Er mogen op dit forum GEEN verzoekjes of requests gevraagd worden, dit staat ook in de regels die je accepteert bij het registreren op dit forum, hiervoor krijg je direct een permanente ban.

waarom toch?

Stel hier je vragen of discussiëer over Spotnet.

Moderators: Supporters, Moderator Team

Forumregels
LEES: Forum Regels!

Topicstarter
toja
Berichten: 143
Lid geworden op: 12 mar 2011, 18:50
Reputation: 0
Usenet: usenet
Internet: xs4all

waarom toch?

#1

Bericht door toja »

ik zie onder de spammeldingen regelmatig vrij domme vragen van posters staan, helaas. lezen is kennelijk te moeilijk. bv. vragen over de kleurtjes in de spotlijst. sorry, maar dat irriteert me mateloos. ik weet wel dat jullie er niks aan kunnen doen, maar het is ook nogal frustrerend voor de poster volgens mij omdat er dan een melding bij zijn post komt te staan... :roll:
Neem je online privacy serieus en gebruik een VPN verbinding!

Met een VPN verbinding van IPVanish wordt uw gehele internet verbinding versleuteld

U kunt dus veilig browsen, Torrents downloaden, Usenet downloaden en onderling versleutelde verbindingen opzetten.



Gompy
Berichten: 292
Lid geworden op: 13 feb 2011, 20:29
Reputation: 0
Leeftijd: 108

Re: waarom toch?

#2

Bericht door Gompy »

toja schreef:ik zie onder de spammeldingen regelmatig vrij domme vragen van posters staan, helaas. lezen is kennelijk te moeilijk. bv. vragen over de kleurtjes in de spotlijst. sorry, maar dat irriteert me mateloos. ik weet wel dat jullie er niks aan kunnen doen, maar het is ook nogal frustrerend voor de poster volgens mij omdat er dan een melding bij zijn post komt te staan... :roll:
Je zult het moeten slikken Toja, je ergeren heeft totaal geen zin, het is al zo sinds er geen controle meer mogelijk is zoals bij het vroegere FTD.

En er zijn zoveel ergernissen..
Mensen die de Nederlandse taal verkrachten en nergens hoofdletters of leestekens plaatsen daar waar het moet omdat men er te lui voor is, dat is ook zo'n ergernis, maar je er aan storen heeft ook geen zin, dan zou je helemaal niet meer het internet op kunnen of in forums/fora gaan lezen, want daar is het schering en inslag, toch? :roll:

Topicstarter
toja
Berichten: 143
Lid geworden op: 12 mar 2011, 18:50
Reputation: 0
Usenet: usenet
Internet: xs4all

Re: waarom toch?

#3

Bericht door toja »

je hebt wel gelijk hoor Gompy, maar soms is het wel lekker om je te ergeren. De taal verkrachten is trouwens -volgens mij dan- omdat ze niet beter kunnen helaas... en dan maar klagen over asielzoekers die de taal nog niet beheersen :oops:
Sorry, stokpaardje van me, ik wou het maar even gezegd hebben :lol:
Gebruikersavatar

mesa57
Moderator Team Lid
Berichten: 1806
Lid geworden op: 13 feb 2011, 19:03
Topics answered: 2
Reputation: 15

Re: waarom toch?

#4

Bericht door mesa57 »

Er is wel wat controle hoor. Er zijn moderators die de black en white-listen die door spotnet 1.8.5.x, spotnet v2 en spotweb bijhouden. Niet zo streng als FTD natuurlijk, maar dat was ook een echte community. Met alle gevolgen van dien.

Gompy
Berichten: 292
Lid geworden op: 13 feb 2011, 20:29
Reputation: 0
Leeftijd: 108

Re: waarom toch?

#5

Bericht door Gompy »

mesa57 schreef:Er is wel wat controle hoor. Er zijn moderators die de black en white-listen die door spotnet 1.8.5.x, spotnet v2 en spotweb bijhouden. Niet zo streng als FTD natuurlijk, maar dat was ook een echte community. Met alle gevolgen van dien.
Een vraag uit nieuwsgierigheid Mesa57.
Hoe gaat dat in zijn werk?

Stel in vind dat een melding van een post niet deugd.
Ik doe daar een melding van, die melding gaat naar een bepaalde nieuwsgroep denk ik, en daar wordt die bekeken door moderators dus zoals je schrijft.
Nu kan het denk ik ook gebeuren dat er bepaalde posters "niet goed in de markt liggen".
Zoals, ik weet zo de naam niet meer, iemand die heel veel films spotte maar meest zonder Nederlandse ondetiteling, omdat die er denk ik gewoonweg niet was.
Nu weet ik nog dat die spotter ook en de zwarte lijst terecht gekomen is, gewoon door malloten die effe lekker wilden trollen en die spotter dus op de zwarte lijst zette.

Hetzelfde gebeurde bij een spotter, we noemen weer geen naam, die ontelbare Windows programma's heeft gespot.
In die Windowsprogramma's zaten wel een gemanipuleerde installers bij waarvan zo nu en dan een virusscanner ging mekkeren over malware.
Die geweldige spotter van Windowsprogramma's is vervolgens vertrokken of heeft een andere naam aangenomen.

Mijn concrete vraag:
In hoeverre bepaald een moderator wat wel of niet goed is?
Wat is een maatstaf?
Wordt er door een moderator zelf nog gecontroleerd of wordt er gewoon aangenomen dat als er een aantal meldingen bij een spot aanwezig zijn, dat het zo maar besmette waar is?
Ik weet dat er een aantal mensen zijn die daadwerkelijk bepaalde spots ook echt controleren, we zullen maar weer geen namen noemen, degene die dat doen weten het wel.
Geweldig werk uiteraard. :clap:
Gewoon vragen uit nieuwsgierigheid hoor, misschien kun je daar antwoord op geven?

