Er mogen op dit forum GEEN verzoekjes of requests gevraagd worden, dit staat ook in de regels die je accepteert bij het registreren op dit forum, hiervoor krijg je direct een permanente ban.

Topic over moderatie in het programma Spotnet

Stel hier je vragen of discussiëer over Spotnet.

Moderators: Supporters, Moderator Team

Forumregels
LEES: Forum Regels!

Mdltsod
Berichten: 6
Lid geworden op: 29 apr 2012, 11:01
Reputation: 0
Usenet: pureusenet
Internet: ziggo

Re: Naast de blacklist ook ander toezicht?

#31

Bericht door Mdltsod »

Ok dat snap ik, Maar krijgen ze de id`s bij de provider of spotnet die hun toegang bied tot de nieuwsgroepen.
Als de id`s bij de provider vandaan komen dan kan je inderdaad proberen om bij de provider er een stokje voor te steken... hoewel ik denk dat het onmogelijk is... Hebben nog meer mensen hier last van en alle ideeen zijn welkom om die irritante gebruikers te bannen..
Neem je online privacy serieus en gebruik een VPN verbinding!

Met een VPN verbinding van IPVanish wordt uw gehele internet verbinding versleuteld

U kunt dus veilig browsen, Torrents downloaden, Usenet downloaden en onderling versleutelde verbindingen opzetten.


Gebruikersavatar

BitsOfSkin
Berichten: 78
Lid geworden op: 17 jul 2011, 03:15
Reputation: 0
Usenet: SuperUsenet
Internet: XS4ALL/Ziggo
Locatie: Ergens in het zuidwesten
Leeftijd: 41

Re: Naast de blacklist ook ander toezicht?

#32

Bericht door BitsOfSkin »

ID komt van spotnet.

En er bij de providers iets tegen doen werkt prima hoor, mits er echt een reden toe is (dus schelden, dreigen, racistische opmerkingen, etc).
ik heb al eerder bij een USP een melding gemaakt over een gebruiker die racistische en homofobe opmerkingen maakte, die gast werd dezelfde dag nog afgesloten en was niet meer welkom bij de USP in kwestie.

En ik ga mezelf nog maar eens herhalen, omdat m'n punt blijkbaar nog niet helemaal duidelijk overkomt :
buiten de USP's om kan je NIETS DOEN om van vervelende gebruikers af te komen.
Zou je het via spotnet kunnen regelen, dan is het een geheel gemodereerd platform en begint het gezeik zoals bij FTD gebeurde weer van voren af aan.
Dus die optie zal er NOOIT komen.
Het is jammer, maar zo is het nu eenmaal.
-----BEGIN GEEK CODE BLOCK-----
Version: 3.1
GCS/S d+pu s+: a C++ UBL++++@ P-- L++@ !E--- W++$ N++++>$ o-- K++@ w O- M-- V+ PS? PE>$ Y++@ PGP---- t 5 X- R++ tv-- b+++>$ DI++ D+++ G+ e+++(-)>$ h r y++**@
------END GEEK CODE BLOCK------

Mdltsod
Berichten: 6
Lid geworden op: 29 apr 2012, 11:01
Reputation: 0
Usenet: pureusenet
Internet: ziggo

Re: Naast de blacklist ook ander toezicht?

#33

Bericht door Mdltsod »

BitsOfSkin schreef: En ik ga mezelf nog maar eens herhalen, omdat m'n punt blijkbaar nog niet helemaal duidelijk overkomt :
buiten de USP's om kan je NIETS DOEN om van vervelende gebruikers af te komen.
Zou je het via spotnet kunnen regelen, dan is het een geheel gemodereerd platform en begint het gezeik zoals bij FTD gebeurde weer van voren af aan.
Dus die optie zal er NOOIT komen.
Het is jammer, maar zo is het nu eenmaal.
Ik snapte je de eerste keer ook wel. De modjes hebben FTD naar de klote geholpen. Z`n platform hoeft het niet te worden, maar blijf er wel bij dat de beheerder/ontwikkelaar van Spotnet iets kan inbouwen in spotnet zodat het team spotnet zodanig gebruikers die het echt te bont maken te verwijderen. Dus deze kunnen dan niet meer op spotnet met hun huidige gegevens zoals het emailadres en wachtwoord. Maar goed tis maar een gedachte.
Dan ga ik eens proberen om het via de USP te doen. Eens zien of dat dan echt werkt. Ik betwijfel het.

