Er mogen op dit forum GEEN verzoekjes of requests gevraagd worden, dit staat ook in de regels die je accepteert bij het registreren op dit forum, hiervoor krijg je direct een permanente ban.

✓ ANSWERED Spotnet Classic 1.9.0.8

Stel hier je vragen of discussiëer over Spotnet.

Moderators: Supporters, Moderator Team

Forumregels
LEES: Forum Regels!
Gebruikersavatar

Topicstarter
mesa57
Moderator Team Lid
Berichten: 1800
Lid geworden op: 13 feb 2011, 19:03
Topics answered: 2
Reputation: 15

Re: Spotnet Classic 1.9.0.2

#361

Bericht door mesa57 »

Dank je voor de test in ieder geval.
Neem je online privacy serieus en gebruik een VPN verbinding!

Met een VPN verbinding van IPVanish wordt uw gehele internet verbinding versleuteld

U kunt dus veilig browsen, Torrents downloaden, Usenet downloaden en onderling versleutelde verbindingen opzetten.



dileo
Berichten: 4
Lid geworden op: 31 mar 2012, 15:08
Reputation: 0
Usenet: hotnews
Internet: telfort

Re: Spotnet Classic 1.9.0.2

#362

Bericht door dileo »

mesa57 schreef: 03 jan 2017, 17:29 Je kunt 1.9.0.2 op dezelfde manier gebruiken, maar dan moet je in de c:\programdata\spotnet\servers.xml het aantal connecties van de header server op 1 zetten. Je hebt dan wel minder performance winst met 1.9.0.2
de servers.xml aangepast. herstart Hierna hetzelfde probleem bij 1 disconnected connections in alt.binz, zie ook plaatje
Afbeelding

wimhekken
Berichten: 12
Lid geworden op: 23 feb 2011, 14:48
Reputation: 0
Usenet: XS4All
Internet: XS4All
Gender:

Re: Spotnet Classic 1.9.0.2

#363

Bericht door wimhekken »

mesa57 schreef: 04 jan 2017, 00:00 Dank je voor de test in ieder geval.
Over de plaatjes in 1.9.0.2

Ik bedenk mij nog iets. Ik gebruik XS4All.
Bij de servers heb ik news.xs4all.nl ingesteld als header server (en als upload server, maar ik upload nooit)
De downloadserver is newszilla.xs4all.nl (dit is een binaries server, news.xs4all.nl niet)
Ik heb het maximaal aantal servers ingesteld op 4, dat geld voor beide servers.
Ik zie nu, na wat experimenteren met andere servers, dat het maximum door spotnet verdeeld wordt in 2 voor de header server en de rest voor de download server (en nog 1 voor de upload server), maar spotnet let daarbij niet op de verschillende servernamen!!!!
Ik zou dus, omdat ik twee verschillende servers gebruik, het aantal bij de downloadserver kunnen verhogen, maar dat heb ik (nog) niet gedaan.
Hoe kan het nu dat 1.9.0.1 wel tevreden is met de verdeling over twee servers en 1.9.0.2 geen plaatjes meer ophaalt?
Is de verdeling van de taken verandert?
1.9.0.1 haalt de headers van news.xs4all.nl; dat zijn geen binaries. De plaatjes haalt ie duidelijk van de download server.
Probeert 1.9.0.2 om binaries van de header server te halen? Dat zou e.e.a. verklaren.

Overigens, de tip om verschillende servers voor verschillende taken te gebruiken komt ergens van dit forum, maar wel erg lang geleden. Dat ik dan beter zelf de verdeling van het aantal verbindingen kan aanpassen had ik nog niet door, dat zie ik nu pas na lang experimenteren. Maar als er iets verandert is kan het misschien niet meer. Er zijn vast meer gebruikers die dit toegepast hebben, die krijgen nu ook problemen . . . . .

Ik hoor graag van jullie

Toegevoegd in 3 minuten 40 secondes:
Ik lees net de berichten van wat andere klagers. Als jullie de taken van de verschillende servers hebben verandert zou dat bij hun ook wel eens de oorzaak kunnen zijn . . . . . . . . . . . . .

dileo
Berichten: 4
Lid geworden op: 31 mar 2012, 15:08
Reputation: 0
Usenet: hotnews
Internet: telfort

Re: Spotnet Classic 1.9.0.2

#364

Bericht door dileo »

wimhekken schreef: 04 jan 2017, 10:31
mesa57 schreef: 04 jan 2017, 00:00 Dank je voor de test in ieder geval.
Over de plaatjes in 1.9.0.2

