Er mogen op dit forum GEEN verzoekjes of requests gevraagd worden, dit staat ook in de regels die je accepteert bij het registreren op dit forum, hiervoor krijg je direct een permanente ban.

(Niet Officieel) Nieuwe Spotnet versie 2.0 (testers nodig!)

Stel hier je vragen of discussiëer over Spotnet.

Moderators: Supporters, Moderator Team

Forumregels
LEES: Forum Regels!

CtrlAltDel
Berichten: 57
Lid geworden op: 27 jun 2015, 11:16
Topics answered: 1
Reputation: 0
Usenet: XS News
Internet: Ziggo

Re: (Niet Officieel) Nieuwe Spotnet versie 2.0 (testers nodig!)

#891

Bericht door CtrlAltDel »

Iemand trouwens ook bekend met de volgende melding binnen Spotnet 2?

Fout tijdens het parsen. Het teken $, hexadecimale waarde 0x24, kan niet in een naam voorkomen. Regel 3868, positie 9.

Update:
Inmiddels is het probleem gevonden, het gebruik van een $-teken door een spotter in de bestandsnamen zorgt voor deze foutmelding.
Het $-teken is een verboden teken bij usenet providers.
Neem je online privacy serieus en gebruik een VPN verbinding!

Met een VPN verbinding van IPVanish wordt uw gehele internet verbinding versleuteld

U kunt dus veilig browsen, Torrents downloaden, Usenet downloaden en onderling versleutelde verbindingen opzetten.



motto
Berichten: 59
Lid geworden op: 20 feb 2011, 15:12
Reputation: 0

Re: (Niet Officieel) Nieuwe Spotnet versie 2.0 (testers nodig!)

#892

Bericht door motto »

Ik heb een leuke. Ik ga van provider wisselen naar eentje die wel de lange retentie heeft als wat ik nu aan spots heb. Dus ik wil in mijn bestaande spotnet installatie alleen de provider aanpassen. Dat vindt-ie niet leuk als ik die wijziging bevestig, want geeft een database foutmelding en klapt eruit. Daarna wil Spotnet niet meer starten. Geeft db foutmelding en einde oefening. Gelukkig ben ik het nu eerst in een VM aan het testen :-)

Als ik een schone installatie doe op de nieuwe provider, haalt-ie maar 300k spots op, gaat dan naar reacties en klapt er vervolgens uit. Ik wil uiteraard d huidige 2m aan spot behouden.
Gebruikersavatar

mesa57
Moderator Team Lid
Berichten: 1800
Lid geworden op: 13 feb 2011, 19:03
Topics answered: 2
Reputation: 15

Re: (Niet Officieel) Nieuwe Spotnet versie 2.0 (testers nodig!)

#893

Bericht door mesa57 »

BIj een nieuwe provider moet de database opnieuw geladen worden. Verwijder het .dbs en .dbc bestanden uit c:\programdata\spotnet
Of je dan 2m spots binnenkrijgt is de vraag, dat hangt van de retentie van je provider af.
Maar dat heeft meestal ook ging zin, want oudere spots zijn dan ook niet meer te downloaden.

motto
Berichten: 59
Lid geworden op: 20 feb 2011, 15:12
Reputation: 0

Re: (Niet Officieel) Nieuwe Spotnet versie 2.0 (testers nodig!)

#894

Bericht door motto »

Als ik schoon begin klapt het synchen eruit bij 300K spots. En de provider waar ik naar toe wil (die ene in Zuid-Afrika) heeft geen retentieproblemen :-)

Maar, als ik het live doe, dan werkt het wel. Nou heb ik een stevige bak op 32 GB draaien, dus misschien ligt het wel aan de VM. Ik ga nu kijken of ik met backup / restore de VM ook aan de praat krijg.

Edit: Nee dus. Door te spelen met de db's en de server.xml krijg ik wel in provider 2 een kopie van provider 1 aan de praat, maar updaten van de spots doet-ie niet. Wel spam en reacties, maar na een eenmalige 1e update blijft het stil op het spot gebied. Echter, op de live bak werkt het wel.