Bedankt voor je uitleg..
Gebruikersavatar

BitsOfSkin
Berichten: 78
Lid geworden op: 17 jul 2011, 03:15
Reputation: 0
Usenet: SuperUsenet
Internet: XS4ALL/Ziggo
Locatie: Ergens in het zuidwesten
Leeftijd: 41

Re: Naast de blacklist ook ander toezicht?

#34

Bericht door BitsOfSkin »

Nee, je snapt het klaarblijkelijk niet.
Op het moment dat het 'spotnet team', zoals jij het noemt, de optie krijgt om mensen of comments te weren word dat gezien als actieve moderatie, en krijg je hetzelfde gezeur als op FTD.
Hoe je het wend of keert, op het moment dat comments of gebruikers kunnen worden geblokkeerd of verwijderd ben je aan het modereren, en gaat Brein zich er mee bemoeien.
Dus vergeet je idee maar, hoe graag we het allemaal ook zouden willen (ikzelf voorop, want ook ik word doodmoe van sommige kleutertjes op spotnet), het kan gewoon niet, omdat de makers dan impliciet verantwoordelijk gehouden kunnen worden voor ALLE content op spotnet, met alle juridische gevolgen van dien.


Verder; als je denkt dat de USP route niet werkt; zoek in spotnet bij de spots van kaj7, rond 13-14 Oktober, maar eens naar commentaar van gebruiker 'Estate' of 'Proleecher' (zelfde persoon).
Op 13 Oktober is er melding gemaakt van zijn gedrag, op 14 Oktober werd hij afgesloten.


Kan je garanderen dat als jij op de juiste manier melding maakt van wangedrag (dus met komplete headers van de betreffende berichten, met vermelding van de nieuwsgroep erbij) en je het op een nette manier aankaart, men bij de meeste USP's vrij snel over zal gaan tot het waarschuwen en/of afsluiten van zich misdragende klanten.

MAAR !
Houd er wel rekening mee dat er nog zo iets als vrijheid van meningsuiting bestaat, dus zolang de uitlatingen niet heel ernstig zijn zal een USP niet zo heel snel ingrijpen.
Een gebruiker die iemand uitmaakt voor 'sukkel' of iets dergelijks die gaan ze echt niet waarschuwen.
Word het taalgebruik ruwer (smijten met ziektes, verwensingen en bedreigingen, racisme of andersoortige discriminatie), dan heb je kans dat er wel ingegrepen word.
-----BEGIN GEEK CODE BLOCK-----
Version: 3.1
GCS/S d+pu s+: a C++ UBL++++@ P-- L++@ !E--- W++$ N++++>$ o-- K++@ w O- M-- V+ PS? PE>$ Y++@ PGP---- t 5 X- R++ tv-- b+++>$ DI++ D+++ G+ e+++(-)>$ h r y++**@
------END GEEK CODE BLOCK------

Mdltsod
Berichten: 6
Lid geworden op: 29 apr 2012, 11:01
Reputation: 0
Usenet: pureusenet
Internet: ziggo

Re: Naast de blacklist ook ander toezicht?

#35

Bericht door Mdltsod »

Ok je heb helemaal gelijk, de motie voor spotnet moderatie is verworpen..... Ik ga het proberen kerel via de USP..... Ik heb de headers en berichten van de desbetreffende persoon. Zodra het gelukt is laat ik het weten. Van mij mag deze op slot als daar de behoefte voor is..