Ik bedenk mij nog iets. Ik gebruik XS4All.
Bij de servers heb ik news.xs4all.nl ingesteld als header server (en als upload server, maar ik upload nooit)
De downloadserver is newszilla.xs4all.nl (dit is een binaries server, news.xs4all.nl niet)
Ik heb het maximaal aantal servers ingesteld op 4, dat geld voor beide servers.........
goed idee, heb ook verder gekeken en heb de up en download op 0 servers gezet. lijkt erop dat hiermee de 502 popups niet meer komen.
in 1.9.0.1 was deze aanpassing niet nodig

update, indien de up- en download in servers.xml op 0 worden gezet, krijg je bij afsluiten errors zie pictures. je moet ze allebei weer op 1 zetten om de errors te verhelpen maar dan krijg ik de 502 weer terug.
Afbeelding

Afbeelding

wimhekken
Berichten: 12
Lid geworden op: 23 feb 2011, 14:48
Reputation: 0
Usenet: XS4All
Internet: XS4All
Gender:

Re: Spotnet Classic 1.9.0.2

#365

Bericht door wimhekken »

Nog effe een aanvulling. Ik heb wat zitten klooien met 1.9.0.1, degene die wel werkt, en zag tot mijn verbazing dat als ik als provider xs4all kies vanzelf de verdeling over twee servers gemaakt wordt. Zit blijkbaar tegenwoordig ingebakken in Spotnet. Hoe het in 1.9.0.2 zit weet ik niet, tot er een oplossing of oorzaak gevonden wordt gebruik ik die niet.

Uit de reactie van dileo blijkt wel dat er iets mis is met de verdeling van servers. Ik weet niet welke provider dileo gebruikt......

Toegevoegd in 2 minuten 12 secondes:
Oh ja, ik zie het al : Hotnews
Ik neem aan dat die geen twee servers gebruikt.
Gebruikersavatar

Topicstarter
mesa57
Moderator Team Lid
Berichten: 1800
Lid geworden op: 13 feb 2011, 19:03
Topics answered: 2
Reputation: 15

Re: Spotnet Classic 1.9.0.2

#366

Bericht door mesa57 »

dileo schreef: 04 jan 2017, 09:49
mesa57 schreef: 03 jan 2017, 17:29 Je kunt 1.9.0.2 op dezelfde manier gebruiken, maar dan moet je in de c:\programdata\spotnet\servers.xml het aantal connecties van de header server op 1 zetten. Je hebt dan wel minder performance winst met 1.9.0.2
de servers.xml aangepast. herstart Hierna hetzelfde probleem bij 1 disconnected connections in alt.binz, zie ook plaatje
Afbeelding
Gaan we oplossen in 1903. Tot die tijd even zoeken naar updates uitzetten of het aantal verbindingen in alt.binz verlagen

Toegevoegd in 6 minuten :
wimhekken schreef: 04 jan 2017, 12:04 Nog effe een aanvulling. Ik heb wat zitten klooien met 1.9.0.1, degene die wel werkt, en zag tot mijn verbazing dat als ik als provider xs4all kies vanzelf de verdeling over twee servers gemaakt wordt. Zit blijkbaar tegenwoordig ingebakken in Spotnet. Hoe het in 1.9.0.2 zit weet ik niet, tot er een oplossing of oorzaak gevonden wordt gebruik ik die niet.

Uit de reactie van dileo blijkt wel dat er iets mis is met de verdeling van servers. Ik weet niet welke provider dileo gebruikt......

Toegevoegd in 2 minuten 12 secondes:
Oh ja, ik zie het al : Hotnews
Ik neem aan dat die geen twee servers gebruikt.
Wim, om de performance te verbeteren wordt in spotnet 1.9.0.2 :
- Alle verbindingen gebruikt van de header server (dat zijn er meestal 2). In spotnet 1.9.0.2 was dat er maar 1
- Voor de spotnet update wordt de downloadserver gebruikt (alle connecties). Dat gaan we aanpassen in spotnet 1.9.0.3 nav jullie klachten.
- De upload server (meestal 1 connectie) wordt voor het plaatsen van spots / reacties gebruikt.

Spotnet 1.9.0.1 gebruikte maar 1 server met 1 connectie indien de namen van de server hetzelfde waren. Indien de namen verschillend waren, werden meerdere servers gebruikt.

wimhekken
Berichten: 12
Lid geworden op: 23 feb 2011, 14:48
Reputation: 0
Usenet: XS4All
Internet: XS4All
Gender:

Re: Spotnet Classic 1.9.0.2

#367

Bericht door wimhekken »

Mesa57, bedankt voor je reactie

Ik denk dat je één typo hebt gemaakt (:-):
..
- Alle verbindingen gebruikt van de header server (dat zijn er meestal 2). In spotnet 1.9.0.2 was dat er maar 1
..
ik denk dat je hier 1.9.0.1 bedoelde

Ik HEB de header server ingesteld op 1, maar dat mocht niet baten. Stond overigens ook bij 1.9.0.1 op 2.