Groeten, Willem
Gebruikersavatar

mesa57
Moderator Team Lid
Berichten: 1806
Lid geworden op: 13 feb 2011, 19:03
Topics answered: 2
Reputation: 15

Re: waarom toch?

#6

Bericht door mesa57 »

Daar kan ik geen antwoord opgeven, want ik weet niet wie die lijsten bijhoudt. Spotnet 1.8.5.x maakt gebruik van de lijst van copyitright en daarnaast ook van de lijst die spotnet v2 hanteert. Je kunt aangeven in welke prioriteit je die lijsten wilt gebruiken en/of er een of beide uitschakelen.
Hoe er gemodeert wordt op de lijsten van copyitright zul je hem moeten vragen. Van spotnet v2 krijg je zeer waarschijnlijk geen antwoord.

Ik het verleden is er veel geruzie geweest over moderatie, precies over de problemen die je schetst.
Als je het 100% dicht wilt timmeren dan zou je bijna tot een moderatie rechtbank moeten komen waar de rechter over voorkomende gevallen beslist na de aanklager en de verdediging aangehoort te hebben.
Die komt er dus niet, en dat was de reden dat de oude spotnet hoofdmoderator het mechanisme om zeep heeft geholpen.

Nu hebben we dus alleen nog maar de black/whitelisten. En spotnet is zo gemaakt dat gebruikers zelf kunnen beslissen of ze die willen gebruiken of niet. Ze kunnen zelf 'overrides' doen als ze vinden dat een spotter niet op de blacklist hoort.
Veel verder dan dat zullen we m.i. niet komen zonder de geschiedenis (zeg maar geruzie tussen de moderators) te herhalen.

Aanvulling : de spammeldigen zijn tegenwoordig openbaar en voor iedereen zichtbaar. Zelfs daar zijn al klachten over. :(
Gebruikersavatar

Wheaten
Supporter
Berichten: 838
Lid geworden op: 11 sep 2012, 18:43
Reputation: 0
Usenet: Sunny
Internet: Ziggo
Locatie: Brabant
Leeftijd: 109

Re: waarom toch?

#7

Bericht door Wheaten »

Hoi Gompy,

Er is sinds lange tijd geen moderatie meer binnen spot-net.
Er zijn een aantal projecten mbv B/W lijsten die hun best doen om Spot-net een beetje leefbaar te houden. Het gevaar hierin is dat er geen enkele afspraak is, wanneer personen op een lijst worden gezet.
Ik begrijp dat beheerders van deze lijsten niet elke spot kunnen testen en zich zullen laten lijden door comments etc. Wat grofweg resulteert dat 90% van de personen die op een blacklist komen daar terrecht op staan.
Indien aan de beheerders van deze lijst wordt gemeld dat er personen onterecht op deze lijst zijn gezet, zullen de meeste hier wel iets aan doen.

Personen zouden na mijn inziens enkel op een Blacklist moeten komen wanneer men:
  • Racistische opmerkingen plaats
  • Grof taalgebruik
  • Trollen
  • Malware, Virussen en Trojans verspreid
  • Spots met passwords plaatsen, zonder vermelding van dit password
  • Binnen een paardagen spots van anderen herplaatst zonder de credits te vermelden

Gompy
Berichten: 292
Lid geworden op: 13 feb 2011, 20:29
Reputation: 0
Leeftijd: 108

Re: waarom toch?

#8

Bericht door Gompy »

Mesa57 en Wheaten bedankt voor de nadere uitleg en toelichting... :goed:
"Very much appreciated" :thanku:

Groeten, Willem
Gebruikersavatar

jagp
Berichten: 126
Lid geworden op: 13 nov 2015, 13:24
Reputation: 1

Re: waarom toch?

#9

Bericht door jagp »

mesa57 schreef:In het verleden is er veel geruzie geweest over moderatie, precies over de problemen die je schetst.
Als je het 100% dicht wilt timmeren dan zou je bijna tot een moderatie rechtbank moeten komen waar de rechter over voorkomende gevallen beslist na de aanklager en de verdediging aangehoort te hebben.
Die komt er dus niet, en dat was de reden dat de oude spotnet hoofdmoderator het mechanisme om zeep heeft geholpen
Wheaten schreef:Er is sinds lange tijd geen moderatie meer binnen spot-net.
Volgens mij wordt er alweer een tijdje gebruik gemaakt van dispose berichten om ongewenste spots (virussen, spam etc.) te verwijderen. Nu valt het me sinds deze week op dat er ook regelmatig gewone spots worden verwijderd (door iemand anders dan de spotter). Het gebeurt zelfs met spots van spotters die op de algemene whitelist staan.

Deze spots zijn wel zichtbaar in spotlite, maar die maakt dan ook geen gebruik van dispose berichten.

SynologyDude
Berichten: 125
Lid geworden op: 03 nov 2016, 16:07
Reputation: -1
Usenet: Eweka
Internet: ziggo
Locatie: Usenet
Contacteer:

Re: waarom toch?

#10

Bericht door SynologyDude »

Er valt weinig aan te doen. Persoonlijk gebruik ik alleen de white list en niet de blacklist. Er zitten een hoop zeurders op die onterecht spotters black listen alleen omdat er geen Nederlandse subs bij zitten. :lol: Hoe triest ben je dan?
Usenet leeg zuigen! Gewoon omdat het kan! Synology Handleidingen en download SpotWeb en Auto-Sub voor Synology
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp
Spot-net.nl Forums : Disclaimer