Er mogen op dit forum GEEN verzoekjes of requests gevraagd worden, dit staat ook in de regels die je accepteert bij het registreren op dit forum, hiervoor krijg je direct een permanente ban.

onterechte spammeldingen

Stel hier je vragen of discussiëer over Spotnet.

Moderators: Supporters, Moderator Team

Forumregels
LEES: Forum Regels!

Topicstarter
toja
Berichten: 143
Lid geworden op: 12 mar 2011, 18:50
Reputation: 0
Usenet: usenet
Internet: xs4all

onterechte spammeldingen

#1

Bericht door toja »

Is er nou echt niks te doen aan al die idioten die de spammelding gebruiken voor vanalles en nog wat? zal wel niet, maar ik erger me een ongeluk aan die lui... schelden, pesterijen, noem maar op. een beetje fatsoen en dankbaarheid is ver te zoeken helaas :roll:
Neem je online privacy serieus en gebruik een VPN verbinding!

Met een VPN verbinding van IPVanish wordt uw gehele internet verbinding versleuteld

U kunt dus veilig browsen, Torrents downloaden, Usenet downloaden en onderling versleutelde verbindingen opzetten.


Gebruikersavatar

mesa57
Moderator Team Lid
Berichten: 1800
Lid geworden op: 13 feb 2011, 19:03
Topics answered: 2
Reputation: 15

Re: onterechte spammeldingen

#2

Bericht door mesa57 »

Een troost : het zijn maar enkelingen.
Tot voor kort kon je trouwens spammeldingen niet inzien. Wat niet ziet wat niet deert ?
Je kunt nog steeds afzetten dat je de inhoud niet wilt zien ...
Enfin, voor spotnet 1.8.5.9 staat er een item op de backlog om spammeldingen van blacklisted spotters niet meer te tonen.

Topicstarter
toja
Berichten: 143
Lid geworden op: 12 mar 2011, 18:50
Reputation: 0
Usenet: usenet
Internet: xs4all

Re: onterechte spammeldingen

#3

Bericht door toja »

enkelingen? sorry, het worden er met de dag meer. goede posts worden als spam gekwalificeerd, zomaar. soms zelfs om een bedankje neer te zetten. hoe dom kun je zijn? en wat is de lol daarvan? posters wegjagen? het inzien van die meldingen is helaas wel belangrijk, er komen ook steeds meer fake posters die nog niet op de externe blacklist staan. ik begin steeds meer te snappen waarom nederlanders zo'n slechte naam hebben in het warez-wereldje ... merk je dat het me mateloos irriteert? ;o)

ricodol74
Berichten: 4
Lid geworden op: 21 apr 2016, 06:24
Reputation: 0
Usenet: Snel.nl
Internet: Ziggo
Leeftijd: 50

Re: onterechte spammeldingen

#4

Bericht door ricodol74 »

Met Toja hier wel eens, kan hier niet iets aan gedaan worden dat je spots niet zomaar als psam kunt markeren, maar dat je daarvoor juist via een andere weg dit moet melden.
nu komen er steeds meer valse spammeldingen binnen. zo is er 1 persoon genaamd "Devil" die continu steeds goede spots aanmerkt met de tekst als zijnde "spammer en rommel"
erg frustrerend er gaan dan toch mensen ook weer een repliek hier op geven ook met een spam melding, waardoor sommige wellicht al meteen die spots niet te zien krijgen vanwege dat ze hebben aangegeven een spot niet meer zichtbaar te hebben na een aantal spammeldingen, zelf heb ik dit nu dan maar op nooit gezet, aangezien ik anders spots mis hierdoor.

neemt niet weg dat het kunnen melden van spam-spots als spam wel een goed iets is, maar ik zou dan liever zien dat men toch wat meer moeite moeten doen om echte spam te melden , door bijvb een spam-spot enkel te kunnen melden door dat ze meteen dan naar hun mailprogramma gaan en via die weg de spam dan kunnen melden, ik denk dat daardoor de spam meldingen zeker een stuk minder wordt, daar de valse spammelder zich dan meteen sneller kenbaar zal maken ... en dat wil men uiteraard ook niet.
Gebruikersavatar

mesa57
Moderator Team Lid
Berichten: 1800
Lid geworden op: 13 feb 2011, 19:03
Topics answered: 2
Reputation: 15

Re: onterechte spammeldingen

#5

Bericht door mesa57 »

Het spotnet protocol is decentraal en zonder moderatie.
Het centrale karakter is juist waar FTD aan ten onder is gegaan.
Het enige middel is de blacklist waarbij enkele vrijwilligers de moeite nemen om die zo goed mogelijk bij te houden.

musixman
Berichten: 4
Lid geworden op: 10 okt 2014, 15:21
Reputation: 0
Usenet: ziggo
Internet: ziggo

Re: onterechte spammeldingen

#6

Bericht door musixman »

Het zou praktisch zijn als je iemand als poster "blacklist" hij ook geen spammeldingen kan plaatsen bij je volgende post (en).
Gebruikersavatar

mesa57
Moderator Team Lid
Berichten: 1800
Lid geworden op: 13 feb 2011, 19:03
Topics answered: 2
Reputation: 15

Re: onterechte spammeldingen

#7

Bericht door mesa57 »

Omdat spammeldingen voornamelijk misbruikt worden hebben we besloten deze in een volgende release van Spotnet Classic gewoon volledig te verwijderen.

SynologyDude
Berichten: 125
Lid geworden op: 03 nov 2016, 16:07
Reputation: -1
Usenet: Eweka
Internet: ziggo
Locatie: Usenet
Contacteer:

Re: onterechte spammeldingen

#8

Bericht door SynologyDude »

Gewoon een white list gebruiken en spam meldingen negeren.
Usenet leeg zuigen! Gewoon omdat het kan! Synology Handleidingen en download SpotWeb en Auto-Sub voor Synology

Topicstarter
toja
Berichten: 143
Lid geworden op: 12 mar 2011, 18:50
Reputation: 0
Usenet: usenet
Internet: xs4all

Re: onterechte spammeldingen

#9

Bericht door toja »

Het is een beetje dubbel - onterechte spammeldingen worden nu in bijna elke post gedaan helaas, het wordt met de dag erger. wat een mentaliteit trouwens .. ze gunnen elkaar het licht in de ogen nog niet. Maar ja, dan wordt het wel een gok om te weten of iemand echt een virus post. :evil:
Gebruikersavatar

jagp
Berichten: 126
Lid geworden op: 13 nov 2015, 13:24
Reputation: 1

Re: onterechte spammeldingen

#10

Bericht door jagp »

toja schreef: 27 jul 2017, 16:46 Maar ja, dan wordt het wel een gok om te weten of iemand echt een virus post. :evil:
Daar heb je de spammeldingen niet voor nodig. Gebruik gewoon een goede black-/whitelist en lees de reacties, dan weet je voldoende.
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp
Spot-net.nl Forums : Disclaimer