Je schrijft ook:
..
Spotnet 1.9.0.1 gebruikte maar 1 server met 1 connectie indien de namen van de server hetzelfde waren. Indien de namen verschillend waren, werden meerdere servers gebruikt.
..
Ik gebruik nog een andere provider, met maar één server en ik zie bovenstaande bewering niet terug in servers.xml
Daar worden 2, en niet 1, connecties gebruikt voor de header server en de rest, in dit geval 6, voor de download server.

LET OP; dat is wat ik zie in de servers.xml.
Daar worden die aantallen TOEGEWEZEN, maar of ze ook GEBRUIKT worden weet ik niet, dus ik weet niet helemaal zeker of ik je begrijp door het verschil tussen toewijzen in servers.xml en daadwerkelijk gebruiken.
Misschien kun je dat nog verduidelijken, want zo als het er nu staat klopt jou bewering misschien niet.

Oei, ik hoop dat ik niet te rommelig door elkaar heb geluld en dat je de strekking begrijpt......

Ik wacht 1.9.0.3 af en laat dan wel weer wat horen.
Gebruikersavatar

Topicstarter
mesa57
Moderator Team Lid
Berichten: 1800
Lid geworden op: 13 feb 2011, 19:03
Topics answered: 2
Reputation: 15

Re: Spotnet Classic 1.9.0.2

#368

Bericht door mesa57 »

Spotnet 1.9.0.1 gebruikte NIET het aantal opgegeven connecties bij de header server en de upload server, maar standaard 1 connectie.
Spotnet 1.9.0.2 gebruikt WEL het aantal opgegeven connecties.
Verder maakte Spotnet 1.9.0.1 gebruik van de header server voor updates in deze hetzelfde was als de download server (dus geen extra connecties).
Spotnet 1.9.0.2 maakt voor updates gebruikt van de download server en maakt altijd een aparte connectie aan ongeacht of de servernaam hetzelfde is. Tevens gebruikt hij het aantal opgegeven connecties van de download server (voor updates).

wimhekken
Berichten: 12
Lid geworden op: 23 feb 2011, 14:48
Reputation: 0
Usenet: XS4All
Internet: XS4All
Gender:

Re: Spotnet Classic 1.9.0.2

#369

Bericht door wimhekken »

Hoi mesa57,

Ik had wat tijd over en ben weer gaan experimenteren. Ik heb 1.9.0.2 er weer op gezet en nogmaals de header server op 1 verbinding gezet.
Dat blijkt geen oplossing te zijn: Spotnet verandert dat weer naar 2!! Wat ik ook doe.
Er zijn dan vrijwel geen plaatjes.

Mijn conclusies waren:
1 - news.xs4all.nl kan geen 2 verbindingen aan
of
2 - Spotnet gaat toch binaries proberen te halen van de header server, die daar niet voor geschikt is, ondanks dat dit door spotnet zo wordt ingesteld als je als provider xs4all kiest
en
3 - het handmatig veranderen van servers.htm heeft niet altijd zin (soms wel!)

1 - Ik heb xs4all direct gebeld en die zeggen: beide servers 4 verbindingen!!! Ik geloof xs4all en dus kan news.xs4all.nl wel die 2 verbindingen aan, dat is het dus niet

2 - blijft over dat spotnet zich niet aan zijn eigen regels houdt en toch binaries gaat halen op news.xs4all.nl

Conclusie 2 is zeer waarschijnlijk, want ik heb de header server ook op newszilla.xs4all.nl gezet en NU WERKT ALLES OK!!!!
De Upload server heb ik op news.xs4all.nl laten staan en ik kan reacties versturen, spots plaatsen doe ik niet.

Ik kan dus 1.9.0.2 gebruiken als ik me niet aan de door Spotnet voorgeschreven instellingen houdt.

Ik hoop dat jullie hier iets aan hebben en dit in een volgende versie kunnen oplossen, want er zullen toch wel meer mensen zijn die xs4all gebruiken?

Dus of Spotnet niet laten valsspelen met z'n binaries of de voorgebakken instellingen voor xs4all veranderen.

Hopelijk komt het goed over, ik ben wat grieperig :-)

Bedankt, Wim
Gebruikersavatar

Topicstarter
mesa57
Moderator Team Lid
Berichten: 1800
Lid geworden op: 13 feb 2011, 19:03
Topics answered: 2
Reputation: 15

Re: Spotnet Classic 1.9.0.2

#370

Bericht door mesa57 »

Wim, zeer zeker kunnen we daar wat mee. Het moet mogelijk zijn om het aantal connecties op 1 te zetten. Verder kunnen we de default servers voor XS4ALL aanpassen en daar newszilla.xs4all in zetten. Maar dat XS4ALL geen 2e verbinding kan opzetten via news.xs4all.nl kunnen we weinig aan doen.
Binaries ophalen via de header server zou mogelijk moeten zijn. Ik zal nog eens kijken wat spotnet 1901 daarmee deed.
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp
Spot-net.nl Forums : Disclaimer