Er mogen op dit forum GEEN verzoekjes of requests gevraagd worden, dit staat ook in de regels die je accepteert bij het registreren op dit forum, hiervoor krijg je direct een permanente ban.

✓ ANSWERED Spotnet Classic 1.9.0.8

Stel hier je vragen of discussiëer over Spotnet.

Moderators: Supporters, Moderator Team

Forumregels
LEES: Forum Regels!

Gompy
Berichten: 292
Lid geworden op: 13 feb 2011, 20:29
Reputation: 0
Leeftijd: 108

Re: Spotnet Classic 1.9.0.2

#371

Bericht door Gompy »

Begin januari heb ik de portable versie van Spotnet Classic 1.9.0.2 geïnstalleerd en ben er mee gaan "knooien".
Mijn complimenten voor de makers, het werkt erg goed en snel, en persoonlijk vind ik een portable uitvoering ideaal, maar dat is verder niet belangrijk.
Ik ben met een aantal filters bezig en één daarvan heb ik de naam "Nieuwe Spots" gegeven en dat is een filter om alle, alleen maar op dat moment gedownloade spots, te laten zien.
Dat gaat prima, alleen het aantal wat ik zojuist binnengehaald heb wordt getoond.
Echter, van de erotiek wordt niets getoond, dus er is iets niet correct.
Erotiek hoort er gewoon bij en ik ben niet zo preuts om het te ontkennen dus wil ik een zo volledig mogelijke filterset maken.
Weet iemand hoe en welke toevoeging ik aan de onderstaande filterregel moet doen om daadwerkelijk alle nieuwe spots te laten zien?
Dit is de filter-regel die ik gebruik, en zoals geschreven alle nieuwe laat ie zien behalve erotiek:

<Filter Name="Nieuwe Spots" Image="\images\cf\new.gif"><![CDATA[rowid > [SN:NEW] and cat <> 9]]></Filter>

Iemand een hint?
Neem je online privacy serieus en gebruik een VPN verbinding!

Met een VPN verbinding van IPVanish wordt uw gehele internet verbinding versleuteld

U kunt dus veilig browsen, Torrents downloaden, Usenet downloaden en onderling versleutelde verbindingen opzetten.


Gebruikersavatar

Topicstarter
mesa57
Moderator Team Lid
Berichten: 1800
Lid geworden op: 13 feb 2011, 19:03
Topics answered: 2
Reputation: 15

Re: Spotnet Classic 1.9.0.2

#372

Bericht door mesa57 »

De "and cat <> 9" filtert de ero spots eruit. ;)

Toegevoegd in 5 minuten 40 secondes:
@winhekken ^& @dileo : jullie problemen worden opgelost in 1.9.0.3
Bedankt voor het melden en meedenken !

Gompy
Berichten: 292
Lid geworden op: 13 feb 2011, 20:29
Reputation: 0
Leeftijd: 108

Re: Spotnet Classic 1.9.0.2

#373

Bericht door Gompy »

Ja dat was het... :duh:
Stom dat ik het zo gedaan heb, misschien iets blijven hangen van een ander filter of zo.
Bedankt in ieder geval. :clap:

Een andere vraag.
Ik heb dus de portable versie geïnstalleerd en in die folder ook alle bijbehorend folders in opgeborgen zoals Downloads en Incompleet en NZB en dergelijke zodat ik die kan plaatsen waar ik wil, op een andere computer of op een ander huisadres en zo.
Mijn eigenlijke vraag is, zit er nu nog een wezenlijk verschil in gebruik in de portable versie en de vast ge:installeerde versie?
Ik dacht het niet, maar weet het niet zeker, vandaar mijn vraag.
Gebruikersavatar

Topicstarter
mesa57
Moderator Team Lid
Berichten: 1800
Lid geworden op: 13 feb 2011, 19:03
Topics answered: 2
Reputation: 15

Re: Spotnet Classic 1.9.0.2

#374

Bericht door mesa57 »

De portable versie gebruikt als database folder de folder waar spotnet zelf ook ik staat.
Het werkt als volgt, spotnet kijkt in c:\programdata\spotnet of daar een settings.xml staat, zo niet dan kijkt hij in de folder van waaruit hij gestart is.
Die folder wordt dan in plaats van c:\programdata\spotnet genomen.
Voor de rest zijn er geen verschillen.

wimhekken
Berichten: 12
Lid geworden op: 23 feb 2011, 14:48
Reputation: 0
Usenet: XS4All
Internet: XS4All
Gender:

Re: Spotnet Classic 1.9.0.2

#375

Bericht door wimhekken »

Hallo mesa57

Je schrijft:
..
Maar dat XS4ALL geen 2e verbinding kan opzetten via news.xs4all.nl kunnen we weinig aan doen.
..

