Er mogen op dit forum GEEN verzoekjes of requests gevraagd worden, dit staat ook in de regels die je accepteert bij het registreren op dit forum, hiervoor krijg je direct een permanente ban.

Blacklisten werkt?

Stel hier je vragen of discussiëer over Spotnet.

Moderators: Supporters, Moderator Team

Forumregels
LEES: Forum Regels!

Ypsos
Moderator Team Lid
Berichten: 1383
Lid geworden op: 28 feb 2011, 08:06
Topics answered: 9
Reputation: 13

Re: Blacklisten werkt?

#11

Bericht door Ypsos »

Censuur-net zou het worden als de eindgebruiker daar geen controle over heeft, kun je dit via instellingen aan of uit zetten dan is er een vrije keuze (net zoiets als Reacties automatisch ophalen aan/uit of de Externe black/whitelist... aan/uit).

- Spotlite comments blokkeren :goed: maar wel optioneel .
Neem je online privacy serieus en gebruik een VPN verbinding!

Met een VPN verbinding van IPVanish wordt uw gehele internet verbinding versleuteld

U kunt dus veilig browsen, Torrents downloaden, Usenet downloaden en onderling versleutelde verbindingen opzetten.



Topicstarter
ptje63
Berichten: 9
Lid geworden op: 22 mar 2017, 15:29
Reputation: 0

Re: Blacklisten werkt?

#12

Bericht door ptje63 »

Ik weet niet of iedereen weet over welke opmerkingen ik het heb, maar ik copieer ze hier dan maar:

Posted by VaderAbraham(ato7fw ) @ 2 hours, 50 minutes
Alle zwarten V E R G A S S E N, dan van flat gooien en daarna voor de zekerheid nog twee keer verbranden.
Geen uitzonderingen, kinderen, vrouwen, mannen, opa's en oma's, uitroeien die zwarten.

White Power!
-------------------------

Voor de duidelijkheid, dit zijn NIET MIJN WOORDEN, maar van "VaderAbraham (ato7fw). Maar dit laatste verandert per dag.

Ik ben voor vrijheid van meningsuiting, maar dat hoeft niet te betekenen dat het een platform hoeft te worden waarin wordt opgeroepen wordt om onze zwarte medemens te vermoorden. Meningsverschillen, no problem - maar hier worden grenzen overschreden en ik doe aan degenen die hier iets aan kunnen doen een oproep om dit te voorkomen en/óf deze persoon permanent te bannen.
Gebruikersavatar

mesa57
Moderator Team Lid
Berichten: 1800
Lid geworden op: 13 feb 2011, 19:03
Topics answered: 2
Reputation: 15

Re: Blacklisten werkt?

#13

Bericht door mesa57 »

Usenet / spotnet is geen forum maar een berichten verzamelaar van alles wat in bepaalde groepen onder bepaalde condities geplaatst wordt.
Op een forum kun je modereren maar op spotnet nauwelijks. Iedere spotter/reactie plaatser krijgt wel een ID. Helaas is dat ID met sterk verouderde software (Spotlite, 2011) makkelijk aan te passen. Spotlite wordt niet meer geupdate, de ontwikkelaar is onbekend.
Gebruikersavatar

Wheaten
Supporter
Berichten: 838
Lid geworden op: 11 sep 2012, 18:43
Reputation: 0
Usenet: Sunny
Internet: Ziggo
Locatie: Brabant
Leeftijd: 109

Re: Blacklisten werkt?

#14

Bericht door Wheaten »

Wat je kan doen is dit doorgeven aan zijn USP. Zij zullen het account uitschakelen. Echter veranderen zij sneller van ID, dan jij kan mailen en de juiste gegevens opzoeken.
Usenet is een vrij medium, waar helaas ook dit soort trash opkan. (Meestal een zielig puisterig persoontje dat door zijn knuffelkonijn werd mishandeld)

SynologyDude
Berichten: 125
Lid geworden op: 03 nov 2016, 16:07
Reputation: -1
Usenet: Eweka
Internet: ziggo
Locatie: Usenet
Contacteer:

Re: Blacklisten werkt?

#15

Bericht door SynologyDude »

Wheaten schreef: 28 mar 2017, 20:38 Wat je kan doen is dit doorgeven aan zijn USP. Zij zullen het account uitschakelen. Echter veranderen zij sneller van ID, dan jij kan mailen en de juiste gegevens opzoeken.
Usenet is een vrij medium, waar helaas ook dit soort trash opkan. (Meestal een zielig puisterig persoontje dat door zijn knuffelkonijn werd mishandeld)
Een beetje usenet provider heeft geen xtrace en ik hoop ook van niet om de spotters te beschermen. En ja dit kan echt niet zwarte enzo. Zal wel een klein kind zijn waar het mis is gegaan met de opvoeding.
Usenet leeg zuigen! Gewoon omdat het kan! Synology Handleidingen en download SpotWeb en Auto-Sub voor Synology
Gebruikersavatar

Wheaten
Supporter
Berichten: 838
Lid geworden op: 11 sep 2012, 18:43
Reputation: 0
Usenet: Sunny
Internet: Ziggo
Locatie: Brabant
Leeftijd: 109

Re: Blacklisten werkt?

#16

Bericht door Wheaten »

de USP weet welk bericht door wie geplaatst is. daar heeft de USP geen xtrace voor nodig.
Het bericht bevat ID en USP gegevens. Deze gegevens zijn voldoende.

Je kan het bericht vrij makkelijk vinden via: link
Als je dan op het bericht gaat staan, dan kan je via de dropdown een report doen.
Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar

mesa57
Moderator Team Lid
Berichten: 1800
Lid geworden op: 13 feb 2011, 19:03
Topics answered: 2
Reputation: 15

Re: Blacklisten werkt?

#17

Bericht door mesa57 »

"de USP weet welk bericht door wie geplaatst is. daar heeft de USP geen xtrace voor nodig."
Dat hangt er vanaf hoe oud het bericht is. De USP bewaart zijn upload logs niet eeuwig en er zijn er zelfs die het helemaal niet bijhouden.
En als de message-id van het bericht niet in de log kunnen terugvinden, weten ze niet wie dat bericht geplaatst heeft zonder x-trace.
Overigens lijkt het me handig om voor de USP de message-id van het 'abusing' bericht aan een dergelijke melding to te voegen.
Gebruikersavatar

Wheaten
Supporter
Berichten: 838
Lid geworden op: 11 sep 2012, 18:43
Reputation: 0
Usenet: Sunny
Internet: Ziggo
Locatie: Brabant
Leeftijd: 109

Re: Blacklisten werkt?

#18

Bericht door Wheaten »

Ik heb aangenomen dat men zich aan recente berichten stoort. Men zal geen maanden oude spots gaan openen, aangezien deze meestal niet meer te downloaden zijn :-)
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp
Spot-net.nl Forums : Disclaimer