Bedankt nogmaals voor deze heldere uitleg.... Still friends?? :? :beer:

gr.
Gebruikersavatar

BitsOfSkin
Berichten: 78
Lid geworden op: 17 jul 2011, 03:15
Reputation: 0
Usenet: SuperUsenet
Internet: XS4ALL/Ziggo
Locatie: Ergens in het zuidwesten
Leeftijd: 41

Re: Naast de blacklist ook ander toezicht?

#36

Bericht door BitsOfSkin »

Op je vraag is het antwoord nee, maar dat heeft niks met je vragen over de moderatie te maken; ik beschouw iemand pas als vriend als ik hem/haar in het echte leven buiten het internet ken ;-)
Maar ik ben niet boos ofzo, mits je dat bedoeld, ik reageer altijd kort maar krachtig, mits mogelijk :-)
-----BEGIN GEEK CODE BLOCK-----
Version: 3.1
GCS/S d+pu s+: a C++ UBL++++@ P-- L++@ !E--- W++$ N++++>$ o-- K++@ w O- M-- V+ PS? PE>$ Y++@ PGP---- t 5 X- R++ tv-- b+++>$ DI++ D+++ G+ e+++(-)>$ h r y++**@
------END GEEK CODE BLOCK------

Mdltsod
Berichten: 6
Lid geworden op: 29 apr 2012, 11:01
Reputation: 0
Usenet: pureusenet
Internet: ziggo

Re: Naast de blacklist ook ander toezicht?

#37

Bericht door Mdltsod »

Zo inmiddels de USP benaderd en via een ticket het probleem uitgelegd, tevens alle info zoals naam spotnet id en provider id toegevoegd, ook de berichten die deze persoon heeft geplaatst. Hopende op een positieve actie van de USP.
Gebruikersavatar

BitsOfSkin
Berichten: 78
Lid geworden op: 17 jul 2011, 03:15
Reputation: 0
Usenet: SuperUsenet
Internet: XS4ALL/Ziggo
Locatie: Ergens in het zuidwesten
Leeftijd: 41

Re: Naast de blacklist ook ander toezicht?

#38

Bericht door BitsOfSkin »

Ehm, da's meestal niet de juiste manier, tenzij de USP van de persoon in kwestie geen abuse@ department heeft.
Maar aangezien je het over een ticket hebt; is 't toevallig USP xsnews ?
Want dan kun je het namelijk wel vergeten, die zeggen gewoon doodleuk dat spotnet gemodereerd word en dat de 'mods' (die er niet zijn) het maar moeten regelen.
MAW, zij doen er niks aan.
-----BEGIN GEEK CODE BLOCK-----
Version: 3.1
GCS/S d+pu s+: a C++ UBL++++@ P-- L++@ !E--- W++$ N++++>$ o-- K++@ w O- M-- V+ PS? PE>$ Y++@ PGP---- t 5 X- R++ tv-- b+++>$ DI++ D+++ G+ e+++(-)>$ h r y++**@
------END GEEK CODE BLOCK------

Mdltsod
Berichten: 6
Lid geworden op: 29 apr 2012, 11:01
Reputation: 0
Usenet: pureusenet
Internet: ziggo

Re: Naast de blacklist ook ander toezicht?

#39

Bericht door Mdltsod »

nee geen xsnews.. maakt voor de rest niet uit welke USP het is.. hoop alleen dat ze reageren en nee ze hadden geen abuse@department..
We wachten het rustig af.

timsmeets23
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 nov 2013, 15:23
Reputation: -1
Usenet: supernews
Internet: online

Re: Topic over moderatie in het programma Spotnet

#40

Bericht door timsmeets23 »

Beste spotnet
ik wil graag moderator worden
want ik vind het leuk om de post te controleren en ook om de reacties te controleren

mvg timsmeets23
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp
Spot-net.nl Forums : Disclaimer