PAS OP! xs4all kan WEL meerdere connecties opzetten via news.xs4all.nl, namelijk 4, net als op newszilla.xs4all.nl.

en je schrijft ook

..
Binaries ophalen via de header server zou mogelijk moeten zijn. Ik zal nog eens kijken wat spotnet 1901 daarmee deed.
..

PAS WEER OP. Zoals in eerdere berichten al gemeld kan news.xs4all.nl geen binaries ophalen. Dat heeft nooit gekund. Daarvoor is newszilla.xs4all.nl.
En een header server zou alleen maar headers moeten ophalen, geen binaries.
Ik gebruik al HEEEEEL lang Spotnet i.c.m xs4all en pas bij 1.9.0.2 treed dit probleem op.
De makers van Spotnet hebben zelfs in hun voorgebakken instellingen van beide servers gebruik gemaakt. Namelijk news.xs4all.nl voor de niet binarie servers; "headers" en "uploads" en newszilla.xs4all.nl voor de binaries server "downloads".

Interpreteer mijn bevindingen alsjeblieft goed, anders zoek je oplossingen op de verkeerde plaats

Succes, Wim
Gebruikersavatar

Topicstarter
mesa57
Moderator Team Lid
Berichten: 1800
Lid geworden op: 13 feb 2011, 19:03
Topics answered: 2
Reputation: 15

Re: Spotnet Classic 1.9.0.2

#376

Bericht door mesa57 »

Wim, je bevindingen zijn correct geïnterpreteerd. Het was alleen lastig testen, we hadden een 'text-only' server nodig die net zo reageert als news.xs4all.nl
Spotnet 1901 gebruikte de download server om alt.binaries.ftd te benaderen. Dat moet in 1.9.0.3 ook weer zo zijn (onder bepaalde omstandigheden).

Gompy
Berichten: 292
Lid geworden op: 13 feb 2011, 20:29
Reputation: 0
Leeftijd: 108

Re: Spotnet Classic 1.9.0.2

#377

Bericht door Gompy »

mesa57 schreef: 04 jan 2017, 20:31 Die folder wordt dan in plaats van c:\programdata\spotnet genomen.
Voor de rest zijn er geen verschillen.
Ik vind de portable uitvoering in ieder geval een geweldige mogelijkheid, goed hoor...

rudjew
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 nov 2016, 19:27
Reputation: 0
Usenet: pure
Internet: telfort

sleutel is niet geldig

#378

Bericht door rudjew »

sleutel is niet geldig voor gebruik in opgegeven status

dit geeft ie iedere keer als ik een reactie wil plaatsen hoe los ik dit op

avb

ruud

bartoque
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 jan 2017, 12:04
Reputation: 0
Usenet: xs4all
Internet: xs4all

Re: Spotnet Classic 1.9.0.2

#379

Bericht door bartoque »

wimhekken schreef: 04 jan 2017, 15:38 2 - blijft over dat spotnet zich niet aan zijn eigen regels houdt en toch binaries gaat halen op news.xs4all.nl

Conclusie 2 is zeer waarschijnlijk, want ik heb de header server ook op newszilla.xs4all.nl gezet en NU WERKT ALLES OK!!!!
De Upload server heb ik op news.xs4all.nl laten staan en ik kan reacties versturen, spots plaatsen doe ik niet.

Ik kan dus 1.9.0.2 gebruiken als ik me niet aan de door Spotnet voorgeschreven instellingen houdt.
Thnx Wim, met de aanpassing van de header server werkt 't bij mij ook weer naar behoren. Ik vond het al apart dat er sprake zou zijn van N&T waarbij bijv. van een serie de ene aflevering niet te vinden was en de andere wel in een reeks met spots vlak achter elkaar. Weer ff een inhaalslag gemaakt van spots die ik eerder aan me voorbij had laten gaan, hehe.

Enne Mesa57: de 1.9.0.3 update zien we desondanks graag tegenmoet.
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp
Spot-net.nl Forums : Disclaimer