57 »

Nee, blacklist is gekoppeld aan het spotter-id.
Het ip-adres van iemand is niet beschikbaar op usenet.
Trollen gebruiken het oude Spotlite om telkens van spotter-id te wisselen omdat dat met Spotlite makkelijk gaat.

Topicstarter
ptje63
Berichten: 9
Lid geworden op: 22 mar 2017, 15:29
Reputation: 0

Re: Blacklisten werkt?

#3

Bericht door ptje63 »

Daar is geen definitieve oplossing voor - met andere woorden....
Gebruikersavatar

mesa57
Moderator Team Lid
Berichten: 1800
Lid geworden op: 13 feb 2011, 19:03
Topics answered: 2
Reputation: 15

Re: Blacklisten werkt?

#4

Bericht door mesa57 »

Voor spotnet 1.9.0.x hebben we overwogen om comments van Spotlite gebruikers (optioneel) te blokkeren.
Maar daar is geen consensus over tot stand gekomen.

Topicstarter
ptje63
Berichten: 9
Lid geworden op: 22 mar 2017, 15:29
Reputation: 0

Re: Blacklisten werkt?

#5

Bericht door ptje63 »

Heel jammer, maar goed er zullen ook blijkbaar bezwaren opgeworpen zijn - voor nu blijft spotnet een vrijhaven voor mafkezen met rascistische, ed. taal. Die kan je zelf niet tegenhouden, maar een definitieve blacklist zou het wel perfect maken, dan hoef ik het niet meer te lezen.
Gebruikersavatar

mesa57
Moderator Team Lid
Berichten: 1800
Lid geworden op: 13 feb 2011, 19:03
Topics answered: 2
Reputation: 15

Re: Blacklisten werkt?

#6

Bericht door mesa57 »

Je hebt in ieder geval de discussie weer opnieuw gestart ....

Topicstarter
ptje63
Berichten: 9
Lid geworden op: 22 mar 2017, 15:29
Reputation: 0

Re: Blacklisten werkt?

#7

Bericht door ptje63 »

Mooi! Ik wens een Spotnet / Spotlite waar ik iemand die ongewenste taal uitslaat DEFINITIEF kan uitsluiten van de pagina's die ik aanklik/bezoek, zonder dat deze persoon toevlucht kan zoeken tot eindeloos nieuwe id's aan te nemen, wat ook een eindeloze en dus zinloze blokkadereeks veroorzaakt... Moderators: ik heb de ballen verstand van programmeren, maar hoop dat er anderen zijn die dit graag mét mij verwezenlijkt zien worden. ;-)
Gebruikersavatar

EindBaas
Berichten: 123
Lid geworden op: 21 aug 2016, 19:12
Reputation: 0
Usenet: Eweka
Internet: 100Mbit

Re: Blacklisten werkt?

#8

Bericht door EindBaas »

Spotlite beinvloed naar mijn idee de kwaliteit van de spots in spotnet erg negatief.
Er is bijvoorbeeld bijna niemand die spot met spotlite, Daarnaast komt een groot deel van de spam meestal vanaf spotlite gebruikers.

ik zou stemmen voor een soort client filter waarbij je in spotnet nog wel kan kiezen om spotlite reacties te laten zien als je dat wilt.
Maar dat deze standaard verborgen worden.
Gebruikersavatar

mesa57
Moderator Team Lid
Berichten: 1800
Lid geworden op: 13 feb 2011, 19:03
Topics answered: 2
Reputation: 15

Re: Blacklisten werkt?

#9

Bericht door mesa57 »

Tja, dat zal door de trollen wel weer 'censuur' worden genoemd.

SynologyDude
Berichten: 125
Lid geworden op: 03 nov 2016, 16:07
Reputation: -1
Usenet: Eweka
Internet: ziggo
Locatie: Usenet
Contacteer:

Re: Blacklisten werkt?

#10

Bericht door SynologyDude »

Het gaat net zo makkelijk als met spotnet. Gewoon 1 file weggooien en spotnet opnieuw starten. Het is het internet wen er maar aan(hoe vervelend het ook is) Het is geen censuur net.
Usenet leeg zuigen! Gewoon omdat het kan! Synology Handleidingen en download SpotWeb en Auto-Sub voor Synology
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp
Spot-net.nl Forums : Disclaimer