Dus het alternatief zoals ik het nu draai is met voor beide providers de databases en bijbehorende server.xml. Kwestie van de server.xml activeren voor welke provider ik wil openen. Omweg, maar werkt in ieder geval :lol:

Overigens, als je met een knopje in Spotnet dus zo van provider en db zou kunnen wisselen, top :thanku:
Laatst gewijzigd door motto op 14 sep 2017, 21:42, 1 keer totaal gewijzigd.

motto
Berichten: 59
Lid geworden op: 20 feb 2011, 15:12
Reputation: 0

Re: (Niet Officieel) Nieuwe Spotnet versie 2.0 (testers nodig!)

#895

Bericht door motto »

Nieuw verzoek. Onder de grafische download knop zit van alles verstopt dat de nzb genereert/oppakt. Zit daar ook de Usenet bestandsnaam in? Zo ja, dan zou het handig zijn als je ook bij die knop "onder water" zou kunnen kijken, b.v. met een rechtsklik. Als de nzb niet kan worden gevonden, heb je in ieder geval een bestandsnaam waarop je verder zou kunnen zoeken bij bv een indexer of Supersearch.

Mocht dat niet kunnen, misschien kan er bij het postingsveld een optie worden toegevoegd voor bestandsnaam? Het is best handig om verder terug te kunnen kijken dan de retentie van je provider. Soms heb je iets ouds nodig
Gebruikersavatar

mesa57
Moderator Team Lid
Berichten: 1800
Lid geworden op: 13 feb 2011, 19:03
Topics answered: 2
Reputation: 15

Re: (Niet Officieel) Nieuwe Spotnet versie 2.0 (testers nodig!)

#896

Bericht door mesa57 »

Zit al in spotnet 1.9.0.4 (NZB info knopje) ;)

Mazhive
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 sep 2017, 15:38
Reputation: 0
Usenet: tweak
Internet: flamingo

Re: (Niet Officieel) Nieuwe Spotnet versie 2.0 (testers nodig!)

#897

Bericht door Mazhive »

Als er een linux versie is doe ik mee met testen !!!

UsenetDude
Berichten: 201
Lid geworden op: 27 dec 2011, 13:54
Topics answered: 1
Reputation: 0
Usenet: XSnews
Internet: Kwello
Locatie: Usenet
Contacteer:

Re: (Niet Officieel) Nieuwe Spotnet versie 2.0 (testers nodig!)

#898

Bericht door UsenetDude »

Voor lunix zal die denk ik niet komen. Wel kan je gebruik maken van SpotWeb.
Je kan een gratis nieuwsserver proberen maar die is lang niet zo goed als een betaalde nieuwsserver! Kan je iets niet vinden gebruik binsearch

CtrlAltDel
Berichten: 57
Lid geworden op: 27 jun 2015, 11:16
Topics answered: 1
Reputation: 0
Usenet: XS News
Internet: Ziggo

Re: (Niet Officieel) Nieuwe Spotnet versie 2.0 (testers nodig!)

#899

Bericht door CtrlAltDel »

De update naar 2.0.0.265 gaat niet lekker in combinatie met Kaspersky.

Detected object (file) deleted

File: C:\Users\Thomas\AppData\Local\Spotnet\app-2.0.0.265\Spotnet.exe
Object name: UDS:DangerousObject.Multi.Generic
Object type: Unknown object

Via virustotal geeft Kaspersky momenteel nog niks aan. Het zou een valse melding kunnen zijn vanuit Kaspersky.
Om Spotnet werkend te krijgen zul je de map Spotnet in AppData\Local\ moeten uitsluiten.

Update 19-10-2017:
Nu opeens is het bestand update.exe verdwenen waardoor Spotnet niet meer te starten is. Zowel bij Kaspersky als Malwarebytes is niets te vinden in de logs hierover. Kan ik voor de 2e keer een schone Spotnet installatie uitvoeren in een paar dagen tijd.
Laatst gewijzigd door CtrlAltDel op 19 okt 2017, 09:03, 1 keer totaal gewijzigd.

GJE
Berichten: 24
Lid geworden op: 15 feb 2011, 13:34
Reputation: 0
Leeftijd: 67

Re: (Niet Officieel) Nieuwe Spotnet versie 2.0 (testers nodig!)

#900

Bericht door GJE »

UsenetDude schreef: 02 okt 2017, 09:58 Voor lunix zal die denk ik niet komen. Wel kan je gebruik maken van SpotWeb.
Ik gebruik Spotlite op openSUSE Linux :clap:
Heb linux versie van Spotnet helemaal niet nodig, en die komt er zeker niet. :locked:
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp
Spot-net.nl Forums : Disclaimer